ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۰/۱۰
1,488 بازدید
۵ دیدگاه
اشتراک گذاری

لازمۀ خلق جوّ سازمانی مناسب، ایجاد شرایطی است که کارکنان سازمان با اعتقاد قلبی و با صمیمیت برای خود و همکاران خویش احترام قائل باشند و این گونه احساس احترام نسبت به خویشتن و دیگران را در رفتار و اَعمال خود نیز، آشکار سازند. مدیری که به این اصل از بهداشت روانی معتقد است، در رفتار خود با افراد تحت نظارتش به شیوه‌هایی که در زیر اشاره شده است، عمل می‌کند:

۱. از به کارگیری روش‌های مبتنی بر زور و اجبار در محیط کار اجتناب می‌کند و به خاطر دارد که اگر کارکنان تحت نظارت او به دلیل ترس و برای اجتناب از تنبیه کار کنند، گرفتار پریشانی‌های روانی خاص محیط کار خود خواهند شد.

۲. ابتدا می‌کوشد تا استعدادهای بالقوۀ کارکنان تحت نظارت خود را بشناسد و بعد، همۀ امکانات لازم برای رشد و شکوفایی این استعدادها را در حد توان سازمان، فراهم آورد.

۳. با علاقه و صرف وقت می‌کوشد تا دلیل یا دلایل کم‌کاری، غیبت از کار، بی‌حوصلگی و بی علاقگی به کار و ایجاد سانحه و حوادث در کار را که به دلیل کم توجهی کارکنان تحت نظارتش پیش آمده است، بشناسد و از قضاوت‌های کورکورانه، کودک وار و مبتنی بر پیشداوری و جهل ورزیدن نسبت به اساس رفتار آدمی، بپرهیزد.

۴. می‌داند و به این نکتۀ مهم معتقد است که لازمۀ کار مؤثر در سازمان، برخورداری کارکنان از روحیۀ بالا و علاقۀ آنان نسبت به کار است. یکی از وظایف مهم مدیریت سازمان آن است که این علاقه و روحیۀ خوب را در کارکنان ایجاد و حفظ کند.

۵. از همۀ روش‌های انسانی شناخته شده برای جلوگیری از ایجاد احساس حقارت و ناامنی در کارکنان تحت نظارتش استفاده می‌کند و می‌داند که احساس ناامنی، حقارت و اضطراب ناشی از آن، اساس و پایه بیشتر پریشانی‌های روانی است.

(منبع: روان‌شناسی صنعتی و سازمانی تألیف دکتر محمود ساعتچی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

5 پاسخ به “چگونه جوّ سازمانی مناسب خلق کنیم؟”

  1. م.جبلي گفت:

    عالی بود ، این مورد تو کمتر شرکتای ایرانی دیده میشه کاش که به زودی همه به این موارد اهمیت بدن

    • نیلوفر محسنی گفت:

      به مرور با افزایش دانش و به کار بستن اون توجه بیشتری به مسائل روان‌شناسی در کار خواهد شد. ممنون از نظرتون

  2. Morteza Sefidi گفت:

    سلام
    این مواردی که فرموده اید بسیار عالی هستند و ۱۰۰% اگر مدیران با این روش با کارمندان برخورد کنند، کارمندان بشترین بازدهی را خواهند داشت
    واقعا مدیریت شرکت ایده پردازان ، این موارد را رعایت میکنند و طبق تجربه خودم، این شرایط را برای من فراهم کرده اند و همیشه حس آرامش و تلاش را در من تقویت و زنده کرده اند
    ممنون از پست عالیتون.
    ممنون از مدیریت عالی شرکت بزرگ ایده پردازان

  3. e.raygani گفت:

    بی شک موضوع مهمی برای صحبت و یادگیری انتخاب کردید و آفرین به بررسی و توضیح زوایای شما.
    مدیران در نقش راهبران اهداف کلی و جزی شرکت به عنوان محورهای قدرت و انگیزه تلقی می شند و طرز برخورد و منش ایشان با کارمندان شرایط کاری و جوی رو فراهم می کنه.
    در شرایط و جو سازمانی امن اهداف سازمان به اهداف فردی تبدیل میشه و مسئولیت رسیده به هدف ها و افق های تعیین شده توسط تمام افراد سازمان پذیرش میشه.

  4. مهمان گفت:

    بسیار عالی، کاملا با مطلبتون موافقم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *