برندسازی شخصی: روی خودتان سرمایهگذاری کنید
خب، میخواهید با اینهمه دانشی که دربارهی خودتان بهدست میآورید، چه کار کنید؟ فعلا قرار است هر اطلاعاتی را که تا اینجای سری مقالات برندسازی شخصی به دست آورید، گردآوری کنید. آنها را در نیمرخ برند شخصیتان نگه دارید تا به مرور زمان به شما بگویم چطور آن را برای نوشتن بیانیهی برند شخصی بهکار بگیرید.
به خاطر داشته باشید که: برند شما بر پایهی «هر چیزی که مربوط به شماست.» شکل گرفته است؛ حتی چیزهایی که احساس میکنید همه دارند. تفاوت در ترتیب آن است. خودتان را چرخی فرض کنید که هر عنصر (نیازها، ارزشها، علائق، شخصیت، خصوصیات عجیب، تحصیلات، تجربهکاری و غیره) یک پرهی آن را تشکیل میدهد. دنبال نقطهای باشید که همهی اینها به هم میرسند و برندتان را بر پایهی آن نقطهی تلاقی بیهمتا بنا کنید.
در روند ارزیابی خود ممکن است بفهمید بعضی جنبهها نیاز به توجه بیشتر دارند. شاید به این نتیجه رسیدهاید که باید بیشتر آموزش ببینید، که مستلزم برگشتتان به درس و دانشگاه است. یا شاید نقطه قوتی را در خودتان کشف کنید که تا حالا در زندگی کاریتان از آن استفاده نکردهاید. حالا وقتش است که روی خودتان سرمایهگذاری کنید.
برندسازی شخصی باعث میشود بهدقت خودتان را زیر ذرهبین بگذارید تا بتوانید برندتان را بهصورتی واقعگرایانه و مشتاقانه شکل دهید. شما وارد چیزی میشوید که «فضای آستانهای» نامیده میشود: در آستانهی بین شیوهی قبلی و شیوهی جدید تعریف هویت خود میایستید. برای این کار لازم است برای همهی عمر یادگیرنده باشید و به سرمایهگذاری روی خودتان ادامه دهید. از سرمایهگذاری سرسری نگذرید؛ زمان و ابزار مورد نیاز برای رسیدن به جای دلخواهتان را برای خودتان تامین کنید. این کار بدون شک در بلندمدت به نفعتان خواهد بود.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید و نظرات ارزشمند خود را با ما درمیان بگذارید …
دیدگاهتان را بنویسید