در بخش اول مقاله فروشنده باهوش درباره یکی از ویژگی های فردی که می خواهد یک فروشنده ی باهوش باشد صحبت کردیم. در این مقاله سعی داریم که بخش دوم را باز گو کنیم، فقط قبل از شروع باید بگوییم که تمام ویژگی های یک فروشنده باهوش لازم و ملزوم یکدیگر هستند و جداسازی آن ها از یکدیگر سخت می باشد، چرا که همه وابسته به یکدیگر هستند. مقصود از بخش بندی کردن سری مقالات فروشنده باهوش این می باشد که هم سر فصل های ویژگی یک فروشنده باهوش را جدا گانه به خاطر بسپارید و هم با کوتاه تر شدن مقالات وقت کم تری از شما خواننده عزیز صرف شود و برای شما خسته کننده نباشد.
همانطور که قبلا گفتیم اولین ویژگی یک فروشنده باهوش مشاور بودن است که این امر بدون داشتن آگاهی لازم کمکی به خریدار و یا مخاطب نمی کند.
فروشنده باهوش باید محصول یا خدمات خود را به خوبی بشناسد. (نسبت به محصول یا خدماتی که ارایه می کند آگاه باشد.)
شما اگر یک فروشنده هستید و از محصول یا محصولات خود اطلاعات دقیق و کاملی ندارید بهتر است که بگویم دنبال یک شغل دیگر باشید. شناخت از محصول در فروشندگی امری مهم و حائز اهمیت است که نمی توان چشم خود را بر روی آن بست. حتما به این مسئله برخوردید که شما در پی خرید یک محصول خاص به فروشگاهی می روید و در صحبت کردن با فروشنده متوجه می شوید که شخص فروشنده اطلاعات کافی در ارتباط با محصول مورد نظر را ندارد و یا حتی شما از آن اطلاعات بیشتری دارید. آیا خودتان از این فروشنده و فروشگاه خرید کرده اید؟
پس اگر می خواهید که شما هم فروشنده باهوشی باشید باید محصول خود را به طور دقیق بشناسید یعنی از تمام ویژگی ها، مزایا و حتی معایب محصول یا خدماتی که ارائه با خبر باشید. این نوع آگاهی از محصول تا درصد زیادی از اعتماد مشتری را به شما جلب می کند که در پی آن موفقیت در فروش را به همراه خود دارد.
تحقیق و جست و جو کردن یکی از راه های آگاهی و شناخت از محصول می باشد. اگر محصول یا خدماتی که به فروش می رسانید تولید مجموعه و شرکت خودتان است باید از واحد تولید تحقیقات لازم را انجام دهید و ویژگی های آن را به خوبی بشناسید و اگر فروشنده با واسطه هستید و محصول تولید مجموعه خودتان نیست باید تحقیقات کامل در ارتباط با محصول انجام دهید تا تمام مزایا و معایب آن را بشناسید.
به زودی منتظر مقاله بعدی از سری مقالات فروشنده باهوش باشید…
نکات بسیار مهمی را در این سری مقالات با ما در میان میگذارید ، از شما متشکرم
ممنون از شما