رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا (۳)
لینکداین
لینکداین، بیش از مخزنی برای ارتباطات مربوط به کسب و کار است… پلتفرم تمام عیارِ انتشار است. چند نکته را درباره ی آن بخاطر بسپارید:
- صفحه ی شرکت خود را زیبا کنید
صفحات شرکت، پلتفرمی برای به اشتراک گذاشتن انواع گوناگون مطالب هستند؛ اما جای بسیاری از برندها به طور قابل توجهی در شبکه ی حرفه ای، خالی است. صفحه ی خود را وارد کنید؛ عکس روی کاور را به روزرسانی کنید؛ اطلاعات استاندارد را اضافه کنید؛ و شروع به اشتراک گذاری کنید.
- کارکنان را تشویق کنید تا در ارتباط بمانند
افرادی که در سازمان شما کار می کنند (مخصوصا مدیران اجرایی)، می توانند پروفایل های شخصی خود را به برند شما متصل کنند؛ منبع جدید محتوا خلق کنند که مخاطبان شما بتوانند آن را دنبال کنند. شرکت هایی چون کلی سرویس Kelly Services، به تمام کارکنان، یک حساب ویژه ی لینکداین می دهد و مطالب را به طور منظم برای آنها می فرستد، تا از طریق شبکه هایشان به اشتراک بگذارند. از وقتی که کلی این فرآیند نهادسازی را آغاز کرد، ترافیک از سوی لینکداین به مطالب کلی، اوج گرفت.
- به کیفیت بیندیشید نه کمیت
زمانی که برندها و افراد بیش از حد به اشتراگ کذاشته می شوند، کاربران سردرگم می شوند. اطمینان حاصل کنید تنها مطالب با کیفیتی را که برای برند خود خلق می کنید، به اشتراک می گذارید.
- در گروه ها شرکت کنید
شرکت در بحث های گروهی لینکداین، راهی فوق العاده برای اثبات رهبری فکری و راه انداختن گفتگوهایی است که می تواند به کسب و کاری جدید، ختم شود. مطالب خود را به اشتراک بگذارید و با اعضای گروه تعامل داشته باشید؛ تا به تفاهمی عمیق برسید.
گوگل پلاس
گرچه گاهی اوقات گوگل پلاس در میان نفوذ رسانه های اجتماعی گم می شود؛ اما با این حال، به وجود بیش از ۳۵ میلیون کاربر فعال خود می بالد. چه چیزهایی در گوگل پلاس جواب می دهد؟ این نکات را امتحان کنید:
- ترکیب سالمی از مطالب رسانه ای را ارائه دهید
گوگل پلاس این امکان را به شما می دهد تا تجربه ی یک صفحه ی چشم نواز را خلق کنید. صرفا به پست لینک و متن اکتفا نکنید. انواع عکس، ویدئو، اینفوگرافی را پست کنید تا صفحه ای سالم داشته باشید.
- نمادهایی چون # و + دوستان شما هستند
هشتگ ها کمک می کنند پست های شما طی جستجو کشف شوند؛ اما استفاده از +، توجه افراد و برندها را جلب می کند. یافتن روش هایی برای استفاده از این ابزارها، به مخاطب شما کمک می کند شما را بیابد.
- مطالب فردی کارکنان را به اشتراک بگذارید
با برداشتن پست هایی از هر یک از اعضای کارکنان، تجربه ی اجتماعی-دوستانه و شخصی سازی شده را رقم بزنید.
- از مطالب آرشیو شده استفاده کنید
صرفا چون مطالب قدیمی شده اند، به این معنا نیست که از رده خارج شده اند. علاوه بر پست مطالب کاملا جدید، مطالب قدیمی آرشیو شده را که مربوط به یک موضوع زمانی هستند به اشتراک بگذارید.
- از مطالب طولانی تر، برای جذب نظرخواهی ها استفاده کنید
پست های طولانی که حسی چون پست مینی بلاگ ها به شما می دهند، امتحان کنید. ممکن است بخواهید زمانی که مطالب شخص ثالثی را به اشتراک می گذارید، این کار را انجام دهید.
- از آتوررنک AuthorRank استفاده کنید
گوگل توسط آتوررنک، به یافتن نویسندگان اصلی هر یک از مطالب آنلاین، اقدام می کند. هر چقدر نویسندگان خاصی در مطالب شما ردیابی شوند، گوگل آنها را بهتر رتبه بندی می کند؛ اساسا باید تمام نویسندگان خود را در مطالب خاصشان تگ کنید.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید