ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۰
639 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گسترش بازاریابی چریکی

درست از همان آغاز، بازاریابی چریکی فرصت های زیادی برای کارآفرینی به وجود آورد. بازاریابی چریکی به ۱۰ دلیل زیر شکوفا شد و طرفداران زیادی پیدا کرد که مهم ترین آنها این است که بازاریابی چریکی واقعا و به درستی باعث افزایش سود می شود.

۱.بازاریابی چریکی ساده است و خیلی پیچیده نیست.

۲.بازاریابی چریکی اگر به درستی به کار گرفته شود همیشه موثر واقع خواهد شد.

۳.بازاریابی چریکی نام جالب و وسوسه انگیزی دارد به طوری که توجه همه را جلب می کند و همه میخواهند که آن را امتحان کنند.

۴.بازاریابی چریکی مناسب کسب و کارهای کوچک است که با آهنگ بی سابقه ای رشد می کنند.

۵.بازاریابی چریکی صرف نظر از اینکه اوضاع اقتصادی شرکت چقدر بد است هزینه معقولی دارد.

۶.بازاریابی چریکی حالت های جدید بازاریابی را شامل می شود.

۷.بازاریابی چریکی استرس و نگرانی درباره بازاریابی را از بین می برد.

۸.بازاریابی چریکی برای اینترنت و دنیای ارتباطی جدید ایده آل است.

۹.بازاریابی چریکی به همان اندازه که برای کسب و کارهای کوچک مناسب است به کسب و کارهای بزرگ نیز کمک می کند.

۱۰.بازاریابی چریکی به تمام کسب و کارهای کره زمین کمک می کند تا بتوانند سود بیشتری کسب کنند.

جی کنارد لوینسون می گوید:

افرادی که من با آنها مواجه می شدم یا دارای کسب و کارهای قدیمی بودند که درباره بازاریابی به وسیله آموزش های عهد دقیانوس که دیده اند شستشوی مغزی داده شده اند یا دارای کسب و کارهای تکنولوژیکی عصر جدید بودند که با دستورالعمل های تحلیلی و آنالیزی خود گیج شده بودند.

آنها شرکت هایی را در صنایعی تشکیل می دادند که در زمان تولد من یا خودشان وجود نداشته است. از نظر من اکنون عصر طلایی برای بازاریاب های چریکی است. این عصر نیاز به اطلاعات عملی، قابل استفاده و قابل فهم درباره بازاریابی دارد.

اگر دیدگاه من را بخواهید، بازاریابی چریکی به این دلیل طرفداران زیادی دارد که:

همه می توانند آن را درک کنند و همه استطاعت اجرای آن را دارند.

همه می توانند با آن سود کنند و همه می توانند یاد بگیرند که چطور آن را درست به کار گیرند.

همه می توانند آن را تجربه کنند و همه آن را به خاطر اینکه استرس بازاریابی غیر چریکی را برطرف می کند دوست دارند.

یکی از جالب ترین جنبه های بازاریابی چریکی این است که این روش جدید بازاریابی که برای کمک به کسب و کارهای کوچک به وجود آمد و نوید قدرت در مقابل کسب و کارهای بزرگ را می داد، اما اکنون این نوع بازاریابی به جایی رسیده است که تمام کسب و کارهای بزرگ به دنبال استفاده از آن هستند.

رشد بازاریابی چریکی با مرور زمان

زمانی که جرقه بازرایابی چریکی زده و این نوع بازاریابی بنا شد، اینترنت وجود نداشت. اما اگر بازاریابی چریکی با زمان پیشرفت نمی کرد و شامل اینترنت نمی شد به سرعت از رده خارج شده بود. به همین خاطر است که بازاریابی چریکی امروزه شامل تکنولوژی، شبکه های اجتماعی، روانشناسی، بوم شناسی و ارتباط از طریق شبکه می شود.

خاصیت بازاریابی چریکی این است که به تغییر در زمان ادامه می دهد و به جایی رسده است که امروزه دست در دست تکنولوژی کار می کند.

تعریف درست بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی به خوبی با افزایش روزافزون تعداد کسب و کارهای کوچک همراه شده است و در دوران رکود اقتصادی هم قابل استفاده بود پس هیچ تعجبی ندارد که اینطور گسترش یافته است. بسیاری از بازاریاب های غیر چریک به اشتباه تصور می کنند که بازاریابی چریکی به معنای بازاریابی غافلگیرانه است ولی این طور نیست. یا فکر می کنند بازاریابی ای فریبکارانه است یا یک بازاریابی شعاری است، که هرگز اینطور نیست.

یا به طور مثال آن را مغایر با اصول اخلاقی می دانند که به هیچ وجه این گونه نیست. بازاریابی چریکی بالاترین استانداردهای اخلاقی را رعایت می کند و هیچ فرد، گروه یا جامعه ای از آن آزار نمی بیند. تنها کسانی که از بازاریابی چریکی آزار می بینند رقیبان شما هستند و این ماهیت بازاریابی چریکی است.

در ادامه مثالی از بازاریابی چریکی آورده ایم:

مردی به یک ایستگاه تلویزیونی مراجعه کرد و تبلیغات به ارزش یک دقیقه خریداری کرد. او یک دی وی دی به مدیر تلویزیون داد و زمان دقیق پخش آگهی خود را نیز مشخص کرد. درست قبل از زمان معین شده، مرد تلویزیون خود را روشن کرد و به کانال مورد نظر رفت و منتظر پخش آگهی خود ماند. درست زمان پخش آگهی او، یک تست صدا و تصویر آغاز شد. یک صدای شدید و با تن یکنواخت که
به مدت یک دقیقه ادامه داشت و تصویر نیز ثابت باقی ماند. مرد خیلی خوشحال شد لبخندی زد و تلویزیون را خاموش کرد.

اما چه اتفاقی افتاد که این آگهی این مرد را آنقدر خوشحال کرد؟

این مرد یک کاندیدای سیاسی برای به دست آوردن یک مقام محلی در اداره ای با بودجه محدود بود. او خبردار شد که رقیب پولدار او یک تبلیغات ۳۰ دقیقه ای گران قیمت در تلویزیون ترتیب داده است . بنابراین او با استفاده از خلاقیت چریکی خود درست قبل از تبلیغات رقیب خود تست صدا و تصویر را به عنوان آگهی خود پخش کرد به این امید که آن باعث شود تا بینندگان، تلویزیون های خود را خاموش کنند یا کانال را تغییر دهند و تبلیغات رقیب او را نبینند.

(منبع: بازاریابی چریکی، اثر جی کنارد لوینسون)

ادامه ی مقالات “بازاریابی چریکی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *