چه چیزهایی درباره ی شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های موبایل می دانید؟
تاثیر شبکه های اجتماعی بر فعالیت های بازاریابی همچنان ادامه دارد. شبکه های اجتماعی در حال انفجار هستند. اگر فیسبوک یک کشور بود، می توانست پر جمعیت ترین کشور دنیا باشد. در سال ۲۰۱۴، از هر شش زوجی که در دنیا با یکدیگر ازدواج می کردند، یک زوج از طریق فیسبوک با یکدیگر آشنا شده بودند. در حال حاضر، یوتیوب دومین موتور جستجوگر در اینترنت است.
امروزه شبکه های اجتماعی، ابزاری برای بزرگسالان محسوب می شود.
اگر شما روی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید، نرخ بازگشت سرمایه ی بالایی خواهید داشت.
از دوستان خود کمک بگیرید
دوستان شما در فیس بوک، طرفدان شما در توئیتر و دنبال کنندگان شما در اینستاگرام، بهترین مشتریان شما هستند. آنها را مشتریانی در نظر بگیرید که هر روز می توانید با آنها صحبت کنید، بدون اینکه هزینه های گزاف تحقیقات بازاریابی پرداخت کنید.
یکی از اشتباهاتی که مراکز خرید در صفحات خود در شبکه های اجتماعی مرتکب می شوند، عدم قدردانی و تشکر از دوستان و دنبال کنندگان است. از آنها بپرسید دوست دارند چه چیزهایی را در صفحات شما ببینند، آنها پاسخ می دهند. سپس آنها مطالب شما را پست یا توئیت می کنند.
هر روز از آنها و حمایتی که دارند تشکر کنید. اگر آنها را به اسم بشناسید، باعث شگفتی و خوشحالی آنها می شوید و با پاسخ به نظرات و درخواست های آنها، احساس قدردانی ایجاد کنید.
همه چیز درباره “درگیری”
درگیری یا مشغولیت، اشاره به تعداد طرفدارانی دارد که با صفحه شما در حال تعامل هستند. این طرفداران کسانی هستند که پست های شما را در اینستاگرام لایک می کنند، درباره ی آنها نظر می دهند و آنها را برای دوستانشان ارسال می کنند. طرفداران درگیر به شما نشان می دهند چه محتوایی مناسب و ارزشمند است.
به یاد داشته باشید که شبکه های اجتماعی درباره ی ایجاد یک رابطه ی دو طرفه و تعاملی است. انتشار اطلاعات به تنهایی کافی نیست. شاید در ابتدای راه احساس کنید با خودتان در حال صحبت هستید، اشکالی ندارد! به مسیر ادامه دهید. وقتی طرفداران شما در یک صفحه بیش از ۵ هزار نفر شوند، می توانند شما را به مسیر درست هدایت کنند. زیرا به شما می گویند دقیقا چه می خواهند و چه انتظاراتی از شما دارند.
در اینجا کار شما اشتراک گذاری چیزی است که مخاطبان می خواهند. وقتی تعداد نظرات زیر پست های شما زیاد شود، به هدف خود رسیده اید.
(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)
ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید