بازاریابی محتوایی: آنچه باید برای بیانیه ماموریت انجام‌شود

بازاریابی محتوایی: آنچه باید برای بیانیه ماموریت انجام‌شود
به این مقاله امتیاز دهید

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی : آنچه باید برای بیانیه ی ماموریت انجام شود

بیانیه ی ماموریت بازاریابی محتوایی، نه تنها پایه و مبنایی برای حرکت رو به جلوی استراتژی محتوایی ایجاد می کند؛ که برای کل فرآیند محتواسازی نیز مهم است؛ در ادامه آنچه باید برای بیانیه ی ماموریت بازاریابی محتوایی انجام شود، بیان می شود:

آن را ارسال کنید. بیانیه ی ماموریت را در جایی که به راحتی توسط مخاطبان دیده می شود، قرار دهید. بهترین محل برای قرار دادن آن، هر جایی است که بتواند یک محتوای غیرمحصولی برای مشتریان شما ایجاد کند؛ مثلا در سایت بلاگ شما، در صفحه ی فیس بوک یا سایت اصلی.

آن را نشر دهید. مطمئن شوید که تمام افراد دخیل در فرآیند بازاریابی محتوایی شما، دارای بیانیه ی ماموریت هستند. دیگران را به چاپ و نصب آن روی دیوار، تشویق کنید. آن را به کارمندان فعال در زمینه ی خلق محتوا و هر شریک دیگری که ممکن است از آن استفاده کند، بدهید. اغلب محتواسازهای یک شرکت، از کل بیانیه ی ماموریت آگاه نیستند. نگذارید چنین اتفاقی بیفتد.

با آن محک بزنید. از بیانیه ی ماموریت برای تصمیم گیری درباره ی اینکه چه محتوایی تولید می شود و چه محتوایی تولید نمی شود، استفاده کنید. اغلب یک قضاوت بد در محتوا سازی را می توان با اجرای محتوا از طریق بیانیه ی ماموریت رفع کرد.

همسو کردن با اهداف کسب و کار

در پایان، اینها همه درباره ی بازاریابی هستند. درباره ی فروش محصولات و خدمات بیشتر است. اگر نمی توانید رفتار خود را به صلاح شرکت تغییر دهید، تنها دارید محتوا تولید می کنید و کاری به بازاریابی محتوایی ندارید.

حال بیایید یک بار دیگر مثال های فوق الذکر را از نظر اینکه چگونه هدف شرکت باید منطبق با بیانیه ی ماموریت باشد، بررسی کنیم:

انجمن آمریکن اوپن اکسپرس. یک انجمن آنلاین برای تبادل ایده ها و دریافت مشاوره از متخصصان. انجمن Forum آمریکن اوپن اکسپرس را بعنوان متخصص قابل اعتماد برای صاحبان مشاغل کوچک معرفی می کند. انجمن اوپن برای اینکه واقعا ارزشمند باشد، باید شامل محتوایی غیر از صرفا موضوعات مالی یا اعتباری باشد؛ بنابراین، شامل توصیه های عملیاتی، اطلاعات بازاریابی و تحقیقات مصرف کننده است.

موسسه ی بازاریابی محتوایی. ارائه ی مشاوره ی واقعی درباره ی بازاریابی محتوایی در همه ی زمینه ها. CIM بیشتر محتواهای آموزشی خود را به صورت رایگان از طریق به روز رسانی های روزانه منتشر می کند. وقتی که مشترکان می خواهند آموزش های مزبور را به شکل یک رویداد هزینه دار به سطح بعد ببرند، ثبت نام Sign up می کنند؛ که تقریبا بعد از دریافت ماهانه ی محتوا به عنوان مشترک، اتفاق می افتد.

کرافت فودز: تولید راه حل های خوراکی های خوشمزه ای که الهام بخش گزارشات غذایی جذابی می شوند که فروش را افزایش می دهند. این شرکت، در واقع، دارای بیش از یک میلیون مشتری است که بابت دریافت محتوای آن به صورت منظم پول می دهند.

گاهی اوقات، بیانیه ی ماموریت بازاریابی فعلی شما کاملا همسو با آن چیزی است که می فروشید (این در مورد موسسه ی بازاریابی محتوایی صدق می کند. در مواقع دیگر، ممکن است محتوایی که شما تولید می کنید، وسیع تر از دایره ی محصولات و خدمات شما باشد). نکته ی مهم، آگاه بودن از بیانیه ی ماموریت و دانستن این است که چه نوع محصولات یا خدماتی را باید در پایان روز بفروشید.

دانستن نیمی از مبارزه است؛ و اگر مخاطب شما رفتار مناسبی را در دراز مدت نشان نمی دهید؛ این ممکن است به معنای ناهمسویی محتوا و آنچه می فروشید باشد.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…