سئو به معنی بهینهسازی موتور جستجو، مجموعهای از بهترین روشهایی است که باعث میشود وبسایت در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو (SERP) دارای رتبهی بالاتری باشد و در نتیجه منجر به ترافیک بیشتری برای وبسایت و کسبوکار شود. انواع روشهای سئو به دو بخش اصلی یعنی جنبههای فنی وبسایت و همچنین کیفیت مطالب تولیدشده تقسیم میشود. بااینوجود، روند تغییرات سئو در سال ۲۰۲۰ چگونه میتواند کسبوکارتان را رونق بخشیده و زمینهساز پیشرفت پایدار گردد.
هرگز فراموش نکنید که سئو یک کلید ساده برای موفقیت یک شبه نیست بلکه برای رسیدن به نتیجه نیازمند زمان طولانی و تلاش مداوم است ولی بااینحال سئو مستمر و طبیعی باعث توسعهی کسبوکارتان میشود.
الگوریتمهای گوگل برای بهبود سئو صدها بار در سال تغییر میکند و همیشه بهطور واضح و صریح منتشر نمیشود به همین دلیل در اینجا فهرستی از روند تغییرات سئو که در سال ۲۰۲۰ حیاتی خواهد بود تهیه کردهایم.
توجه به روند تغییرات سئو برای قرارگیری در بالاترین سطح در سال ۲۰۲۰
۱ ـ سئو محلی
درحالیکه سئوی محلی یکی از روشهای جدید محسوب نمیشود امّا روند تغییرات سئو باعث خواهد شد بازاریابان و حاصبان کسبوکار توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند؛ زیرا در تلفنهای همراه این امکان وجود دارد که از طریق GPS مکان خود را مشخص کنید و سپس با توجه به موقعیتی که دارید موتور جستجوی گوگل بهترین نتیجه را برایتان به نمایش در میآورد. این موضوع برای کسبوکارهایی که برای محدودهی مکانی خاصی فعالیت اقتصادی انجام میدهند دارای اهمیت بالاتری است.
۴/۳ افراد از صفحه اول نتیجهی جستجو عبور نمیکنند؛ پس اگر به تجارت آنلاین اعتماد دارید ولی به سئو محلی فکر نکردهاید، رقبای شما سهم بازار آنلان را به دست میآورند.
کارهای دیگری که میتوان انجام داد شامل موارد زیر است:
- آدرس (و یا حتی نقشه) را در وب سایتتان ارسال کنید و یا همان آدرس را در تمام حسابهای رسانههای اجتماعی کپی کنید.
- محل کار و یا خدماتتان را در وبسایت درج کنید.
- مکان خود را هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای سئو و PPC موردنظر قرار دهید. بهعنوانمثال، اگر مبلمان میفروشید، میتوانید چیزی مانند «نمایشگاه مبلمان تهران» نامگذاری کنید.
- روی سئو خارج از صفحه، شبکههای اجتماعی، بازدیدهای گوگل و پیوندهای پشتیبان (بازگشتی) تمرکز کنید.
۲ ـ سئو خارج از صفحه
امّا روند تغییرات سئو برای روش خارج از صفحه چگونه خواهد بود؟ این تنها کاری است که برای ارتقاء رتبهبندی آنلاین و به دور از سایت میتوان انجام داد.
یکی از مؤثرترین محرکهای کسبوکار، تعداد بازدیدهای وارد شده به وبسایت از طریق جستجوی گوگل است. تعداد و کیفیت بازدیدها میتواند بهعنوان عامل اصلی برای گشتوگذار در وبسایت باشد. شکل دیگر سئو خارج از صفحه، حفظ حسابهای شبکههای اجتماعی است. حسابهای شما باید با تعداد زیادی محتوای با کیفیت در مورد کسبوکارتان فعال باشند.
داشتن پروفایل در چندین شبکهی اجتماعی، باعث میشود تا کسبوکارتان از دید گوگل قانونی بهنظر برسد. بهخصوص هنگامیکه از طریق تماس با ما به وبسایت اصلی هدایت میشوند.
یکی از انواع سئو که میتواند بهعنوان ستون فقرات راهبرد سئو باشد، ایجاد پیوندهای پشتیبان است. پیوندهای پشتیبان تمام پیوندهای هستند که توسط شخص دیگری در اینترنت ایجاد شده و به صفحات وبسایتتان اتصال دارند. پیوندهای پشتیبان در واقع یک نشان اعتبار از دید گوگل است.
تا اینجا روند تغییرات سئو در سال ۲۰۲۰ را با دو روش کلیدی دنبال کردیم در ادامه روشهای دیگری را بررسی میکنیم.
۳ ـ کلمات کلیدی طولانی
اگر تحقیق دربارهی کلمهی کلیدی یکی از رویکردهای بازاریابی برای کسبوکارتان محسوب میشود روند تغییرات سئو در این موضوع در سال ۲۰۲۰ مطابق قبل بوده و جذابیتی برایتان نخواهد داشت. بااینحال، تعداد زیادی از صاحبان کسبوکارهای کوچک و بزرگ از اهمیت این موضوع بیاطلاع هستند. بهخصوص کلمات کلیدی طولانی که میتواند تغییرات بزرگی را در کسبوکارتان ایجاد کند.
برای اینکه بتوانید سئو وبسایت خود را حفظ کنید استفاده از کلمات کلیدی بسیار حیاتی است. در این میان استفاده از کلمات کلیدی طولانی میتواند بهعنوان بهترین دوستتان در نظر گرفته شود. در هنگام نیاز به محصولات مختلف چه چیزی را جستجو میکنید؟
اصولاً مردم دوست دارند در هنگام جستجو کلمات زیادی را تایپ کنند تا به هدف خود برسند؛ بنابراین استفاده از کلمات کلیدی طولانی میتواند بسیار مؤثر باشد. بهعنوانمثال، برای یادگیری کفشدوزی فقط از کلمهی کفشدوزی استفاده نمیشود و افراد برای رسیدن به خواستهی خود از کلمات کلیدی طولانیتری چون آموزش کفشدوزی به روش ساده استفاده میکنند. این روند تغییرات سئو که در توسعهی کسبوکارتان بسیار مؤثر است همچنان ادامه خواهد داشت.
۴ ـ روند تغییرات سئو در گوشیهای همراه
تقریباً نیمی از ترافیک اینترنت از دستگاههای تلفن همراه است و هر لحظه به تعداد آنها اضافه میشود؛ بنابراین روند تغییرات سئو به سمت این دستگاههای هوشمند هدایت خواهد شد. گوگل در حال تغییر برخی از الگوریتمهای خود است به گونهای که وبسایتهای دارای عملکرد نمایشی بهتر در گوشیهای همراه را در اولویت نمایش قرار میدهد.
وبسایتهایی که توانایی تغییر و تنظیم رزولوشن با دستگاههای دیگر را ندارند قابلیت خواندن پایین، قابلیت پیمایش پایین و سرعت بارگذاری پایینی دارند که با الگوریتمهای تعیین شدهی گوگل همخوانی ندارد. ازاینرو، شرکت گوگل برای کمک به بهینهسازی وبسایت ابزاری را در اختیارتان قرار داده است تا با استفاده از آن میزان تطبیقپذیری با گوشیهای همراه سنجیده شود.
اولین بار تغییر در الگوریتم گوگل دراینباره از سال ۲۰۱۹ آغاز شد و روند تغییرات سئو برای گوشیهای همراه تا کنون دچار تغییراتی بوده است و همچنان دستخوش تغییراتی خواهد بود. افراد اکنون نسبت به اهمیت سئو آگاهی خوبی دارند و باید همیشه اطلاعاتشان را بهروزرسانی کنند.
۵ ـ جستجوی صوتی
درحالیکه بسیاری از مردم از تلفن همراه در اتومبیل و هنگام راه رفتن استفاده میکنند، جستجوی صوتی بهطور فزایندهای محبوب شده است. ازاینرو، جستجوی صوتی هم باید در بین روشهای دیگر که روند تغییرات سئو در سال ۲۰۲۰ را بیان میکنند قرارگیرد.
با توجه به روند تغییرات سئو تغییرات در این روش چگونه است؟ و چگونه میتوان بهترین استفاده را از جستجوی صوتی در سال ۲۰۲۰ داشت؟
جستجوی صوتی بیشتر از طریق گوشیهای همراه صورت میگیرد؛ بنابراین در این حوزه دستهبندی میشود. اطلاعاتی که از طریق صوت دریافت میشود جدید بوده و با کلمات کلیدی تعیین شده برای محتوای تولیدی تفاوت دارد. تغییر در رویکرد تعیین کلمات کلیدی طولانی و استفاده از کلمات محاورهای برای کسب بهترین نتیجه از اهمیت بالایی برخوردار است.
با توجه به تغییرات الگوریتمی که دراینباره توسط گوگل انجام گرفته است میتوانید با استفاده از ابزارهای ترجمهی صوتی شانس خود را برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان بیشتر کنید.
۶ ـ پاسخ به سؤالها
سئو در سال ۲۰۲۰ با پاسخگویی به سؤالهای مشتریان ارتقاء پیدا خواهد کرد. با توجه به اینکه افراد برای رسیدن به جوابهایشان وارد سایت گوگل میشوند و شروع به جستجو میکنند هر چقدر به سؤالهای بیشتری پاسخ داده شود گوگل تمایل بیشتری دارد وبسایتتان را در اولویت بالاتری قرار دهد؛ بنابراین در سال ۲۰۲۰ شروع به پاسخ به سؤالهای مشتریان کنید.
نکتهی دیگری که وجود دارد این است که ممکن است در محتوای تولیدیتان از کلماتی استفاده کنید که برای مشتری نامفهوم باشد در این صورت باید یا با استفاده از پرانتز یا لینک کلمهی مربوطه را توضیح دهید این باعث میشود مشتری حس بهتری در هنگام خواندن مطالب وبسایتتان داشته باشد.
همچنین افراد در هنگام خرید محصولات و یا خدماتی که ارائه میدهید تمایل دارند اطلاعات بیشتری پیرامون محصولات دریافت کنند؛ بنابراین با پرسیدن سؤالهای مختلف در جستجوی حل مشکلات خود هستند. با پاسخ دادن به این سؤالات علاوه بر القاء حس اعتماد بیشتر در مشتری بهطور غیرمستقیم سئوی سایتتان را تقویت کردهاید.
۷ ـ در دسترس بودن اطلاعات
یکی دیگر از مواردی که در روند تغییرات سئو در سال ۲۰۲۰ تأثیرگذار است و باید موردتوجه قرار بگیرد در دسترس بودن اطلاعات برای مشتریان است. همانطور که میدانید یکی از مهمترین الگوریتمهای تعیین شده توسط گوگل میزان باقی ماندن افراد در سایت است.
اگر وبسایتتان آنگونه که باید برای راحتی دسترسی طراحی نشده باشد کاربر به سرعت از وبسایت خارج میشود که منجر به کاهش رتبهبندی گوگل میشود. حال اگر تمامی آن چیزی که کاربر به آن نیاز دارد در اختیار مشتری قرار بگیرد با حرکت در قسمتهای مختلف سایت و اتصال تمامی آنها به موضوع اصلی جستجو شده گوگل راحتتر پیوندهایی را ایجاد میکند و این برای ارتقاء رتبهی سایت فوقالعاده است.
همهی کسبوکارهای کوچک و بزرگ به دنبال جذب مشتری بیشتر هستند. راههای مختلفی برای افزایش مشتری و در نتیجه افزایش فروش وجود دارد که یکی از ارزانترین و کارآمدترین آنها ارتقاء سئو سایت است که باید با اختصاص دادن زمان زیادی انجام گیرد. در این میان روند تغییرات سئو در سالهای مختلف دچار تغییراتی شده است و بازاریابان و صاحبان کسبوکار باید اطلاعاتشان را دراینباره بهروز کنند.
در این مقاله موارد متعددی از روشهای سئو که در سال ۲۰۲۰ دارای اهمیت هستند بیان شده است که میتوان به سئو محلی، سئو خارج از سایت، کلمات کلیدی طولانی، روند تغییرات سئو در گوشیهای همراه، جستجوی صوتی، پاسخ به سؤالها و دسترسی راحت به اطلاعات اشاره کرد. با انجام این روشها و شناخت و آگاهی لازم از روند تغییرات سئو در سال ۲۰۲۰ میتوانید رتبهی بالایی را در صفحهی جستجوی گوگل داشته باشید.
دیدگاهتان را بنویسید