دستیابی به اهداف ، به تنهایی غیر ممکن است
در زندگی و تجارت و بازارگانی همه چیز در روابط خلاصه می شود. هر کاری که بکنید و یا نتوانید بکنید به شکلی با معاشران شما در ارتباط است. توانایی شما برای ایجاد روابط مناسب با اشخاص مناسب در هر مرحله از زندگی موفقیت شما را در زندگی رقم می زند و تاثیری شگرف بر این باقی می گذارد که با چه سرعتی به هدف های خود دست پیدا می کنید.
هرچه اشخاص بیشتری بشناسید، هرچه اشخاص بیشتری به شما ارادت مثبت داشته باشند، میزان موقیت تان در کاری که می کنید افزایش می یابد. یک شخص، در زمان مناسب، در جا و مکان مناسب، می تواند درها را به روی شما بگشاید و زندگی شما را متحول سازد و سال ها در کار و تلاش شما صرفه جویی کند.
بخش مهمی از هدف گذاری این است که اشخاص، گروه ها و سازمان هایی را بشناسید تا شما را در دستیابی به اهداف تان کمک کنند. برای دستیابی به هر هدفی به کمک اشخاص مختلف احتیاج دارید. اما اینها چه کسانی هستند؟
برای دستیابی به هدف های خود به سه گروه از اشخاص احتیاج دارید. اینها کسانی هستند که یا در کسب و کار شما یا در پیرامون آن قرار دارند. گروه دوم، افراد خانواده و دوستان هستند و سر انجام به کسانی می رسیم که بیرون از چرخه ی اجتماعی و شغل شما واقع شدند.
با کسب و کارتان شروع کنید
مهم ترین اشخاص حاضر در زندگی تجاری و کار و کاسبی شما چه کسانی هستند؟ برای برقراری روابط بهتر و عالی تر با این اشخاص چه برنامه ای دارید؟ فهرستی از اسامی همه ی کسانیکه در ارتباط شغلی با شما هستند، تهیه کنید. رئیس، همکاران، کارکنان زیر دست و به خصوص مشتریان، عرضه کنندگان و فروشندگان.
کدام یک از این افراد توانایی بیشتری دارند که به شما کمک می کنند؟ کدام یک می توانند مانع از آن شوند که به هدف های تان دست پیدا کنید.
گاه از اشخاص شرکت کننده در همایش هایم می پرسم چند نفر آنها دربخش خدمات مشتریان کار می کنند. تنها معدودی دست خود را بالا می برند. به آنها می گویم هر کسی در هر کاری که باشد، در بخش خدمات مشتریان هم کار می کند. به عبارت دیگر شما در هر بخشی که کار می کنید، متاثر از سایر قسمت ها، اشخاص و فعالیت آنها خواهید بود.
(منبع: هدف، برایان تریسی)
ادامه ی مقالات هدف را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید