IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
برندسازی شخصی

برندسازی شخصی: می‌خواهید مخ چه کسانی را بزنید؟

برندسازی شخصی: می‌خواهید مخ چه کسانی را بزنید؟

پیش از اینکه بتوانید برندتان را به افراد درست معرفی کنید، باید بدانید چه کسانی باید درباره‌ی شما بدانند و شما چه چیزی برایشان دارید. آن‌ها مردم و شرکت‌هایی هستند که منتظرند  برند شما را تجربه و تحسین کنند.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که برندسازان شخصی نوپا می‌کنند، این است که سعی می‌کنند برای همه جذاب باشند. بازی دارت را درنظر بگیرید: شما باید نشانه بروید تا تیرتان را به صفحه بزنید، اگر بتوانید به صفحه بزنید امتیاز می‌گیرید. اگر هم نشانه‌روی‌تان خیلی خوب باشد و وسط خال بزنید که چه‌بهتر!

به یاد داشته باشید که: اینجا برند شخصی، کاری است که باید خودتان انجام دهید. اگر محصولتان را دوست ندارید یا نمی‌دانید چه چیزی برای عرضه دارید، باید پیش از شناسایی مخاطبتان روی این مسئله کار کنید.

مشتری و محل کار آرمانی‌تان را تجسم کنید

اگر می‌توانستید از چوب جادو استفاده کنید، سناریوی آرمانی‌تان چه بود؟ می‌توانید مشتری‌هایی را که دوست دارید داشته باشید یا محل کاری را که دوست دارید هر روز به آنجا بروید تصور کنید؟ برای مثال شاید بخواهید خودتان را به‌عنوان فردی نیکوکار برند کنید. در نتیجه باید ببینید چه اقداماتی یا چه مراکز خیریه‌ای با شخصیت شما جور است.

گام‌های عملی بسیاری وجود دارد که می‌توانید برای پیداکردن مخاطب هدفتان در پیش بگیرید، ولی درهای تخیل را باز بگذارید و سعی کنید خودتان را با مشتریان، شرکت، خدمات یا سناریوی آرمانی‌تان تجسم کنید. مثلا من درباره‌ی مراجع آرمانی‌ام فکر کردم و به این نکات رسیدم:

  • قدر کاری را که من می‌کنم بداند؛
  • خوب به من پول بدهد و این کار را پیشاپیش انجام دهد؛
  • عاشق خدماتی باشد که من ارائه می‌دهم؛
  • به تخصص من اعتماد کند؛
  • مراجعان رویایی دیگر را پیش من بفرستد؛
  • کار من را برای هر کسی که با او حرف می‌زند؛ تبلیغ کند.

چنین مراجعی عالی نیست؟ رویاپردازی درباره‌ی شرایط آرمانی شروع خوبی است، چون باعث می‌شود به این فکر کنید که چه کسی واقعا مخاطب هدف مناسب شماست تا انرژی، وقت و تلاشتان را برای دنبال کردن او بگذارید. شروع و پایان محدوده‌ی بازار هدف شما، مشتری‌ای است که در ذهن دارید. این مشتری می‌تواند کارفرما، شغل، دوستان جدید، چند تیم یا چند شرکت باشد. این مشتری‌ها چه نیازی دارند که برآورده نمی‌شود؟ شما چه چیزی دارید که ممکن است آن‌ها بخواهند؟

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar