ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۵/۰۲
577 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

کسب درآمد چند میلیونی در منزل! خیلی راحت برای خود یک کسب و کار خانگی ایجاد کنید! این یکی از آگهی‌های تبلیغاتی منتشر شده در اپلیکیشن دیوار بود که توجه من را به خود جلب کرد. با صاحب آگهی تماس گرفتم. یک شرکت فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ بود که نیاز به تولید کننده محتوا داشت. ادعای صاحب آگهی این بود که اگر در شما در طول روز x کلمه محتوا بنویسید، خیلی راحت می‌توانید درآمد چهار یا پنج میلیونی داشته باشید.

این که قرار است کیفیت کار به چه شکلی باشد و این که عکس العمل مشتری نسبت به خدمات شما به چه صورت باشد کنار می‌گذاریم و می‌خواهیم ببینیم که آیا کسب و کار خانگی به همین راحتی است که شما با یک پیژامه بتوانید چند میلیون درآمد داشته باشید؟ در گروه ایده پردازان این ابهام را از بین خواهیم برد.

پیش‌درآمدی بر کسب و کار خانگی

کسب و کار خانگی یعنی استفاده از یک استعداد یا مهارت به صورت شخصی برای تولید یک محصول یا خدمات و فروش آن بدون داشتن دفتر کار. در این تعریف زوایای پنهانی وجود دارد که مسلماً در نگاه اول بسیار فریبنده و جذاب هستند و می‌تواند ما را صاحب یک شغل بدون مدیر یا آقابالاسر کند. اما حقیقت ماجرا در این ظاهر زیبا نیست و در پس آن موارد نگران کننده‌ای هم وجود دارد. حالا دیدگاه چند نفر در مورد کسب و کار خانگی را بررسی می‌کنیم:

  • نشستن پشت کامپیوتر با لباس راحت و با پیژامه با وقت کاری منعطف
  • تلاش برای وصل کردن فروشنده به خریدار و گرفتن پورسانت فروش
  • انجام برخی از خدمات که شما استعداد آن را دارید با استفاده از کامپیوتر و اینترنت
  • انجام قسمتی از کار یک شرکت یا یک موسسه در قبال دریافت کارمزد
  • ایجاد یک سایت اینترنتی و تبدیل آن به یک فروشگاه یا منبع تبلیغات
  • فروش محصولات یک شرکت به صورت دورکاری و با کمک پیک.

این چند مورد تنها چند دیدگاه ساده و پرتکرار در حوزه کسب و کارهای خانگی هستند. اما در پشت این موضوع ابهامات زیادی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

پیش‌درآمدی بر کسب و کار خانگی

خلاصی از شر رئیس!

دیدگاه اشتباه: وقتی که شما صاحب یک کسب و کار خانگی هستید یعنی خودتان رئیس و مرئوس هستید. شما خودتان صاحب درآمد هستید و برای خودتان تلاش می‌کنید. هر چقدر بیشتر زحمت بکشید و حساسیت بیشتری به خرج دهید، درآمد بیشتری خواهید داشت و سود بیشتری نصیب شما می‌شود. شما خیلی راحت می‌توانید برای خودتان مرخصی بگیرید و به دلخواه استراحت کنید و از کار خود لذت ببرید.

واقعیت موجود: همیشه و در هر شرایطی اولین رئیس شما، وجدان کاری و تعهد شما نسبت به مشتری است. درسته! شما با وجود کسب و کار خانگی نیازی به رئیس فیزیکی ندارید. اما فراموش نکنید که وجدان کاری دائماً و به صورت ۲۴ ساعته به کار شما مدیریت می‌کند. اگر هم در تولید محصول یا در انجام خدمات نسبت به مشتری خود متعهد نباشید، بعد از مدتی باید در مغازه را ببندید!

خداحافظ کار از ۸ صبح تا ۵ عصر!

دیدگاه اشتباه: مشاغل دولتی و حتی شرکت‌های خصوصی به شکلی برنامه‌ریزی می‌کند که تایم کاری آنها از ۸ صبح تا ۵ عصر ادامه دارد. حدود ۸ یا ۹ ساعت زمانی است که کاملاً شما در اختیار یک شرکت قرار می‌گیرید و باید مطابق با قراردادی که بسته‌اید کار کنید. اما در مورد کسب و کار خانگی خبری از الزام به این محدوده نیست و شما به راحتی می‌توانید ساعت کاری و شرایط کاری خود را تغییر دهید.

واقعیت موجود: برای چند دقیقه هم شده با سوپر مارکت سر کوچه صحبت کنید و از آنها بپرسید که چرا تا ساعت حدود ۱۱ شب فعال هستند. مطمئن باشید که جواب آن‌ها تا حدود زیادی شما را نسبت به مشاغل خانگی ناامید می‌کند! در هر صورت هر شغلی و حرفه‌ای که شما انتخاب کنید باید به دنبال درآمد باشید. شما اگرچه ممکن است بین ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر به صورت ثابت کار نکنید، اما حتی در برخی موارد نیاز دارید که مدت زمان بیشتری هم کار کنید.

با وجود کسب و کار خانگی تعطیلی بلند مدت دارم!

دیدگاه اشتباه: وقتی که شما یک معلم را با یک کارمند بانک مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که معلمان ایام عید را به طور کامل تعطیل هستند و در ایام تابستان هم مشغول خوش گذرانی و گردش. اما کارمندهای بانک حتی مجبور هستند که در ۵ روز اول عید هم در بانک حضور داشته باشند و به مردم خدمت کنند. خب! حالا اگر من یک کسب و کار خانگی ایجاد کنم خیلی راحت می‌توانم از تعطیلات بلند مدت خود لذت ببرم.

واقعیت موجود: خیر! به هیچ وجه اینجوری نیست. بیایید این موضوع را با یک وبلاگ بررسی کنیم. فرض کنید که شما در حوزه وبلاگ نویسی کار می‌کنید و درآمد شما از طریق تبلیغات بنری است. با زحمت زیادی خود را به رتبه‌های بالا در الکسا رسانده‌اید و الان برای حفظ رتبه فعلی تلاش می‌کنید. حالا فرض کنید که یک ماه محتوا برای وبلاگ خود ننویسید! دوستان رقیب شما بیکار نیستند و مطمئن باشید که ظرف یک ماه بیشتر آنها از شما سبقت خواهند گرفت. پس هیچ وقت روی طولانی بودن تعطیلات در کسب و کار خانگی سرمایه گذاری نکنید.

با وجود کسب و کار خانگی تعطیلی بلند مدت دارم!

چند منبع کسب درآمد به صورت همزمان!

دیدگاه اشتباه: در مطالب قبل به ویدیو مارکتینگ اشاره کردیم و گفتیم که می‌تواند ابزار خوبی برای بازاریابی و کسب درآمد باشد. حالا فرض بگیرید که شما در حوزه تولید فیلم استعداد خوبی دارید و از طرفی دیگر هنرمند خوبی در تولید کار دستی هستید. این ایده به ذهن شما رسیده که از هر دو مورد در قالب کسب و کار خانگی استفاده کنید و در هر دو آنها را به عنوان منبع کسب درآمد فعالیت کنید. چه اشکالی دارد! جای گل گل باش جای خار خار!

واقعیت موجود: هیچ وقت کسب و کار خانگی را دست کم نگیرید و فکر نکنید که خیلی راحت می‌توانید درآمد چند میلیون تومانی داشته باشید. شما باید محصولات و خدمات بسیار بهتر و با کیفیت‌تری نسبت به رقبای خود تولید کنید و حتی این وظیفه به عهده شما هست که اعتماد مشتری را جلب کنید. معمولاً مشتریان توجه بیشتری به محصولات شرکتی دارند و این کار شما را سخت می‌کند. حالا اگر شما بخواهید در هر دو زمینه کار کنید، شبیه کلاغ خواهید شد که راه رفتن کبوتر را یاد نگرفت! کلاغ بودن خود را هم فراموش کرد.

کسب و کار خانگی به عنوان شغل دوم!

دیدگاه اشتباه: حالا من که کارمند هستم، چرا یک شغل خانگی دیگر هم در کنار آن نداشته باشم.. همین که عصر ساعت ۴ یا ۵ به منزل برسم، چهار یا پنج ساعت وقت دارم تا بتوانم روی یک موضوع خاص کار کنم تا بتوانم درآمد جانبی دیگری هم داشته باشم. در همین زمان کوتاه می‌توانم چند کالا یا چند کاردستی تولید کنم و آنها را بفروشم و از آن به عنوان منبع کسب درآمد استفاده کنم. این هم به اقتصاد خانواده کمک می‌کند و هم اوقات فراغتم را پر می‌کند.

واقعیت موجود: اصولاً کارشناسان و روان شناسان معتقدند که ۸ ساعت کار در طول روز برای یک فرد کافی است و بیش از ظرفیت است. حالا فرض بگیریم که شما باز هم توانایی انجام یک کار جانبی دیگر را دارید. اما هیچ وقت فراموش نکنید که شما در کسب و کار خانگی خود به اندازه کسی موفق می‌شوید که در تمام طول روز بر روی آن متمرکز شده و استعداد خود را به بهترین شکل معرفی می‌کند. استعداد خالی هیچ وقت نمی‌تواند تضمین کننده موفقیت شما باشند. چه بسا کسانی هستند که با یادگیری توانستند بهترین رتبه‌های کنکور را به دست بیاورند و افراد با استعداد مشغول کارهای سطح پایین یا دانشگاه‌های سطح پایین هستند.

پیژامه و خوشگذرانی و وقت آزاد و خلاصه همه چی!

دیدگاه اشتباه: با وجود کسب و کار خانگی نیازی به استفاده از لباس رسمی ندارم. خیلی راحت می‌توانم از وقتم استفاده کنم. وقت آزادم نسبت به مشاغل دولتی و شرکتهای خصوصی بیشتر است و خلاصه از همه چی لذت می‌برم. نیازی به ارائه گزارش به رئیس ندارم. خیلی راحت می‌توانم زمانبندی پروژه‌ها را تغییر دهم، انجام پروژه را با توجه به سلیقه خودم و به شکلی که توانایی آن را دارم انجام می‌دهم، حساب و کتابی در کار نیست و خیلی راحت می‌توانم زندگی خود را بگذرانم.

واقعیت موجود: در اینجا پیشنهاد می‌کنم که روال کاری یک فریلنسر تولید محتوا را بررسی کنیم. گوگل عزیز پیشنهاد داده که مطالب در یک زمانبندی مشخص منتشر شوند تا خزنده‌ها خیلی راحت‌تر بتوانند مطالب را ایندکس کنند. برای همه کارفرماها زمان بندی یک فاکتور مهم است و آنها می‌توانند روی این موضوع حساب کنند. حالا این کارفرماها می‌توانند یک یا دو ساعت به شما ارفاق کنند و اجازه دهند که زمان تحویل مطلب را تغییر دهید. اما اگر ارسال مطالب به صورت نامنظم و جسته و گریخته انجام شود، نه تنها مشتری خود را از دست می‌دهید بلکه کسب و کار خانگی شما هم ورشکسته خواهد شد.

می‌بینید که کسب و کار خانگی خیلی هم راحت نیست و دردسرهای خاص خود را دارد. در این مطلب سعی کردیم که هم جنبه‌های مثبت و هم جنبه‌های منفی مشاغل خانگی را بررسی کنیم تا شما فقط تبلیغات و آگهی‌های مرتبط با آنها را نبینید و واقعیت‌ها را لمس کنید. حالا اگر ایده‌ای خام دارید با ایده پردازان تماس بگیرید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *