۷ روش بکار گیری گاو بنفش
پنجاه سال است که شرکت «مورتون» از نمک، کالایی خسته کننده ساخته است. افرادی که در بخش نظارت این شرکت مشغول به کار هستند با این نظر شما واقعا موافق خواهند بود که هیچ راه دیگری وجود ندارد، مگر اینکه گاو بنفشی خلق شود. چیز خوبی که افراد سازنده ی نمک دستی از آب دریای فرانسه، از آن بی خبر بودند.
آنها به طور ثابت بابت هر یک پوند نمک شگفت انگیز خود ۲۰دلار دریافت می کردند. مردم هاوایی هم اخیرا وارد بازار نمک شده اند و نوعی نمک که ترکیب خوبی برای رستوران های خبره در خوراک شناسی بود ارائه دادند. اکنون نمک «دیاموند کوشر»، نمک خالص و بلورینی شده که به میلیون ها دلار در فروش های روبه رشد سالانه می درخشد، زیرا نمک آنها طعم بهتری به غذا می دهد.
۱.آیا محصول شما از نمک، کسالت آورتر است؟ بعید نیست. پس فهرستی از ده روش برای تغییر کالای خود تهیه کنید تا آن را برای مشتریان محبوب خود با کیفیت تر کنید (نه تغییر بیش از حد)
۲.به گروه کوچک بیندیشید. یکی از نشانه های تبلیغات تلویزیونی نیاز اندیشیدن به گروه کثیری از مردم است. اگر محصول شما مورد درخواست همه ی مردم نباشد، این اندیشه از بین خواهد رفت و دیگر ارزشی ندارد. باید تبلیغات متوقف شوند. به یک بازار کوچک متصور بیندیشید و کالایی را طراحی کنید که با برجستگی اش بازار را به طور کامل پوشش دهد. از گروه بزرگ دور شوید.
۳.به جای دیگری بروید. اگر کارخانه به سختی به شما زمان می دهد که طرح خود را معرفی کنید به جای دیگری بروید. مکان های بسیاری، طالب کالای شما هستند. بعد از اینکه محصول شما شناخته شد احتمالا کارخانه از بازگشت محصول شما استقبال خواهد کرد.
۴.کالاهای اجازه ای تولید کنید و از آن استفاده کنید. زمانی که شما قدرت گفت و گوی مستقیم با اکثر مشتریان وفادار خود را داشته باشید راحت تر می توانید محصولات مبهوت کننده را توسعه دهید و به عرضه برسانید. بدون فیلتر تبلیغات، عمده فروشان و خرده فروشان، می توانید محصولاتی را که به مراتب چشمگیرتر هستند ارائه دهید.
۵.کپی کنید نه از صنعت خودتان، از صنعت دیگران. صنعتی را بیابید که از صنعت شما راکدتر مانده باشد. ببینید کدام خاص تر است (زیاد طول نمی کشد) شما هم همان کار را انجام دهید.
۵.یک بار دیگر امتحان کنید؛ شاید هم دوبار دیگر. رقبایی را پیدا کنید که در لبه ایستاده اند و سرشار از هیجان هستند، شما کاری بهتر از آنها را انجام دهید. هرچه را که رقبایتان به خاطر آن شناخته شدند شما بهتر از آن را انجام دهید، بیشتر، بهتر و حتی مطمئن تر و متفاوت تر از آنها باشید.
۶.چیزهایی را بیابید که در حرفه و صنعت شما انجام نشده باشند. آن را انجام دهید. شرکت پوشاک «جت بلو» تقریبا لباسی با کد مشخص را برای مسافران بنیان نهاد. هنوز هم آنها به افرادی که مسافران خوش لباس هواپیما هستند (پوشیدن لباس با مارک آنها) بلیت مجانی ارائه می دهند. یک جراح پلاستیک می تواند به بیماران خود گواهینامه ی هدیه پیشنهاد بدهد. ناشر کتاب می تواند کتاب متفاوتی را برای فروش عرضه کند. «استیو لئونارد» در بیرون مغازه ی خود توت فرنگی هایی را در سبدهای پلاستیکی کوچک قرار داد و به مشتریان تعارف کرد. فروش او دو برابر شد.
۷.بپرسید. چرا که نه؟ تقریبا هرچه را که شما انجام نمی دهید دلیلی برای انجام ندادنش ندارید چرا که نتیجه ی ترس، ناکارآمدی و عدم پرسش از خویشتن است.
منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)
ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید