۱۰ مزیت ویدیو مارکتینگ: چرا از ویدیو برای تجارت استفاده می کنید؟

۱۰ مزیت ویدیو مارکتینگ: چرا از ویدیو برای تجارت استفاده می کنید؟
به این مقاله امتیاز دهید

در دنیای پر از رقابت بازاریابی آنلاین که شرکت‎ها و برندها هر لحظه به دنبال روشی برای ارتقای درآمد و پیشرفت خود هستند، ارائه یک پیشنهاد ویژه یا خدماتی استثنایی با متدهای تجربه شده دیگر مانند گذشته راهگشا نیست. آنچه این روزها یک نام تجاری موفق به آن نیاز دارد، «داستان» است. داستان‏‎ها و نوع روایت آن‎ها به دلیل ترغیت احساسات، تاثیر شگفت‎انگیزی بر روی مخاطب می‎گذارند. یک روایت ویدیویی با سناریوای جذاب و هوشمندانه تنها در کمتر از سه دقیقه می‎تواند تمام ویژگی‎ها و شخصیت‎های یک برند را به بیننده معرفی کند و بازخوردی قابل توجه داشته باشد. ویدیو مارکتینگ راه حل تازه‎ایست برای ورود به این جهان پرماجرا و مزیت آن برای تجارت بر هیچ کس پوشیده نیست.

چرا از ویدیو مارکتینگ استفاده می کنیم؟

تمامی برندهای موفق مجموعه‎ای از استراتژی‎‎های محتوا برای خود تنظیم کرده‎اند که در حال حاضر تولید محتوای ویدیویی یکی از مهم‎ترین‎ موارد در این زمینه شناخته شده است. ساخت یک ویدیو به معنای تهیه تصاویری برای مخاطب و جلب رضایت آن‎ها نیست؛ قدرت و برتری ویدیو در مارکتینگ به دلیل جنبه‎های فوق‎العاده بصری و توانایی آموزش پیچیده‎ترین مفاهیم با زبانی ساده است. به اشتراک گذاری آسان آن‎ها در اکثر پلتفورم‎ها مانند: اینستاگرام، یوتیوب، آپارات و … به شرکت‎ها این امکان را داده تا از ویدیو مارکتینگ به عنوان راهی موثر برای گزارش فعالیت‎های خود استفاده کنند. کاری که در حال حاضر برای برند شما در مجموعه ویدیو مارکتینگ ایده پردازان انجام می‎دهیم.

مزیت ویدیو مارکتینگ

چرا در بازاریابی اینترنتی از ویدیو مارکتینگ استفاده می کنیم؟

۱۰ مزیت ویدیو مارکتینگ:

اگر می‎خواهید به دستاوردی درخشان در حوزه‎ی کاری خود برسید، ویدیو مارکتینگ را به لیست بازاریابی خود اضافه کنید و قدرت این متد به روز را از دست ندهید. در ادامه به ۱۰ ویژگی ویدیو مارکتینگ که باعث رشد برند شما می‎شود اشاره می‎کنیم:

۱. افزایش درآمد

همان‎طور که می‎دانیم مهم‎ترین بخش یک کار تجاری، درآمد بالا و رشد سرمایه است. موسسه Aberdeen Group که در زمینه بازاریابی فعالیت دارد در جدیدترین تحقیق خود آماری قابل توجه در رابطه با تاثیر استفاده از ویدیو مارکتینگ در شرکت‎ها ارائه داده است. بر اساس این پژوهش بازاریابانی که از ویدیو برای معرفی مارکتینگ خود استفاده می‎کنند به نسبت آن‎هایی که این روش را نادیده گرفته‎اند ۴۹% رشد درآمد سالیانه بیشتری داشته‎اند. به معنای دیگر این شرکت‎ها ۱.۵ برابر رقبای خود در سال درآمد دارند.

۲. تاثیر در تصمیم خرید

برای هر برندی، تصمیم به خرید از سمت مشتری و رسیدن به مرحله‎ی خرید نهایی بزرگترین هدف است. طبق نظرسنجی که HubSpot و Animoto از مشتریان خود داشته‎اند، ویدیو مارکتینگ در این زمینه پیشرفت فوق‎العاده‎ای داشته است. حدود ۹۰ درصد از مشتریان در این آمار گفته‎اند که ویدیو به آن‎ها کمک می‎کند تا در مورد خرید تصمیم‎گیری کنند و ۶۴ درصد آن‎ها پس از تماشای یک ویدیو خرید بیشتری داشته‎ باشند. همچنین بازاریابان موفق در این حوزه می‎گویند که ساخت ویدیو به افزایش درک و شناخت مشتری از محصول یا خدمات آن‎ها کمک فرآوانی کرده است.

۳. هدف قرار دادن نیاز مشتری

در حال حاضر آنچه که برای مخاطب ارزش دارد، دسترسی آسان به محتوا است. هرچقدر یک برند بر روی شبکه‎‏های اجتماعی، ایمیل، بلاگ و وب‎سایت‎هایش بیشتر تمرکز کند راهِ رسیدن مشتری را به خود هموارتر می‎کند. کاری که نتیجه‎ی بی‎نظیری بر فروش و درآمد خواهد داشت. همان‎ کاری که گروه ویدیو مارکتینگ ایده پرداران در سایت آپارات انجام می‎دهند. ویدیو این امکان را فراهم کرده که به راحتی بر روی تمامی این پلتفورم‎ها به اشتراک گذاشته شود و به سازمان شما شانس بیشتری برای متقاعد کردن مشتری در راستای خرید از محصولات‎تان بدهد.

مزیت ویدیو مارکتینگ

چرا در بازاریابی اینترنتی از ویدیو مارکتینگ استفاده می کنیم؟

۴. رسیدن به رتبه‎ی بالاتر در گوگل

یک عامل مهم در رتبه‎بندی گوگل میزان زمانی است که بازدیدکننده در سایت شما حضور دارد. برای رسیدن به این هدف، باید از ویدیو استفاده کنید. به طور متوسط ۸۸ درصد کاربران اینترنت بیشتر وقت خود را در سایت‎هایی که از ویدیو برای معرفی و یا آموزش خدمات خود استفاده کرده‎اند، می‎گذرانند. با این معیار شما می‎توانید به رشد ۵۳ درصدی در رتبه بندی سایت خود برسید که این اتفاق برای هر برندی یک دستاورد بشدت خوب محسوب می‎شود.

۵. افزایش ترافیک

در دنیای اینترنت اصطلاح جالبی وجود دارد به نام کاربران ویدیویی (Video Users). این افراد لذت فرآوانی از جستجو و استفاده‎ی ترافیک خود برای دیدن ویدیو می‎برند. برای ارتقا برند خود این مخاطبین را هدف قرار دهید و از ویدیو مارکتینگ غافل نشوید.

۶. بک‎لینک بیشتر

یکی دیگر از ویژگی‎های مهم ویدیو این است که با قراردادن آن در یک صفحه از سایت خود یا ارسال به صفحات دیگر، به متوسطی نزدیک به سه برابر میانگین لینک به دامنه سایت می‎رسید.

۷. تغییر شگفت انگیز در رتبهبندی

مخاطبانی که علاقه‎ی زیادی به ویدیو دارند، ۲۷ درصد به نسبت دیگران نرخ کلیک بیشتر و همچنین ۳۴ درصد تغییر در رتبه بندی سایت دارند. این بدین معناست که با بهره‎گیری از ویدیو تنها در Landing Page خود می‎توانید تا ۸۰ درصد رنک وب سایت خود را افزایش دهید.

مزیت ویدیو مارکتینگ

۸. دستیابی به تصمیم‎گیرنده اصلی و مشتری نهایی

اگر خودمان را به جای مخاطب بگذاریم، در نگاه اول او به دنبال پاسخ به سوال خود در جستجوی اول است. توجه داشته باشید که اگر ویدیو در صفحه‎ی مناسب با تیتر مناسب قرار بگیرید در لحظه‎ی نخست کاربر را به جواب خود رسانده است. این کاربران می‎توانند از هر قشر و حوزه‎ی کاری باشند، پس ارائه محتوای آموزشی از طریق ویدیو در رابطه با خدمات خود را فراموش نکنید.

۹. تاثیر چشم‎گیر در ایمیل مارکتینگ

با گسترش شبکه‎های اجتماعی، بسیاری از برندها ایمیل مارکتینگ را از حوزه فعالیت خود حذف و یا بشدت کاهش دادند. اما همه ما می‎دانیم که همواره روشی برای بهبود یک ایده‎ی قدیمی در دنیای تکنولوژی وجود دارد. ویدیو مارکتینگ یکی از این متدهاست. طبق جدیدترین آمار در دنیای بازاریابی، افزودن ویدیو به ایمیل می‎تواند نرخ کلیک کاربر را تا ۳۰۰ درصد افزایش دهد. به بیان بهتر، ویدیو موثرترین عامل برای ارتقای ایمیل مارکتینگ شماست.

۱۰. قابلیت بالای به اشتراک گذاری

شناخت بازار و مخاطب و رویدادها و اتفاقاتی که هر لحظه در اطراف ما جریان دارد و ترند روز هستند به سازمان‎ها کمک می‎کند که با استفاده از ویدیو و نشر آن در شبکه‎های اجتماعی، وب سایت‎ها و … علاوه بر جذب مخاطب، امکان به اشتراک گذاری را برای آن‎ها آسان کند. ویدیوهای اجتماعی، جامعه‎ی عظیمی از مردم را هدف می‎گیرد و می‏تواند حتی اگر ربط چندانی به برند شما نداشته باشد، به یکباره در اینترنت وایرال شده و مردم نام شما را با آن اتفاق به یاد بیآورند.

ویدیو مارکتینگ ترند روز دنیای بازاریابی است. این متد را اکثر شرکت‎ها و برندهای مشهور به مهم‎ترین هدف خود در افزایش درآمد و شناسایی محصولات‎شان تبدیل کرده‎اند. فعالیت‎هایی که در حال حاضر تیم مارکتینگ ایده‎پردازان با ارائه بهترین ابزار در پکیج‎های مختلف تمرکز اصلی‎اش را بر روی آن گذاشته است. ساخت تیزر، پوشش تصویری ویدئویی شامل فیلمبرداری و تدوین تصاویر ضبط شده، پخش زنده، وبینار، سمینار و … خدماتی‎ست که ویدیو مارکتینگ ما به برند شما ارائه می‎دهد.


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن