ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۴
815 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

اشتباه شرکت Procter & Gamble در خصوص محصول جدید

شرکت پروکتر اند گمبل در یک برنامه ی کلاسیک بازاریابی برای ارائه ی برچسب های سفید کننده ی دندان کرست Crest، نود میلیون دلار سرمایه گذاری کرد، که چهل میلیون دلار آن فقط به تبلیغات سنتی تلویزیونی و چاپی اختصاص داده شد. (وایت استرایپس Whitestrips، یک محصول حاوی نوارهای پلاستیکی شفاف است و به منظور سفید کردن دندان به کار می رود.)

با توجه به اینکه اکنون عصر روابط عمومی است، به اعتقاد ما این شرکت مرتکب سه اشتباه اساسی شده است:

۱.ارائه ی برنامه ی وایت استرایپ به وسیله ی تبلیغات، به جای روابط عمومی. روابط عمومی بی شک نقش اساسی در برنامه ی وایت استرایپ دارد، اما شروع کار با تبلیغات، جلوی وزیدن باد به بادبان کشتی روابط عمومی را می گیرد. روابط عمومی، برای تثبیت رسته ی جدید وایت استرایپ، به چندین سال وقت نیاز دارد، چه رسد به تثبیت نام تجاری این محصول.

این کالا قابلیت اطلاع رسانی بالایی هم دارد، چراکه اولین محصول از نوع خود در بازار است و امتیاز آن بیش از هر کس دیگری، به شرکت پروکتر اند گمبل تعلق دارد.

اما این شرکت، به جای تکیه بر روابط عمومی، از تبلیغات نوآورانه استفاده کرد. آگهی، مورچه ها و مارمولک هایی را نشان می داد که فقط با خزیدن روی بسته، سفید می شدند. خلاقانه بود اما باورکردنی نبود.

۲.استفاده از یک نام گسترش خطی Line extension. کرست، نام تجاری خمیردندان است. نام کرست بر روی این محصول جدید، نه به این نوارهای سفید کننده کمکی می کند نه فایده ای به حال خمیر دندان دارد.

این پیشرفت انقلابی، نیاز به یک نام تجاری جدید دارد. یک نام یک لغتی، راحت تر به ذهن سپرده می شود. در صورتیکه در حال حاضر مشتری باید دو نام کرست و وایت استرایپس را به خاطر بیاورد.

کرست اولین خمیردندان جرم گیر بود که موفق به دریافت مهم تایید انجمن دندان امریکا شد، که طوفانی از اطلاع رسانی مثبت و مطلوب پیرامون این موضوع، به ساخته شدن این نام کمک کرد. اما یک نام تجاری با گذر زمان، جرم می گیرد و نیاز دارد به وسیله ی تبلیغات نام خود را سرپا نگه دارد. اما این شرکت بیشتر برای ارائه ی محصولات جدید و طعم های مختلف دست به تبلیغات زد.

همین اشتباهات باعث شد که کرست رهبری صنعت خمیر دندان را به کُلگیت Colgate واگذار کند. دیگر حتی نوارهای سفید کننده ی کرست هم نمی تواند این جایگاه را به او بازگرداند.

۳.عدم موفقیت در اختصاص یک نام معنی دار رسته ی جدید، به یک کالای جدید. وایت استرایپ، نام انحصاری پروکتر اند گمبل است و قانون انحصارات ایجاب می کند که زیر نوشته ی وایت استرایپ، با حروف کوچکتر، عبارت سیستم سفید کننده ی دندان Dental whitening system نوشته شود.

آیا مصرف کنندگان آن را با این نام می شناسند؟ خیر. اینطور نیست. آنها این محصول جدید را با نام وایت استریپ خواهند شناخت. در نتیجه وقتی رقبا راهی برای دور زدن حق امتیاز این شرکت پیدا کنند، محصولاتی را با نام های Whitening strips، clear strips، Clental strips، bright strips و غیره را روانه ی بازار خواهند کرد.

در حقیقت، رقبای سیستم های سفید کننده ی دندان، در حال حاضر در بازار وجود دارند که تشابه اسمی آنها موجب گمراهی می شود.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *