ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۰/۲۶
1,251 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

تعریف خلاقیت می‌تواند چالش برانگیز باشد. آن دسته از توانایی‌ها و مهارت‌هایی که هم اکنون داریم مواد خام خلاقیت را تشکیل می‌دهند. خلاق بودن ورای مهارت‌های اساسی، مهارت‌های بیشتری را نیز می‌طلبد، یعنی توانایی‌های خاصی که به افراد کمک کند تا به آنچه انجام می‌دهند به طرق نوآورانه بپردازند.

شکستن قالب‌های ذهنی و یافتن دیدگاه‌های جدید:

هنگامی که افراد خود را به روش‌های قدیمی انجام کار محدود نکنند یعنی قالبی نیندیشند خلاقیت به دست می‌آید. محدود کردن خود به گذشته، مانع خلاقیت می‌شود. نگاه تازه‌ای حتی به آشناترین چیزها باید انداخت. در واقع برخی از خلاقانه‌ترین ایده‌ها از جانب افرادی ارائه می‌شود که به طور دقیق همین کار را صورت می‌دهند، یعنی خود را به روش‌های قدیمی انجام کارها محدود نمی‌کنند.

شناخت پیچیدگی‌ها:

به جای آن که چیزها را بیش از اندازه ساده‌سازی کنید راه‌های پیچیده‌ای که در آن‌ها ایده‌ها می‌توانند به هم پیوند بخورند، در نظر بگیرید.

باز گذاشتن گزینه‌ها و اجتناب از قضاوت زودهنگام:

افراد خلاق همۀ گزینه‌ها را در نظر می‌گیرند. آنان با در نظر گرفتن همۀ زوایا، از جمع‌بندی‌های زودهنگام اجتناب می‌ورزند.

استفاده از فراموشی مولد:

گاهی مانع خلاقیت آدمی تثبیت تمرکز ذهنی بر فکرها و ایده‌های معینی است که به نظر می‌رسد نمی‌توان از ذهن خارج کرد. از این رو استفاده از فراموشی مولد سودمند است، یعنی توان کنار گذاشتن ایده‌های نامولد و مسائل سرسخت به طور موقت برای یافتن رویکردهای جدید.

آمیختن:

ویژگی‌های چندین ایده را بگیرید و آن‌ها را با هم ترکیب کنید تا ایده جدیدی خلق شود.

غنی‌سازی:

با ایدۀ مبهم جدید شروع کنید و به طور منظم انتخاب‌ها را محدود سازید تا بهترین ایده به دست آید.

مجسم‌سازی:

با استفاده از قوۀ تخیل، چگونگی تولید ایده‌ای جدید از ایده‌ای قدیمی را در خیال خود مجسم سازید.

بسیاری از سازمان‌ها برای کمک به خلاق‌تر شدن افراد و گروه‌ها، از کارکنان دعوت می‌کنند تا در آموزش تمرینات ارتقای این مهارت‌ها شرکت کنند.

(منبع: فرهنگ سازمانی دکتر علی رضائیان)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “چگونه خلاق باشیم؟”

  1. م جبلي گفت:

    مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از شما ??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *