بازاریابی محتوایی : متخصص نشردهی
جولی فلیشر، مدیر مسئول رسانه ها و مصرف کننده Consumer engagement در کرافت فودز، معتقد است که برندها برنامه های محتوایی خود را از موضوعات مجاز انتخاب می کنند. “در کرافت، مشتری های ما درباره ی غذا، دستورهای پخت و از این قبیل موارد، حرف می زنند. کرافت می تواند صاحب نظر باشد و این در مورد مشتری های ما جواب می دهد و در عوض، اهداف ما را محقق می کند؛
اما درباره ی مسائل مالی یا تعمیر خانه، صاحب نظر نیستیم. اگر برند هستید و می خواهید وارد عرصه ی بازاریابی محتوایی شوید، بهتر است بفهمید که اجازه دارید چه مواردی را منتشر کنید.“
آمِکس Amex درباره ی غذا حرف نمی زند. جان دیر، دباره ی نوشیدنی های انرژی زا حرف نمی زد. آی بی ام در باره ی اسب ها حرف نمی زند.
آیا تاکنون تصویری در صفحه ی فیسبوک یک شرکت یا مقاله ای در وبلاگ یک شرکت دیده اید که ربطی به کار آن نداشته باشد؟ همه دیده ایم. شرکت هایی که این کار را می کنند، احتمالا فاقد یک بیانیه ی ماموریت برای محتوا هستند.
وقتی که بیانیه ی ماموریت بازاریابی محتوایی خود را ایجاد می کنید، مطمئن باشید که محتوایی که حولِ آن داستان سازی کرده اید، حوزه ای است که در واقع در آن، تخصص دارید. اگر ندارید؛ پس مقصود چیست؟
بهترین اقدامات در بیانیه ی ماموریت بازاریابی
به یاد داشته باشید که بازاریابی محتوایی، درباره ی “آنچه می فروشید نیست”؛ بلکه درباره ی “آنچه شما معرفش هستید” است. نیازهای اطلاعاتی مشتریان واقعی و مشتریان احتمالی شما در اولویت هستند. اگرچه باید اهداف بازاریابی روشنی پشت بیانیه ی ماموریت وجود داشته باشند، اما نباید اینجا بیان شوند.
بیانیه ی ماموریت “اینک” چیزی درباره ی فروش بیشتر آگهی یا ثبت آگهی پولی نیست. بیانیه ی پی اند جی چیزی درباره ی فروش بیشتر Swiffer pads نمی گوید. برای اینکه بیانیه ی شما جواب بدهد، باید درباره ی مشکلات باشد؛ به بیان دیگر چیزی که برای مشتریان جذاب است. اگر چنین نباشد، موفق هم نمی شود.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید