ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۵
523 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

فواید گاو بنفش بودن

این یک تضاد جالب است. هرچه دنیا بیشتر عصیان گر می شود، مردم هم بیشتر به دنبال امنیت هستند. آنها می خواهند تا جایی که امکان دارد خطرپذیری را در تجارت و مشاغل خود حذف کنند.

اغلب مردم اشتباها بر این باورند که راه و روش کار این است که در امان باشند، پنهان شوند و در نتیجه رفته رفته تعداد کمتری از افراد برای خلق گاو بنفش تلاش می کنند.

در همین زمان، بازار هم در حالت سیال است و سریع تر حرکت می کند و ما آن قدر سرگرم هستیم که توجهی نداریم. اما بخشی از مردم بی قرارتر از همیشه به دنبال خدمات جدید هستند. بعضی از افراد از ارائه خدمات بهتر در مکان های دیگر خشنود هستند؛ مانند “خطوط هوایی دیگر، شرکت های حسابداری دیگر و هرچه را که به نظر برسد موثرتر از سابق است”. اگر از لحن کلام کارمند بانک ناراحت می شوید مشکلی نیست، آن طرف خیابان بانک دیگری هست، زیرا افرادی که تلاش می کنند تا گاو بنفش را ارائه دهند، پاداش شان رو به افزایش است. توانایی بخش کوچکی از افراد مجرب مشتاق برای نفوذ در بقیه ی افراد کافی است.

همان گونه که توانایی خاص بودن نشان دهنده ی تاثیر فوق العاده در بازار است، پاداش و نتایج مثبتی که در پی گاو بنفش می آید رو به افزایش است. اگر شما بیمه نامه ی جدیدی را توسعه دهید، ثبت آماری را گزارش کنید و یا یک کتاب پرفروش و پیشگام بنویسید، پول، منزلت، قدرت و رضایتی که به دنبال دارد چشمگیر و فوق العاده است.

اگر خالق گاو بنفش، ریسک کردن (شکست خوردن، تمسخر و رویاهای ناخشنود) را به درستی انجام دهد به اوج بلندی ها خواهد رسید.

این فواید موقتی هستند. شما مجبور نیستید همیشه خاص باشید تا از اوج لذت ببرید. شرکت «استارباکس» تا همین چند سال پیش فوق العاده بود. هم اکنون آنها کسل کننده هستند. اما اولین انفجار از آن بینش و نوآوری باعث شد تا آنها هزاران فروشگاه در سراسر جهان داشته باشند. احتمال کمی وجود دارد که استارباکس بتواند این میزان رشد سریع را همچنان حفظ کند، مگر اینکه آنها گاو دیگری را بیابند، البته فوایدی که نصیب شان شد بسیار فراوان و سرسام آور بود.

این رشد دارایی را با «ماکس ولهاوس» مقایسه کنید. ده سال پیش تمام ارزش یک نشان تجاری خوب برای قهوه متعلق به این شرکت بود نه برای استارباکس. اما آنها فکر می کردند باید با احتیاط عمل کنند و ریسک نکنند و امروز آنها در همان جایگاه ده سال پیش خود گیر افتاده اند و چیز بیشتری ندارند. تقریبا اگر بتوانید در هر صنعت و شغلی گاو بنفشی خلق کنید، سود سرشاری به دست می آورید.

بازیکنان ستاره ی فوتبال قراردادهای سرسام آوری می بندند، نویسنده ی یک اثر پرفروش مثل «خاطرات نانی» امضای یک میلیون دلاری می دهد، حتی اگر کتاب بعدی او تا این اندازه موفق نباشد. یک آژانس پررونق با توجه به موفقیت مشتریان قدیمی، با مشتریان جدیدش قرارداد می بندد؛ فقط به همین دلیل.

اگر زمانی تصمیم گرفتید چیزی را که واقعا خاص است خلق کنید، در این مبارزه دو کار را باید همزمان انجام دهید:

شیر این گاو را برای هر چیزی که ارزش دارد بدوشید و بدانید چگونه آن را توسعه دهید تا بتوانید تا حد امکان از آن بهره ببرید.

زمانی که دیگر آن گاو، سوددهی گذشته را ندارد محیطی به وجود بیاورید که بشود گاو بنفش جدیدی را به موقع، جایگزین گاو قبلی کرد.

البته اینها اهداف متناقضی هستند. خالق گاو بنفش از سوددهی، تمجید و احساس موفقیت بی پایان خود لذت می برد. هیچ کدام از اینها با وسوسه ی گاو بنفش جدید و یا شکست گاو قبلی قابل مقایسه نیست. فکر وسوسه انگیز، این است که فعلا سود و لذت ببرد، مجددا سرمایه گذاری نکند و به دنبال فرصت دیگری نباشد، زیرا فکر می کند فرصت هایی که برای آنها سخت تلاش کرده، در حال به بار نشستن است.

این شرکت ها عبارتند از: پالم ، یاهو، ای.او.ال ، ماریوت  و مارول کامیکس . این فهرست همچنان ادامه دارد، هر شرکتی که به موفقیت بزرگی دست یافت، یک امپراطوری درست کرد و دیگر نتوانست ریسک دیگری انجام دهد. اینکه بعد از یک یا چند موفقیت بزرگ بنشینیم و برای مدت طولانی سرخوش و آسوده باشیم، یک عادت شده است. 

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *