ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۱
659 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

۵ حرکت فراگیر برای بازاریابی چریکی

بسیاری از نظریه های بازاریابی افراد را گیج و سردرگم می کنند چون آنها بیشتر از آنچه که باید پیچیده باشند، هستند. یکی از دلایلی که بازاریابی چریکی به گرمی از سوی شرکت ها و کسب و کارها پذیرفته شده است این است که پیچیده نیست بلکه خیلی ساده و قابل فهم است. درحالی که تکنولوژیی های شگرف جدید می توانند در کار شما مفید باشند یا سود و منفعت شما را افزایش دهند بازاریابی چریکی به آن تکنولوژی ها اجازه نمی دهد که کار شما را مغشوش و سخت کنند. سهولت کار یکی از اهداف بازاریابی چریکی و یک مزیت رقابتی قدرتمند است که باعث سرعت و سوددهی کار می شود.

روند کلی بازاریابی چریکی از پنج حرکت فراگیر تشکیل شده است. مطمئن شوید که همه این اقدامات فراگیر را انجام می دهید و هرگز فکر نکنید که بازاریابی چریکی یک چیز عجیب و سخت است.

اولین حرکت فراگیر نیاز به دستان شما ندارد بلکه به گوش های شما نیاز دارد و مهارت گوش دادن است. گوش به زنگ مشکلات باشید. در موقعیت های اجتماعی و شبکه های اجتماعی هوشیار باشید و به رسانه های گروهی توجه داشته باشید. آیا آنها درباره مشکلاتی که دارند، صحبت می کنند، مشکلاتی که نیاز به حل شدن دارند؟ توجه خود را به مشکلاتی که هنوز راه حلی ندارند معطوف کنید و مشکلی که شما می توانید آن را حل کنید انتخاب کنید. این گونه باید به فرصت ها پاسخ دهید.

دومین حرکت فراگیر این است که مشخص کنید حل مشکل دیگران برای شما چقدر هزینه خواهد داشت . ممکن است شما بتوانید آن را با اطلاعات و خدمات حل کنید و اگر نه انجام یا خرید آن برای شما چقدر هزینه خواهد داشت؟ در این مرحله از حرکت های فراگیر خیلی مراقب باشید که چیزی را نادیده نگیرید. حرکت های فراگیر اشتباه ها را بزرگ جلوه می دهند بنابراین شما نباید حتی کوچکترین خطایی کنید. بازاریاب های چریک قادرند که خطاهای خود را شمارش کنند و عدد مورد علاقه آنها صفر است. اجتناب از خطا به ندرت یک کار شاق پیچیده محسوب می شود.

سومین حرکت فراگیر موضوع کلی بازاریابی چریکی است. زمانی که هزینه های انجام پیشنهاد خود را محاسبه می کنید هزینه های بازاریابی آن را نادیده نگیرید و همچنین ضرورت بازاریابی آن را نیز از قلم نیندازید . اگر شما یک محصول عالی بسازید، دنیا شما را نخواهد دید مگر اینکه از طریق بازاریابی شما، به سوی محصولتان جذب شوند و در نهایت از محصول شما استفاده کند. بازاریابی، کلیدی برای فروش یک ایده محسوب می شود و از معرکه در رفتن نیست بلکه یک برنامه نجات است. اگر شما یک راه حل خیلی عالی مطرح کنید، بازاریابی آن باعث خواهد شد که راه حل شما به دیگران انتقال یابد.

در دوران پیش از تاریخ کسی بازاریابی را بخشی از هزینه کالاها تلقی نمی کرد و در کل چنین موضوعی اصلا مطرح نبود اما امروزه بازاریابی قطعا بخشی از هزینه کالا محسوب می شود و فضای مجازی مهمترین بستر برای آن است. این نوع بازاریابی هزینه دارد بنابراین بهتر است شما برای آن قبل از پیشنهاد و عرضه کالاهای خود به دنیا آماده شوید. بله بازاریابی بخشی از معامله سرمایه ای است ولی پیچیده نیست.

اکنون بهتر درک می شود که چرا افراد زیادی مشتری پر و پا قرص بعضی کسب و کارها هستند. چون آنها کالا و خدماتی را می پسندند که به آنها اعتماد دارند، یک ویژگی انسانی که باعث بروز یک پدیده به نام برندسازی شده است . برندسازی کمک می کند تا افراد به شما اعتماد کنند. یکی از وظایف یک بازاریاب چریک این است که مشتریان را متقاعد کند که به پیشنهاد های او اعتماد کنند. البته کیفیت یکی از فاکتورهایی است که اعتماد را به دنبال دارد و به همین دلیل است که بخشی از سومین حرکت فراگیر است.

فاکتور دیگری که بخشی از اعتماد را حاصل می کند و به افراد تازه کار فرصت عرض اندام در مقابل افراد کهنه کار را می دهد توانایی پشتیبانی و خدمات محصولاتی است که آنها می فروشند. فراموش نکنید که یکی از اهداف مقدس شما این است که مشتریان خود را خوشحال و راضی کنید. فراهم کردن خدمات عالی لزوما برای شما رایگان نیست و البته آن به کار و تلاش زیادی هم نیاز دارد. به خصوص این خدمات به فردی نیاز دارند تا آنها را انجام دهد و آن فرد به رایگان این کارها را انجام نمی دهد. فردی را استخدام کنید که خدمات پس از فروش را انجام دهد و در این صورت شما در مسیر تبدیل شدن به یک چریک مقام اول خواهید بود.

به دلیل اهمیتی که خدمات به محصولات در این دوره از زمان دارد شما باید این خدمات را انجام دهید. این چیزی نیست که معلم یا پدرتان به شما گفته باشد یا رقیبان درباره شما فکر می کنند. تعریف صحیح از خدمات این است که: “خدمات آن چیزی است که مشتری می خواهد یا دوست دارد انجام شود.” این حرکت چهارم فراگیر است.

حرکت پنجم فراگیر موضوعی است که کل بازاریابی چریکی درباره آن بحث می کند و آن درباره فروش، شلوغی فروشگاه یا گردش کالا یا پذیرفتن یک پیشنهاد نیست یا موفقیت یک وبسایت یا تغییر نسبت بازدیدکنندگان سایت نیست. جایزه یا رکورد فروش نیست و هیچ معیاری که شما بتوانید نام ببرید نیست. آن حرکت پنجم سود است .

آنچه پس از اینکه هزینه های دیگر کسب و کار را کسر کنید برای شما باقی می ماند. فرقی نمی کند که ارقام دیگر در کسب و کار شما چقدر درخشان باشد این رقم سود است که باید درخشان باشد و آن چیزی است که شما را درکسب و کارتان حفظ می کند و به شما این امکان را می دهد که کسب و کار خود را گسترش دهید . سود شما است که سرمایه گذاران را جذب و مشتریان را ترغیب می کند و سود باید دلیل ابتدایی شما برای ورود به کسب و کار باشد.

این وظیفه شما است که سود سالم را هر ساله رشد دهید و شما آن را به خود و کارکنان و خانواده خود و همچنین آینده خود بدهکارید و به این دلیل است که سود شما میزان موفقیت شما را منعکس می کند. سود فرار و صادق است و به سختی به دست می آید ولی پیچیده نیست.

(منبع: بازاریابی چریکی، اثر جی کنارد لوینسون)

ادامه ی مقالات “بازاریابی چریکی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *