برندسازی شخصی: کارفرماهای احتمالی را پیدا کنید
شناسایی کارفرماهای احتمالی یکی از مراحل فرآیند جستوجوی کار است. محل کار آرمانی شما کجاست؟ اگر شغل نداشته باشید ممکن است به آسانی در دام «هر شغلی باشد قبول است!» بیفتید. ولی شغلی که با شما جور نباشد دوام چندانی ندارد. بهترین سناریو این است که در اولین روزتان در کار جدید، شما از اینکه آنجا هستید و آنها از اینکه شما را استخدام کردهاند، خوشحال باشید. شما مهارتها و شخصیت مورد نظر آنها را دارید، در نتیجه کارفرمای جدید با آغوش باز به شما خوشآمد میگوید.
خیلی خب، پس من آرمانگرا هستم! من واقعا معتقدم اگر تصویر روشنی از خواستههایتان داشته باشید، احتمال اینکه به آنها برسید بیشتر است.
در این قسمت نشان میدهم چطور بهصورت حذفی در این مرحله پیش بروید. فیلترهایی به شما میدهم که برای انتخاب از میان این همه کارفرمایی که در دنیا هست به دردتان میخورد.
جغرافیا
اولین فیلتری که بهکار میگیرید مسلم است: جغرافیا. احتمالا باید تنها روی کارفرماهای محل زندگی خودتان متمرکز شوید؛ مگر اینکه بخواهید نقل مکان کنید.
به یاد داشته باشید که: چون جغرافیا کمکم دارد اهمیتش را برای بعضی مردم و صنایع از دست میدهد. اگر امکان دورکاری از محل زندگی خودتان وجود داشته باشد، فیلتر جغرافیا بهسادگی از دور خارج میشود؛ کارفرمای احتمالی شما میتواند هزاران کیلومتر دورتر از شما باشد.
محصول شما
اینکه چه چیزی برای عرضه به کارفرمای احتمالیتان دارید، بسیار مهم است. مسلم است که آنچه میفروشید، باید چیزی باشد که شرکت هدف میخواهد بخرد. بنابراین، باید کارفرماهایی را شناسایی کنید که به کاری که میتوانید بکنید، نیاز داشته باشند. اگر مهارتی مثل حسابداری بلدید که بیشتر کارفرماها لازم دارند، این فیلتر کارفرماهای زیادی را کنار نمیزند. ولی اگر مهارتی خیلی ویژه داشته باشید، مثلا طراحی سرسرههای کودکان، گزینههای کمتری برای استخدام شدن دارید. (بااینحال، ممکن است مهارتتان آنچنان ارزشمند باشد که همان کارفرماهای اندک هم دنبالتان بدوند.)
از کجا میفهمید کدام کارفرما ممکن است به آنچه شما عرضه میکنید نیاز داشته باشند؟
به یاد داشته باشید که: وقتی شبکهای از افرادی شکل میدهید که در شرکتهای مورد علاقهی شما کار میکنند، از آنها هم دربارهی این شرکتها و هم دربارهی رقیبها بپرسید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید