برندسازی شخصی : پیام خود را به گوش مردم برسانید
زمانی که برند شخصی تان را ساختید، جایگاه خود را پیدا می کنید. این روند شما را به سطح جدیدی از اعتماد به نفس می رساند، که باعث می شود افکار و دانسته هایتان را بیان کنید. با رساندن پیام تان به دیگران، در حوزه ی تخصصی خود به عنوان رهبر فکری تبدیل می شوید. روشهای متفاوتی برای انتقال پیام وجود دارد:
- با انتشار مقاله، به مخاطب بیشتری رسترسی پیدا کنید
مقاله می تواند تخصص شما را نشان دهد. نوشتن مقاله به مراتب از نوشتن کتاب آسان تر است و شما را به تعداد زیادی از افراد بازار هدفتان معرفی می کند. اگر مرتب مقاله بنویسید، در مدت زمان کوتاهی به عنوان متخصص شناخته می شوید.
برای انتشار مقاله می توانید به گروههای حرفه ای خبرنامه مراجعه کنید که اغلب هم به دنبال کسانی هستند که برایشان مطلب بنویسند. البته ممکن است که پولی به شما ندهند، ولی مهم این است که شما با این کار خود را در معرض دید خواننده های جدیدی قرار می دهید. در واقع دستمزد شما همان شهرت و اعتباری است که به دست می آورید.
همچنین می توانید به دنبال سایت های معتبر که با حوزه تخصص شما مرتبط هست، باشید. محتوای جدید، ساده و با کیفیت می تواند به راحتی جایش را در اینترنت پیدا کند. برای اینکه متوجه شوید که چه چیزی را باید بنویسید بهتر است که سوالهای زیر را از خود بپرسید:
- وقتی دارم در مورد کارم صحبت می کنم، از کدام مبحث بیشتر لذت می برم؟
- چه کسانی دوست دارند در مورد موضوعی که من تخصص دارم، مطلب بخوانند؟
- تخصص من تحت چه عناوینی است؟
- اگر برای خبرنامه و یا سایتی مقاله می نویسید، درباره اندازه و یا شرایط چاپ آن تحقیق کنید و استانداردهای آنان را رعایت کنید.
اگر نوشتن برایتان راحت است، سعی کنید به صورت مرتب و مداوم مقاله بدهید تا نامتان در ذهن مخاطب بماند.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید