ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۰/۱۱
1,018 بازدید
۲ دیدگاه
اشتراک گذاری

ویژگی‌ها و تعاریف انواع گوناگون جوّ سازمانی در زیر ارائه گردیده است.

جوّ باز: این جوّ توصیف کنندۀ یک سازمان فعال، پویا و سرزنده است که در جهت دستیابی به اهداف خود و نیز تأمین نیازهای افراد و خشنودی آنان از کار خود، فعال است.

جوّ خودمختار: این جوّ توصیف کنندۀ سازمانی است که در آن رهبر گروه، کنترل اندکی را بر افراد اِعمال می‌کند، فعالیت رهبری از گروه ناشی می‌شود، به دلیل ارضا شدن نیازهای اجتماعی افراد، صمیمیت بین افراد و رهبر زیاد است و در عین حال، میزان رضایت یا خشنودی افراد از موفقیت در انجام دادن وظایف شغلی خود، چندان زیاد نیست.

جوّ کنترل شده: این جوّ توصیف کنندۀ سازمانی است که در آن رفتار مدیران غیرشخصی و وظیفه‌مدار می‌باشد، نسبت به نیازهای اجتماعی افراد توجه کمتری می‌شود و صمیمیت بین افراد با توجه به میزان هزینه‌هایی که برای ارضای نیازهای اجتماعی آنان صرف می‌شود، کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.

جوّ خودمانی: این جوّ نمایشگر سازمانی است که شدیداً شخصی است و نیازهای اجتماعی افراد نیز، تحت کنترل خود آنان، ارضا می‌گردد. در چنین جوّ سازمانی، توجه نسبت به کنترل اجتماعی برای انجام دادن وظیفه، کم است و به همین دلیل، خشنودی افراد از انجام دادن وظایف شغلی خود اندک است و در نتیجه، صمیمیت بین افراد نیز، چندان فراگیر نمی‌باشد.

جوّ پدرانه: در چنین جوّی، مدیران فعالیت‌های رهبری را از گروه سلب می‌کنند و می‌کوشند همۀ فعالیت‌ها را خود انجام دهند. بنابراین، نیازهای اجتماعی افراد کمتر ارضا می‌شود، رضایت افراد از موفقیت در زمینۀ انجام دادن کارها کم است و صمیمیت بین آنان نیز چندان قابل توجه نیست.

جوّ بسته: این نوع جوّ سازمانی نمایشگر اوضاع و احوال و شرایطی است که سازمان کم تحرک است، افراد نسبت به شغل خود علاقۀ خاصی ندارند، نیازهای اجتماعی و نیازهای مربوط به احساس رضایت افراد از موفقیت در انجام دادن وظایف شغلی ارضا نمی‌شود و صمیمیت بین اعضا نیز اندک است.

برای خلق جوّ سازمانی مناسب مطلب زیر را بخوانید:

چگونه جوّ سازمانی مناسب خلق کنیم؟

(منبع: روان‌شناسی صنعتی و سازمانی تألیف دکتر محمود ساعتچی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

2 پاسخ به “جوّ محل کار شما چطور است؟”

  1. مهدیه رفیعی گفت:

    به نظر من جو سازمان در عملکرد مثبت آن سازمان بسیار موثره. هرچه جو راحت تر و آزادتر باشه و روابط کارمندان محترمانه و صمیمی و درچهارچوب خاص باشد، افراد انگیزه ی بیشتری برای کارکردن و پیشرفت دارند.

  2. e.raygani گفت:

    جو سازمانی نشئت گرفته از ساختار و میزان تحکم مدیران و دید آن هاست. مدیرانی که سازمان را تحت اختیار کامل خود می گیرند بازده و میزان رضایت کاری کارمندان پایین تری دارند و جو رئیس و مرئوسی در آن ها کاملا قابل مشاهده است. در مقابل و در بهترین حالت جوی می تواند رضایت تمام کارکنان و مدیران را به همراه داشته باشد که همه در آن صاحب نظر و فکر باشند و تفکر برنده – برنده بین تمام مدیران و کارمندان حاکم و جاری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *