ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۱
669 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

برندسازی شخصی: الگوی SMART

در مقاله گذشته از سری مقالات برندسازی شخصی، که هدف‌گذاری برای ارتقای برند نام داشت، ده مرحله که از نظر رندی بوسین (مربی برندسازی شخصی و مشاور شغلی) به فرآیند هدف‌گذاری و رسیدن به اهداف کمک می‌کند را برای شما نام برده و توضیح دادم. در این مقاله قصد دارم تا مورد سوم آن موارد یعنی بازنویسی هدف‌های کوتاه‌مدت به‌وسیله الگوی SMART را به صورت جداگانه برای شما عزیزان و دنبال کنندگان سری مقالات برندسازی شخصی توضیح دهم.

کلمه SMART از حروف اول معادل لاتین کلمات ویژه، قابل اندازه‌گیری، دست یافتنی، معقول و واقع‌بینانه، و زمان‌دار ساخته شده است. در ادامه به توضیح این کلمات در راستای هدف‌گذاری می‌پردازیم:

  • ویژه یا جزئی‌بودن هدف، یعنی بگویید به چه چیزی می‌خواهید برسید و چرا. معمولا باید به این پرسش‌ها پاسخ بدهید: چه کسی، چه چیزی، چه موقع، کجا و چرا. پرسیدن «چرا» بسیار مهم است. شما باید بدانید چرا می‌خواهید به این هدف برسید و هدفتان چه ارتباطی با ارزش‌هایتان دارد. برای مثال، هدف کلی چیزی شبیه این است: «رسیدن به تناسب اندام.» هدف ویژه این می‌شود: «در باشگاه ورزشی ثبت‌نام کنم و سه‌بار در هفته ورزش کنم تا در طول روز انرژی بیشتری داشته باشم.»
  • قابل اندازه‌گیری، نشان می‌دهد چطور قرار است بفهمید چقدر به‌سمت هدف پیش رفته‌اید. برای اینکه ببینید هدفتان قابل اندازه‌گیری هست یا نه، این پرسش‌ها را از خودتان بپرسید: چه مقدار؟ چند تا؟ از کجا می‌فهمم به این هدف رسیده‌ام؟
  • دست یافتنی، یعنی وقتی هدف‌های مهمتان را فهرست می‌کنید، راه‌هایی برای عملی کردن آن‌ها پیدا کنید. شما نگرش‌ها، مهارت‌ها و توانمندی‌هایی را در خودتان ایجاد می‌کنید که به آن هدف برسید. مطمئن شوید هدفی که انتخاب می‌کنید دست‌یافتنی است. اگر دستیابی به آن خیلی دور از شرایط شما باشد، ممکن است به دنبال کردن آن پایبند نمانید و ناامید شوید. هدفتان باید کمی به شما فشار بیاورد تا برای رسیدن به آن انگیزه احساس کنید. مثلا این هدف که در یک هفته ۱۵ کیلو وزن کم کنید، دست‌یافتنی نیست. ولی منطقی است اگر بخواهید نیم تا یک کیلو در هفته کم کنید. موفقیت شما در رسیدن به هدفتان باعث می‌شود انگیزه‌تان حفظ شود و دفعه بعد هدف بزرگ‌تری در نظر بگیرید.
  • واقع‌بینانه، یعنی هدف شما چیزی است که هم برایش انگیزه دارید و هم در چارچوب واقعیت می‌توانید آن را انجام دهید. یادتان باشد هدفتان را در سطحی در نظر بگیرید که رسیدن به آن به تلاش نیاز داشته باشد. اگر دیدید به‌آسانی به هدفتان رسیده‌اید، دفعه‌ی بعد سطحش را کمی بالاتر ببرید. اگر دیدید رسیدن به هدفتان زمانی غیرمنطقی می‌طلبد، دفعه‌ی بعد هدف کمی آسان‌تری در نظر بگیرید.
  • زمان‌دار، یعنی هدفتان باید در چارچوب زمانی تعریف شود؛ با مهلت گذاشتن برای هدفتان، باعث می‌شوید ناخودآگاهتان به حرکت دربیاید و روی آن کار کند. بدون چارچوب زمانی، هیچ حس ضرورتی برای رسیدن به آن در شما ایجاد نمی‌شود.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *