ساخت یک نام شخصی : روابط عمومی PR
یکی دیگر از رشته های بازاریابی که این روزها به شدت مورد توجه قرار گرفته، روابط عمومی شخصی است. امروزه، اگر می خواهید در موسسه ای به جایگاه بالایی برسید، باید شخصا در کانون توجه دیگران باشید. اما چگونه می توان این کار را عملی کرد؟ با ارائه ی یک برنامه ی تبلیغاتی؟ و یا صرف هزینه های هنگفت؟ مسلما خیر.
این کار را تنها می توان به وسیله ی روابط عمومی شخصی و با سخنرانی هایی که در نشریات تجاری انعکاس می یابد، انجام داد. مثل نوشتن مقاله برای نشریات تخصصی و حرف هایی که خبرنگاران در گزارش خود آن ها را به نقل از شما ذکر کنند.
به شهرت رساندن یک موسسه یا آموزشگاه در عرصه آموزش، تنها توسط گروه کوچکی از اشخاص سرشناس و معتبر علمی است. مثل مایکل پورتر Michael porter از دانشکده ی بازرگانی هاروارد، و فیلیپ کاتلر از دانشکده ی تجارت کلاگ دانشگاه نورث وسترن.
اگر به فکر تاسیس شرکتی در زمینه ی صنعت مد لباس هستید، تقریبا حیاتی است که یا طراح مشهور در اختیار داشته باشید، و یا بتوانید طراح خود را به شهرت جهانی برسانید. مثل کوکو شانل coco chanel ، کریستین دیور، ایوسن لوران، جانی ورساچه، کلوین کلاین، رالف لارن و تامی هیلفیگر.
نگاهی به موفقیت شان پافی sean (puffy) combs خواننده ی مشهور رپ و کمپانی پوشاکش شان جان sean john بیندازید. این شرکت که تقریبا دو سال پیش تاسیس شد، امروز فروش سالیانه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار دارد. شان پافی هیچ تبلیغاتی انجام نداد، اما هزینه ی زیادی برای روابط عمومی و عرضه ی اجناس صرف کرد. به عنوان مثال، برای ارائه ی آخرین کلکسیون کارهایش در سالن سیرپیانی cipriani در منهتن ۱.۲۴ میلیون دلار هزینه کرد. عکس این مراسم حتی روی جلد نیویورک تایمز هم به چاپ رسید. گزارش شد که تنها برای هر کارت دعوت ۶۰ دلار خرج شده است.
(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)
ادامه ی مقالات روابط عمومیPR را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید