ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۲۰
390 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

مواجهه با گسترش خطی : روابط عمومی PR

در مقالات گذشته گفته ایم، که ما به شدت مخالف گسترش خطی تولیدات هستیم. در کنار همه ی دلیل هایی که علیه این کار می آورده ایم، گسترش خطی در برخورد با رسانه ها موفق نخواهد بود.

از نظر یک گزارشگر یا نویسنده ی یک مقاله، گسترش خطی مثل تولید محصولات و کالاهای مشابهی است که از محصول مادر تقلید می کند و می خواهد بگوید: ” ما هم هستیم! “

کالایی که شما به تقلید از کالای جنجالی شخص دیگری تولیده کرده اید، جذابیتی برای رسانه ها ندارد. رسانه ها تنها در صورتی جذب می شوند، که خودتان یک کالای جنجالی عرضه کنید. چند مثال:

پالم Palm اولین کامپیوتر جیبی

بلک بری Black Berry اولین ابزار بی سیم سرویس ایمیل

زیپ درایو Zip Drive اولین سیستم پر قدرت ذخیره ای اکسترنال برای کامپیوتر های شخصی

هر سه ی این کالاها، در نوع خود اولین بودند و توانستند به کمک اطلاع رسانی، به سه نام تجاری برتر در زمینه کاری خود تبدیل شوند.

حال به تفاوت بین انجیر رژیمی نیوتون Fat Free Fig Newtons  و اسنک ولز Snack Well’s اولین شیرینی رژیمی توجه کنید. هر دو محصول نامبرده را شرکت نابیسکو Nabisco در سال ۱۹۹۲ به بازار عرضه کرد. اسنک ولز، دریایی از اطلاع رسانی به دنبال داشت، اما رسانه ها نیوتون فینگز را که گسترش خطی همان محصول بود، نادیده گرفتند.

اطلاع رسانی اسنک ولز را به یک نام شناخته شده تبدیل کرد و به تبع آن رقم فروش محصول بالا رفت، تا جایی که بعد از سه سال به ۶۰۳ میلیون دلار در سال رسید.اسنک ولز یکی از ده محصول پرفروش خوار و بار آمریکاست.

متاسفانه پس از گذشت شش سال، آمار فروش به سرعت سقوط کرد و به ۱۳۴ میلیون دلار رسید. چرا؟ چون نابیسکو محصولات متفاوتی را به عنوان گسترش خطی به کالای اصلی ضمیمه کرد.

پس آن ها مرتکب همان اشتباهی شدند که قبلا هم با ارائه ی نیوتون فینگز انجام داده بودند. برخی از این محصولات گسترش خطی، حتی شیرینی ها و کراکر های غیر رژیمی ای بود که تنها باعث سردرگمی مشتریان می شد.

اطلاع رسانی به تنهایی کافی نیست، اطلاع رسانی باید از نوع درست آن باشد.

زمانی عقیده بر ین بود که وجود هر نوع اطلاع رسانی، بهتر از نبود آن است. این موضوع، زمانی که تعداد نام های موجود در بازار اندک بود و اطلاعات زیادی هم درباره ی آنها وجود نداشت صدق می کرد. امروزه، نه هزاران، اما دست کم صد ها نام تجاری شناخته شده در بازار وجود دار که میزان آگاهی عمومی در مورد آنها حدود ۹۰ درصد است.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *