در دنیای پر از رقابت بازاریابی آنلاین که شرکتها و برندها هر لحظه به دنبال روشی برای ارتقای درآمد و پیشرفت خود هستند، ارائه یک پیشنهاد ویژه یا خدماتی استثنایی با متدهای تجربه شده دیگر مانند گذشته راهگشا نیست. آنچه این روزها یک نام تجاری موفق به آن نیاز دارد، «داستان» است. داستانها و نوع روایت آنها به دلیل ترغیت احساسات، تاثیر شگفتانگیزی بر روی مخاطب میگذارند. یک روایت ویدیویی با سناریوای جذاب و هوشمندانه تنها در کمتر از سه دقیقه میتواند تمام ویژگیها و شخصیتهای یک برند را به بیننده معرفی کند و بازخوردی قابل توجه داشته باشد. ویدیو مارکتینگ راه حل تازهایست برای ورود به این جهان پرماجرا و مزیت آن برای تجارت بر هیچ کس پوشیده نیست.
چرا از ویدیو مارکتینگ استفاده میکنیم؟
تمامی برندهای موفق مجموعهای از استراتژیهای محتوا برای خود تنظیم کردهاند که در حال حاضر تولید محتوای ویدیویی یکی از مهمترین موارد در این زمینه شناخته شده است. ساخت یک ویدیو به معنای تهیه تصاویری برای مخاطب و جلب رضایت آنها نیست؛ قدرت و برتری ویدیو در مارکتینگ به دلیل جنبههای فوقالعاده بصری و توانایی آموزش پیچیدهترین مفاهیم با زبانی ساده است. به اشتراک گذاری آسان آنها در اکثر پلتفورمها مانند: اینستاگرام، یوتیوب، آپارات و … به شرکتها این امکان را داده تا از ویدیو مارکتینگ به عنوان راهی موثر برای گزارش فعالیتهای خود استفاده کنند. کاری که در حال حاضر برای برند شما در مجموعه ویدیو مارکتینگ ایده پردازان انجام میدهیم.
۱۰ مزیت ویدیو مارکتینگ:
اگر میخواهید به دستاوردی درخشان در حوزهی کاری خود برسید، ویدیو مارکتینگ را به لیست بازاریابی خود اضافه کنید و قدرت این متد به روز را از دست ندهید. در ادامه به ۱۰ ویژگی ویدیو مارکتینگ که باعث رشد برند شما میشود اشاره میکنیم:
۱. افزایش درآمد
همانطور که میدانیم مهمترین بخش یک کار تجاری، درآمد بالا و رشد سرمایه است. موسسه Aberdeen Group که در زمینه بازاریابی فعالیت دارد در جدیدترین تحقیق خود آماری قابل توجه در رابطه با تاثیر استفاده از ویدیو مارکتینگ در شرکتها ارائه داده است. بر اساس این پژوهش بازاریابانی که از ویدیو برای معرفی مارکتینگ خود استفاده میکنند به نسبت آنهایی که این روش را نادیده گرفتهاند ۴۹% رشد درآمد سالیانه بیشتری داشتهاند. به معنای دیگر این شرکتها ۱.۵ برابر رقبای خود در سال درآمد دارند.
۲. تاثیر در تصمیم خرید
برای هر برندی، تصمیم به خرید از سمت مشتری و رسیدن به مرحلهی خرید نهایی بزرگترین هدف است. طبق نظرسنجی که HubSpot و Animoto از مشتریان خود داشتهاند، ویدیو مارکتینگ در این زمینه پیشرفت فوقالعادهای داشته است. حدود ۹۰ درصد از مشتریان در این آمار گفتهاند که ویدیو به آنها کمک میکند تا در مورد خرید تصمیمگیری کنند و ۶۴ درصد آنها پس از تماشای یک ویدیو خرید بیشتری داشته باشند. همچنین بازاریابان موفق در این حوزه میگویند که ساخت ویدیو به افزایش درک و شناخت مشتری از محصول یا خدمات آنها کمک فرآوانی کرده است.
۳. هدف قرار دادن نیاز مشتری
در حال حاضر آنچه که برای مخاطب ارزش دارد، دسترسی آسان به محتوا است. هرچقدر یک برند بر روی شبکههای اجتماعی، ایمیل، بلاگ و وبسایتهایش بیشتر تمرکز کند راهِ رسیدن مشتری را به خود هموارتر میکند. کاری که نتیجهی بینظیری بر فروش و درآمد خواهد داشت. همان کاری که گروه ویدیو مارکتینگ ایده پرداران در سایت آپارات انجام میدهند. ویدیو این امکان را فراهم کرده که به راحتی بر روی تمامی این پلتفورمها به اشتراک گذاشته شود و به سازمان شما شانس بیشتری برای متقاعد کردن مشتری در راستای خرید از محصولاتتان بدهد.
۴. رسیدن به رتبهی بالاتر در گوگل
یک عامل مهم در رتبهبندی گوگل میزان زمانی است که بازدیدکننده در سایت شما حضور دارد. برای رسیدن به این هدف، باید از ویدیو استفاده کنید. به طور متوسط ۸۸ درصد کاربران اینترنت بیشتر وقت خود را در سایتهایی که از ویدیو برای معرفی و یا آموزش خدمات خود استفاده کردهاند، میگذرانند. با این معیار شما میتوانید به رشد ۵۳ درصدی در رتبه بندی سایت خود برسید که این اتفاق برای هر برندی یک دستاورد بشدت خوب محسوب میشود.
۵. افزایش ترافیک
در دنیای اینترنت اصطلاح جالبی وجود دارد به نام کاربران ویدیویی (Video Users). این افراد لذت فرآوانی از جستجو و استفادهی ترافیک خود برای دیدن ویدیو میبرند. برای ارتقا برند خود این مخاطبین را هدف قرار دهید و از ویدیو مارکتینگ غافل نشوید.
۶. بکلینک بیشتر
یکی دیگر از ویژگیهای مهم ویدیو این است که با قراردادن آن در یک صفحه از سایت خود یا ارسال به صفحات دیگر، به متوسطی نزدیک به سه برابر میانگین لینک به دامنه سایت میرسید.
۷. تغییر شگفت انگیز در رتبهبندی
مخاطبانی که علاقهی زیادی به ویدیو دارند، ۲۷ درصد به نسبت دیگران نرخ کلیک بیشتر و همچنین ۳۴ درصد تغییر در رتبه بندی سایت دارند. این بدین معناست که با بهرهگیری از ویدیو تنها در Landing Page خود میتوانید تا ۸۰ درصد رنک وب سایت خود را افزایش دهید.
۸. دستیابی به تصمیمگیرنده اصلی و مشتری نهایی
اگر خودمان را به جای مخاطب بگذاریم، در نگاه اول او به دنبال پاسخ به سوال خود در جستجوی اول است. توجه داشته باشید که اگر ویدیو در صفحهی مناسب با تیتر مناسب قرار بگیرید در لحظهی نخست کاربر را به جواب خود رسانده است. این کاربران میتوانند از هر قشر و حوزهی کاری باشند، پس ارائه محتوای آموزشی از طریق ویدیو در رابطه با خدمات خود را فراموش نکنید.
۹. تاثیر چشمگیر در ایمیل مارکتینگ
با گسترش شبکههای اجتماعی، بسیاری از برندها ایمیل مارکتینگ را از حوزه فعالیت خود حذف و یا بشدت کاهش دادند. اما همه ما میدانیم که همواره روشی برای بهبود یک ایدهی قدیمی در دنیای تکنولوژی وجود دارد. ویدیو مارکتینگ یکی از این متدهاست. طبق جدیدترین آمار در دنیای بازاریابی، افزودن ویدیو به ایمیل میتواند نرخ کلیک کاربر را تا ۳۰۰ درصد افزایش دهد. به بیان بهتر، ویدیو موثرترین عامل برای ارتقای ایمیل مارکتینگ شماست.
۱۰. قابلیت بالای به اشتراک گذاری
شناخت بازار و مخاطب و رویدادها و اتفاقاتی که هر لحظه در اطراف ما جریان دارد و ترند روز هستند به سازمانها کمک میکند که با استفاده از ویدیو و نشر آن در شبکههای اجتماعی، وب سایتها و … علاوه بر جذب مخاطب، امکان به اشتراک گذاری را برای آنها آسان کند. ویدیوهای اجتماعی، جامعهی عظیمی از مردم را هدف میگیرد و میتواند حتی اگر ربط چندانی به برند شما نداشته باشد، به یکباره در اینترنت وایرال شده و مردم نام شما را با آن اتفاق به یاد بیآورند.
ویدیو مارکتینگ ترند روز دنیای بازاریابی است. این متد را اکثر شرکتها و برندهای مشهور به مهمترین هدف خود در افزایش درآمد و شناسایی محصولاتشان تبدیل کردهاند. فعالیتهایی که در حال حاضر تیم استودیو ایدهپردازان با ارائه بهترین ابزار در پکیجهای مختلف تمرکز اصلیاش را بر روی آن گذاشته است. ساخت تیزر، پوشش تصویری ویدئویی شامل فیلمبرداری و تدوین تصاویر ضبط شده، پخش زنده، وبینار، سمینار و … خدماتیست که ویدیو مارکتینگ ما به برند شما ارائه میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید