برندسازی شخصی: می‌خواهید مخ چه کسانی را بزنید؟

برندسازی شخصی: می‌خواهید مخ چه کسانی را بزنید؟
مجموع 5 از 2 رای

برندسازی شخصی
برندسازی شخصی: می‌خواهید مخ چه کسانی را بزنید؟

پیش از اینکه بتوانید برندتان را به افراد درست معرفی کنید، باید بدانید چه کسانی باید درباره‌ی شما بدانند و شما چه چیزی برایشان دارید. آن‌ها مردم و شرکت‌هایی هستند که منتظرند  برند شما را تجربه و تحسین کنند.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که برندسازان شخصی نوپا می‌کنند، این است که سعی می‌کنند برای همه جذاب باشند. بازی دارت را درنظر بگیرید: شما باید نشانه بروید تا تیرتان را به صفحه بزنید، اگر بتوانید به صفحه بزنید امتیاز می‌گیرید. اگر هم نشانه‌روی‌تان خیلی خوب باشد و وسط خال بزنید که چه‌بهتر!

به یاد داشته باشید که: اینجا برند شخصی، کاری است که باید خودتان انجام دهید. اگر محصولتان را دوست ندارید یا نمی‌دانید چه چیزی برای عرضه دارید، باید پیش از شناسایی مخاطبتان روی این مسئله کار کنید.

مشتری و محل کار آرمانی‌تان را تجسم کنید

اگر می‌توانستید از چوب جادو استفاده کنید، سناریوی آرمانی‌تان چه بود؟ می‌توانید مشتری‌هایی را که دوست دارید داشته باشید یا محل کاری را که دوست دارید هر روز به آنجا بروید تصور کنید؟ برای مثال شاید بخواهید خودتان را به‌عنوان فردی نیکوکار برند کنید. در نتیجه باید ببینید چه اقداماتی یا چه مراکز خیریه‌ای با شخصیت شما جور است.

گام‌های عملی بسیاری وجود دارد که می‌توانید برای پیداکردن مخاطب هدفتان در پیش بگیرید، ولی درهای تخیل را باز بگذارید و سعی کنید خودتان را با مشتریان، شرکت، خدمات یا سناریوی آرمانی‌تان تجسم کنید. مثلا من درباره‌ی مراجع آرمانی‌ام فکر کردم و به این نکات رسیدم:

  • قدر کاری را که من می‌کنم بداند؛
  • خوب به من پول بدهد و این کار را پیشاپیش انجام دهد؛
  • عاشق خدماتی باشد که من ارائه می‌دهم؛
  • به تخصص من اعتماد کند؛
  • مراجعان رویایی دیگر را پیش من بفرستد؛
  • کار من را برای هر کسی که با او حرف می‌زند؛ تبلیغ کند.

چنین مراجعی عالی نیست؟ رویاپردازی درباره‌ی شرایط آرمانی شروع خوبی است، چون باعث می‌شود به این فکر کنید که چه کسی واقعا مخاطب هدف مناسب شماست تا انرژی، وقت و تلاشتان را برای دنبال کردن او بگذارید. شروع و پایان محدوده‌ی بازار هدف شما، مشتری‌ای است که در ذهن دارید. این مشتری می‌تواند کارفرما، شغل، دوستان جدید، چند تیم یا چند شرکت باشد. این مشتری‌ها چه نیازی دارند که برآورده نمی‌شود؟ شما چه چیزی دارید که ممکن است آن‌ها بخواهند؟

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن