ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۲۷
445 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

دینامیت موفقیت : بفهمید هر کسی با چه چیزی انگیزه پیدا می کند

«والتر کلارک» در کودکی، آرزوی پزشک شدن داشت، اما وقتی بزرگ تر شد، تصمیم گرفت مهندس شود. به همین خاطر مهندسی خواند. اما در دانشگاه کلمبیا فهمید که مطالعه درباره مغز انسان، بسیار جالب و جذاب است. بنابراین، رشته اش را از مهندسی به روان شناسی تغییر داد و سرانجام مدرک فوق لیسانس را در همین رشته گرفت.

او به عنوان سرپرست کارکنان فروشگاههای زنجیره ای «میسی» و سایر مراکز معتبر فعالیت می کرد. در همین ایام، برخی آزمون های روان شناسی، اطلاعات مشخص و مهمی را در زمینه های مختلف به دست دادند: ضریب هوشی، استعداد و شخصیت افراد. اما چیز مهمی در این میان وجود نداشت!

والتر تلاش کرد این عامل مهم را بیابد. او فکر کرد: «یک مهندس می تواند با انتخاب قطعات مناسب و قرار دادن آنها در جایگاه مطلوب، موجب عملکرد درست یک دستگاه شود و این دقیقا همان کاری است که من می خواهم با افراد انجام دهم. می خواهم افراد مناسب برای مشاغل مناسب را انتخاب کنم.»

او می دید که افراد با وجود داشتن استعداد، هوش و شخصیتی مناسب، در کارشان شکست می خورند. از خود پرسید:

«چرا این همه غیبت از کار، ترک شغل و شکست شغلی وجود دارد؟ حلقه مفقوده چیست؟» و پاسخ به این پرسش ها آن چنان ساده به ذهن او خطور کرد که عدم درک آن توسط دیگر روان شناسان آن زمان، واقعا جالب است.

“بحث اصلی این است که انسان، چیزی بیشتر از یک بدن مکانیکی است. او ذهنی به همراه یک بدن است. پیروز می شود یا شکست می خورد، چون انگیزه دارد یا ندارد.”

به همین خاطر، والتر تلاش کرد روش هایی بیابد تا:

در محیط های خوشایند و یا ناخوشایند، تمایلات رفتاری افراد را نشان دهد.

آن نوع از محیط را شناسایی کند که در شرایط مطلوب یا نامطلوب، افراد را جذب یا دفع می کند.

نشان دهد که افراد، به طور طبیعی و ذاتی، چه می کنند.

او همچنین تلاش کرد روشی بیابد که به وسیله آن، شروط موفقیت در هر شغل را مشخص کند و چون به سختی کار و تحقیق می کرد، سرانجام آنچه را که دنبالش بود پیدا کرد و شناخت. چیزی که او یافت، «تحلیل بردار فعالیت» نام داشت. این یافته، بیشتر بر علم معناشناسی تکیه دارد و به عبارتی، واکنش هر فرد به کلمات نمادین را بررسی می کند. کلارک با استفاده از پاسخ های افراد، نموداری تنظیم کرد و از این طریق، موفق به تنظیم طرحی برای هر نوع شغل شد. اگر نمودار شخصیت مورد نظر با نمودار یا همان خصوصیات شغل مورد نظر، یکسان می شد، بهترین تلفیق شغلی به دست می آمد. 

اما هدف عمده کلارک از «تحلیل بردار فعالیت»، کمک به مدیران در زمینه های زیر بود:

١- انتخاب نیروی کار ۲ – بهبود مدیریت ٣- کاهش میزان غیبت افراد از کار ۴- عدم ترک محل کار از سوی کارکنان

“زمانی که می دانیم: ۱۔ خصوصیات شخصیتی هر فرد چیست. ۲- محیط پیرامون او چیست. ۳- چه چیزی به او انگیزه می دهد. می توانیم به او انگیزه ببخشیم.”

منبع: (دینامیت موفقیت، ناپلئون هیل/کلمنت استون)

ادامه ی مقالات دینامیت موفقیت را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *