برندسازی شخصی: دربارهی مخاطب هدف خود تحقیق کنید
وقتی مخاطب هدف خود را شناسایی کردید، باید تا جایی که میتوانید دربارهی آنها اطلاعات بهدست بیاورید. آگاهی، قدرت است. اگر دربارهی فهرست مخاطبین هدفتان خوب تحقیق کرده باشید، میتوانید با اعتمادبهنفس سراغ کسانی بروید که لازم است دربارهی شما بدانند.
اگر مخاطب هدف خود را شناسایی کردهاید، باید دربارهی نوع شرکتهای مورد علاقهتان و شاید کسانی که دوست دارید با آنها برخورد داشته باشید، فکری بکنید. معمولا میبینم افراد دربارهی اینکه چطور این کار را بکنند، درمانده میشوند. انجام این مرحله با اینترنت بسیار آسانتر است؛ ولی دسترسی به این همهی اطلاعات میتواند سر در گم کننده باشد. بهترین کار این است که با برنامه آغاز کنید. در اینجا چند اصل پایه را آوردهام، ولی اگر اطلاعات بیشتری دربارهی تحقیق از شرکتها میخواهید میتوانید کتاب فورد مایرز Ford Myers در انتشارات وایلی را بخوانید.
چطور اطلاعات را در اینترنت جستوجو کنید
هدف شما از جستوجوی اینترنتی، گردآوری اطلاعاتی است که ویژگیهای مخاطب هدف شما را بهتان نشان بدهد (تا نیمرخی برای آن ترسیم کنید) و کمک کند که بفهمید چگونه باید با آنها ارتباط برقرار کنید. اینجا شما دنبال فرصتهای شغلی نیستید؛ دنبال معیارهای نیمرخ مخاطب هدف خود هستید.
با جستوجوی کلمات کلیدیتان در گوگل آغاز کنید. کلماتی را وارد کنید که دربارهی مخاطب هدف برایتان مهم است.
این جستوجوها را هم امتحان کنید:
- در لینکدین دنبال اسم افراد، شرکتها یا پاسخهایی بگردید که در قسمت پرسش و پاسخ سایت ثبت شده است.
- میتوانید در نشریات مختلفی که دربارهی مشاغل شهر یا کشورتان مطلب مینویسند جستوجو کنید.
- همچنین میتوانید از سایتهای محلی دربارهی مشاغل اطراف خودتان اطلاعات جمع کنید.
به یاد داشته باشید که: تهیه فهرست مخاطبان هدف، پروژهای تحقیقاتی است؛ با نظم و برنامهریزی این کار را انجام دهید. فهرستی تهیه کنید، از نرمافزار اِسپِردشیت استفاده کنید، فایل تنظیم کنید و از سیستمهای سازمانی لازم استفاده کنید تا بتوانید از اطلاعاتی که بهدست میآورید، بیشترین استفاده را بکنید. این مرحله برای بعضیها کسل کننده است؛ ولی به داشتن برندی حقیقی کمک میکند و نمیگذارد برندتان فقط در ذهنتان بماند.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید