گاو بنفش :چه کسی در دنیای این گاو برنده است؟

گاو بنفش :چه کسی در دنیای این گاو برنده است؟
مجموع 5 از 2 رای

گاو بنفش

گاو بنفش :چه کسی در دنیای این گاو برنده است؟

کاملا واضح است که بازندگان بزرگ چه کسانی هستند؛ نشان های تجاری بسیار مشهور با کارخانه های وسیع و اهداف سه ماهه، سازمان هایی با ناکارآمدی مشترک، پراهمیت و آستانه ی ریسک پذیری پایین. با وجود اعتیاد به چرخه ی ترکیب صنعت و تلویزیون، این شرکتها سلسله مراتب و سیستم هایی را ساختند که به سختی می توانستند برجسته باشند.

برندگان قطعی، شرکت هایی با وسعت متوسط و کوچک تر هستند که برای افزایش سهم خود در بازار تلاش می کنند. این شرکت ها چیزی برای از دست دادن ندارند، اما مهم تر اینکه آنها می دانند با تغییر قوانین بازی می توانند چیزهای زیادی را به دست بیاورند. البته شرکت های بزرگی هم هستند که شهامت دارند مسیرهای کم خطر را طی کنند، دقیقا مثل شرکت های کوچکی که با راهبردها و تولیدات فعلی خود راضی و خشنودند.

در حال حاضر، آهنگ درجه ی یک در لیست های موزیک آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و تعدادی از کشورهای اروپایی «کچاپ» نام دارد. این آواز توسط دو خواهر که شما تا به حال نامی از آنها نشنیده اید اجرا شده است. فیلم شماره ی دو در چارت فیلم های برتر ماه آمریکا فیلمی است که با بودجه ی کمی ساخته شده و درباره ی سبزیجاتی است که در داستان های کتاب انجیل از آنها یاد شده است. هیچ کدام جزء تولیداتی که شما انتظار دارید از غول رسانه ای معرفی شوند، نیستند.

«سم آدامز» ، نوع بی نظیری نوشیدنی بود که توانست بخش بزرگی از بازار را از «بادوایزر» برباید. تولیدات محکم تخت های بیمارستانی کودکان «دورن بچر» با ارزش ۳۰۰۰ دلار توانست بخش کاملی از بازار تخت بیمارستانی را از آن خود کند. پیانوهای الکتریکی باعث شدند که شرکت «یاماها» بخش بزرگ و رو به رشد تجارت پیانو را از بازار قبلی پیانو و از صاحبان بزرگ آن بگیرد.

صندوق های تعاونی و سرمایه گذاری فوق العاده ارزان قیمت شرکت «ونگوارد» توانست قلمرو بازار شرکت «فید لیتی» را مثل یک نهنگ صید کند. برند خودکار «بیک» سهم بزرگ بازار خود را به خودکارهای روان نویس ژاپنی باخت، دقیقا همان طور که خودکارهای «بیک» توانستند یک یا دو نسل جلوتر، بر خودکارهای «فونتین» غالب شوند.

“قانون بازی این است که برای اینکه محصولات قدرتمند قبلی را بتوانید کنار بزنید، باید گاو بنفش باشید و در همان حیطه کاری کیفیت متفاوتی را ارائه دهید و قوانین بازی را نسبت به آنچه قبلا بوده تغییر دهید. برای این کار باید آستانه ریسک پذیری بالایی داشته باشید و بدانید که تا ریسک نکنید قطعا هیچ اتفاقی برای شما نمی افتد.”

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن