ساخت یک نام آموزشی، توسط روابط عمومی PR
با اینکه مسئولین دانشگاه های هاروارد، پرنستون و وِیل، این موضوع را قبول ندارند، اما این دانشگاه ها واقعا حکم یک نام تجاری را پیدا کرده اند. اما این چگونه رخ داده است؟ آنها خواسته و ناخواسته از روابط عمومی PR برای این کار استفاده کرده اند.
برای مثال دانشگاه کینی پیاک Quinnipiac را در نظر بگیرید. این دانشگاه علیرغم اسم عجیب و غریبش، توانست تعداد دانشجویانش را طی دهه ی گذشته از ۱۶۰۰ نفر به ۶۰۰۰ نفر برساند. اما سوال اینجاست که چطور این دانشگاه با وجود متقاضیان کم، توانست آنقدر پیشرفت کند؟
پاسخ: به کمک نظرسنجی های کینی پیاک.
وقتی John Lehey در سال ۱۹۸۷، به سمت ریاست این دانشگاه منصوب شد، تصمیم گرفت برای این دانشگاه معمولی، برنامه ی اطلاع رسانی و روابط عمومی اجرا کند. پس سیستم نظر سنجی و آمارگیری کینی پیاک را به راه انداخت که در مورد بسیاری از مسائل داغ روز، تحقیق و آمارگیری می کرد.
به زودی همه ی رسانه ها از نتایج بررسی های انجام شده توسط این دانشگاه، انباشته شدند و طی ده سال، در ۲۵ هزار گزارش خبری، نام این دانشگاه منعکس شد.
در سال ۲۰۰۰، این دانشگاه ۴۳ هزار دلار را به انجام ۴۴ نظرسنجی پیرامون مبارزات انتخاباتی هیلاری کیلینتون برای ورود به مجلس سنای آمریکا، به راه انداخت. در حالیکه ممکن است این هزینه، بیهوده به شمار بیاید، اما این کار دانشگاه را در مرکز توجه میلیون ها نفر از دانشجویان، مادرها، پدرها و مشاوران تحصیلی قرار داد.
علاوه بر تعداد بالای نظر سنجی ها، تداوم انجام هر ساله ی آن هم در اطلاع رسانی در مورد کینی پیاک تاثیر بسزایی داشت. بدین ترتیب آمارگیری های کینی پیاک نام آن را وارد بازار کرد، حالا فقط کافیست یک فکری به حال اسم عجیب و غریبشان بکنند.
(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)
ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید