روش مکتوب کردن اهداف به چه شکل باید باشد؟
- زمان دستیابی به هدف را مشخص کنید
در راستای مکتوب کردن اهداف خود، زمان دستیابی به هر هدف را مشخص کنید. برای مثال بگویید: “تا ۸ ماه دیگر مالی ۱۰هزار دلار درآمد دارم.”
ذهن، شیفته ی زمان بندی است و وقتی زمان خاصی برای پایان کار مشخص می کنید خود را ملزم به محقق شدن آن هدف می کند. حتی اگر نمی دانید چگونه می خواهید به هدف خود برسید باید زمان ضرب الاجلی را مشخص کنید.
- شدت خواسته ی شما
در رسیدن و مکتوب کردن هدف، میزان تمایل شما در رسیدن به آن خیلی مهم است. در اغلب مواقع، هدفی را می نویسید و در نوبت های بعدی حتی به آن اشاره هم نمی کنید. این بدان معناست که شما علاقه ی چندانی برای رسیدن به این هدف ندارید و یا معتقدید که این هدف دست یافتنی نیست.
اما هر چه خود را عادت دهید که همه روزه هدف های خود را بنویسید و و دوباره نویسی کنید، روشن تر می شود که شما حقیقتا می خواهید به آن هدف برسید.
- به فرآیند کار اعتماد کنید
وقتی هدف هایتان را مکتوب می کنید ممکن است ندانید چگونه قرار است به این هدف دست پیدا کنید؛ اما این ابدا مهم نیست. مهم فقط مکتوب کردن اهداف است. به این ایمان داشته باشید که با هر بار مکتوب کردن هدف، تاثیر عمیق تری بر ذهن نیمه هوشیار خود می گذارید.
وقتی ذهن نیمه هوشیار شما هدف ها را از ذهن هوشیار شما به صورت دستوری می پذیرد، گفتار و رفتار شما همگی با هدفتان سازگار و همخوان خواهد شد.
ذهن نیمه هوشیار شما مثل کامپیوتری است که هرگز خاموش نمی شود. تقریبا بدون اینکه کاری صورت دهید، شما را به هدفی که دارید می رساند. هدف های شما صورت خارجی پیدا می کنند و به شکلی که انتظار آن را ندارید تحقق می یابند.
چند سال قبل، با بازرگانی در لس آنجلس ملاقات کردم که ایده ی مضحکی داشت او می خواست یک پارک تفریحی در هاوایی بسازد. او معتقد بود که این پارک جاذبه های فراوانی خواهد داشت و اگر بتواند مبلغ اولیه تهیه ی این پارک را بدست آورد، همه ی کشورها برای احداث این پارک به او کمک خواهند کرد.
به او گفتم به نظر من این هدفی که دنبال می کنی خواب و خیال است. این موضوع مربوط به دهه ی ۱۹۶۰ بود. خبر بعدی که در این خصوص شنیدم این بود که شرکت والت دیسنی پارک مشابهی را در اورلاندو و فلوریدا احداث کرد.
نکته در اینجاست. در آن زمان نمی دانستم وقتی هدف تان را مکتوب می کنید، هر قدر هم بزرگ و دست نیافتنی، همه ی نیروهای جهان را فعال می کنید که غیر ممکن شما را به ممکن تبدیل کند.
(منبع: هدف، برایان تریسی)
ادامه ی مقالات هدف را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید