گاو بنفش : بازاریابان انبوه از محاسبه متنفرند
البته بازاریابان، بی واسطه و مستقیم میدانند که محاسبه، کلید موفقیت است. اینکه بدانند چه می کنند و چه چیز بهتر و موثرتر است و کار را بیشتر پیش می برد…!
بازاریابان انبوه همیشه در برابر این وسوسه و آزمایش، مقاومت می کنند. وقتی شرکت پیشین من موفق شد مدیریت یکی از پرخواننده ترین مجلات جهان را به عهده گیرد و تکنولوژی ای را استوار سازد که به تبلیغ کنندگان این امکان را بدهد که بدانند چه کسانی آگهی هایشان را می بینند و بتوانند به آنها پاسخ دهند، متحیر شد. او متوجه شد که این اطلاعات می تواند منجر به مرگ تجارتش شود. او می دانست که مشتریانش این اطلاعات را نمی خواهند زیرا در غیر این صورت مشاغل آنها خطرات و پیچیدگی های زیادی پیدا می کند.
محاسبه یعنی پذیرش این مطلب که موضوعی اشتباه شده و ما باید آن را اصلاح کنیم.
تبلیغات رسانه های جمعی، چه در تلویزیون و چه به صورت چاپی، همگی در مورد احساس، هیجان و مهارت است، نه درباره ی برطرف کردن اشتباهات. یکی از دلایل افت رونق تبلیغات اینترنتی نسبت به قبل این بود که تبلیغ کنندگان را وادار به محاسبه می کرد تا بپذیرند کجای کار را اشتباه کرده اند.
خوب، خالقین گاو بنفش هم باید محاسبه می کردند. هر تولید، تعامل و سیاستی، (چه عطسه کنندگان را ترغیب کند و پیام رسان باشد)، چه مفید باشد یا نباشد، باید مورد محاسبه و ارزیابی قرار گیرد. شرکت هایی که محاسبه می کنند به سرعت تمام زمینه های کاری خود را بهینه سازی می کنند و آن را به سرعت ویروس انتشار می دهند. همان طور که شبکه های اینترنتی غیررسمی، راحت تر و سریع تر اطلاع رسانی می کنند، شرکت هایی پیروز خواهند بود که می دانند کدام مسیر موثرتر است و آن را بیشتر می پیمایند و کدام کارناموفق است و آن را حذف می کنند.
یکی از نمونه های موفق در این زمینه برند زارا ZARA است. «زارا»، خرده فروش قدرتمند اروپا، هر سه یا چهار هفته مسیر پوشاک خود را تغییر می دهد، انتقادها را می پذیرد و پرسش می کند که کدام بهتر و کدام بدتر است و همین کار باعث می شود که از رقیبان خود پیشی بگیرد.
همه چیز را در حرفه خود محاسبه کنید. حتما هزینه ها را برآورد کنید. اگر استحقاق این کار را دارید، آن را امتحان کنید. اگر شما نتیجه را محاسبه کنید، کارتان پیشرفت خواهد کرد.
منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)
ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید