اینستاگرام یک بستر غیرقابل انکار برای بازاریابی در سال ۲۰۱۹ محسوب میشود و به همین دلیل تکنیک های بهینه سازی اینستاگرام میتواند نقش مهمی در ورودی های یک کسب و کار داشته باشد. در حقیقت اینستاگرام به بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه رسیده و در حال حاضر محبوب تر از غول های رسانه های اجتماعی مانند توییتر و لینکدین است. این تعداد زیاد کاربر پشت گوشی های هوشمند خود هستند تا محتوای شما را ببینند.
بنابراین مطمئنم که در حال حاضر به فکر بهترین راهکار های بهینه سازی اینستاگرام هستید تا ورودی بیشتری به صفحه خود داشته باشید و آنها را به فالوور های دائمی تبدیل کنید. در ادامه ۸ تکنیک به شما معرفی خواهیم کرد که هر کدام از آنها به نوبه خود روی میزان ورودی صفحه شما تاثیر گذار است.
بهینه سازی اینستاگرام خود را از پروفایل شروع کنید
اولین قدم در جهت افزایش دسترسی اینستاگرام، بهینه سازی پروفایلتان است. اگر این پروفایل برای بهترین تجربه کاربری بهینه نشده باشد در بلند مدت هیچ سودی به شما نخواهد داشت. به عنوان اولین بخش بهینه سازی اینستاگرام خود ترفندهای زیر را رعایت کنید:
- پروفایل خود را در حالت عمومی و در دسترس قرار دهید
- یک تصویر فوق العاده بگذارید و برای آن برند یا مارک خودتان هم انتخاب کنید
- از یک نام کاربری قابل تشخیص و قابل جستجو استفاده کنید
- یک نام تجاری ایجاد کنید که جستجوی آن راحت باشد
- لینک های قابل ردیابی را در قسمت بیو پیج خود بگذارید
موارد گفته شده به نظر بسیار ساده و ابتدایی هستند، اما در بهینه سازی و سئو پیج اینستاگرام شما بسیار تاثیر گذار بوده و در گام های بعد می توانید به سراغ مسائل فنی تر بروید.
کلمه کلیدی اصلی را در نام کاربری و نام صفحه خود وارد کنید
اینستاگرام موتور جستجوگر اختصاصی خود را دارد. برای نشان دادن اصطلاحات صحیح در نوار جستجو، باید تغییراتی در صفحه خود ایجاد کنید تا در نتایج اول جستجو آورده شوید.
برای شروع بهینه سازی اینستاگرام خود، اول کلید واژه اصلی را مشخص کنید. حالا فرض بگیرید که شما به دنبال ایجاد یک صفحه در رابطه با نانوایی هستید. وقتی که دیگر کاربران به دنبال کالا های پخته شده هستند و کلیدواژه نانوایی را جستجو می کنند، شما هم دوست دارید که در نتایج آورده شوید و به همین دلیل کلمه کلیدی باید در نام کاربری و نام صفحه شما آورده شود.
تجربه ما در بهینه سازی اینستاگرام نشان میدهد که از هر پنج نتیجه جستجو، چهار مورد کلمه کلیدی اصلی را در نام کاربری و نام صفحه خود قرار داده اند.
از کلمات کلیدی ثانویه در قسمت بیوگرافی استفاده کنید
اکنون کلید واژه اصلی خود را مشخص کردهاید و در مهمترین قسمت قرار داده اید. حالا کلمات کلیدی ثانویه را به شکلی استفاده کنید که روی الگوریتم های جستجوی اینستاگرام تاثیر بگذارد. کلمات کلیدی ثانویه شامل عبارات و اصطلاحاتی می شوند که بر مبنای کلمه کلیدی اصلی شکل می گیرند.
اگر کلید واژه اصلی شما نانوایی باشد، اصطلاحاتی مانند کیک عروسی، نان پخته شده، نان فانتزی، نان باگت و موارد مشابه آن ها کلمات کلیدی ثانویه هستند.
استفاده از کلمات کلیدی ثانویه مناسب برای جلب توجه افرادی است که احتمالاً کلمه کلیدی اصلی را جستجو نمی کنند و به دنبال کلمات ثانویه میگردد. در واقع بهینه سازی اینستاگرام شما برای کلماتی است که در رابطه با کلمه اصلی شکل میگیرد. بنابراین طبیعی است که صفحه شما با جستجوی کاربران مطابقت دارد.
با هشتگ ها همانند کلمات کلیدی رفتار کنید
بعد از بهینه سازی پروفایل اینستاگرام خود، حالا زمان آن فرا رسیده که پستهای خود را هم بهینه کنید. این یک روند مداوم و پیوسته است که نیاز به توجه ویژه دارد. بیشتر کاربران قرار نیست مستقیماً فالوور شما باشند و احتمالاً از طریق هشتگ های استفاده شده در یک پست خاص به شما می رسند.
بنابراین در جریان بهینه سازی اینستاگرام لازم است که هر یک از پست های اینستاگرام خود را بر مبنای استراتژی هشتگ های مخصوص بهینه کنید. هشتگ ها باید مانند کلمات کلیدی ثانویه استفاده شوند.
با توجه به اینکه هشتگ ها در نتایج جستجو آورده میشوند و پست ها بر مبنای آن ها دستهبندی میشوند، استفاده از کلمات کلیدی ثانویه به عنوان هشتگ می تواند کمک مهمی برای شما باشد. استفاده از هشتگ های متنوع و ارتباط آنها با یکدیگر شانس بهتری برای پیدا کردن شما توسط کاربران به وجود می آورد و به عنوان یک فاکتور مهم و تاثیرگذار در بهینه سازی اینستاگرام شناخته می شود.
از کلمات کلیدی ثانویه در کپشن تصاویر استفاده کنید
در بند های قبلی اشاره کردیم که اینستاگرام موتور جستجوگر مخصوص به خود را دارد و این بدان معناست که باید هر بخشی از اینستاگرام شما با کلمات کلیدی در ارتباط باشد. انتخاب عنوان جذاب و چالش برانگیز برای جذب فالوور جدید و در عین حال جلب رضایت فالوور های موجود بسیار مهم است.
انتخاب عنوان مناسب می تواند نقش های دیگری هم داشته باشد. این عنوان ها یا کپشن تصاویر در نتایج جستجو به صفحه شما کمک می کند. به همان روشی که از کلمات کلیدی و هشتگ ها استفاده کردید، کلمات کلیدی ثانویه را هم در قسمت کپشن تصاویر به کار ببرید.
همان طور که برای کلمه کلیدی نانوایی چندین کلمه کلیدی ثانویه وجود داشت، ارتباط بین پست های اینستاگرامی خود با کلمه کلیدی اصلی را به کمک کپشن مشخص کنید تا الگوریتم های موتورهای جستجو کار سادهای برای پیدا کردن صفحه اینستاگرام شما داشته باشند. بنابراین بهینه سازی اینستاگرام شما بر مبنای الگوریتم های موتورهای جستجو خواهد بود.
از آلت تصاویر اینستاگرام استفاده کنید
آلت تصاویر اینستاگرام یک ویژگی نسبتاً جدید است که به کاربران امکان نوشتن شرح تصاویر را فراهم می کند و اطلاعات کافی در مورد آن تصویر ارائه می دهد.
در حقیقت این ویژگی برای کمک به کاربران کمبینا طراحی شده تا از تجربه اینستاگرام خود لذت ببرند، اما به طور مستقیم میتواند در سئو و بهینه سازی اینستاگرام هم استفاده شود. در واقع اینستاگرام به صورت خودکار متن نوشته شده برای عکس های شما را جمع می کند و با توجه به زیر نویس داده شده برای آن ها در اختیار کاربران قرار می دهد.
استفاده از آلت تصاویر همان تاثیری را در نتایج جستجوی اینستاگرام دارد که در مورد وب سایت ها هم از آن استفاده می شود. در این مورد توصیه میشود که برای توضیح تصاویر مختلف هم از کلمه کلیدی اصلی و هم از کلمات کلیدی ثانویه استفاده کنید تا ارتباط بهتر صفحه خود را نشان دهید.
بهینه سازی اینستاگرام را تجزیه و تحلیل کنید
اگر برای اولین بار است که از تکنیک های سئو اینستاگرام استفاده می کنید، باید شیوه های مختلف آنالیز و تحلیل نتایج را هم یاد بگیرید تا اهداف کلی خود را در شبکه های اجتماعی بررسی کنید.
با وجود اینکه اینستاگرام از آپشن هایی برای تجزیه و تحلیل درون پلتفرمی برخوردار است، به شما اجازه می دهد که داده ها را از یک تاریخ مشخص ببینید. بنابراین پس از از بین رفتن این محدوده زمانی، داده ها از بین می روند و داده های جدید جایگزین آن می شوند. این برای کاربر معمولی خوب است اما کسانی که به فکر کسب درآمد از اینستاگرام از طریق بازاریابی هستند نیاز به ابزارهای پیچیده تری دارند.
ابزارهای شبکه های اجتماعی مانند Hootsuite، Sprinklr یا Sprout Social به شما امکان می دهند تا با استفاده از خدمات ردیابی تحلیلی داده های قوی ، گزارش های خودکار و موارد دیگر از این امر خبردار شوید. آنها به کاربران این امکان را می دهند که عملکرد پست ها و کمپین ها را برای بهینه سازی اینستاگرام شما برای آینده تجزیه و تحلیل کنند.
تکنیک های رایج سئو کلاه سیاه خودداری کنید
فکر می کنید گوگل تنها وب سایتی است که به اندازه کافی پیشرفته بوده و به کاربران اجازه استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه را نمیدهد. اما اینستاگرام به تازگی شروع به پیدا کردن حسابهای کاربری متقلب کرده و آنها را حذف میکند. بنابراین برای بهینه سازی اینستاگرام خود سراغ تکنیک های رایج سئو کلاه سیاه نروید. این تکنیک ها شامل موارد زیر می شوند:
- سرقت محتوا از وب سایت ها یا صفحات دیگر
- استفاده از ربات برای انجام کارهای روزانه
- استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی
- فالو کردن بیش از حد صفحات دیگر با سرعت زیاد
- خریدن فالوور
سئو و بهینه سازی یک استراتژی بلندمدت است و وقتی که نتایج آن را سریع نمی بینید، به احتمال زیاد ناامید می شوید. اما توصیه ما این است که فریب راهکارهای استفاده سریع برای جذب فالوور نخورید و به فکر به دست آوردن فالوور از طریق راه های ارگانیک و مناسب باشید. اگرچه بهینه سازی اینستاگرام با شیوه های کلاه سیاه ممکن است در کوتاه مدت نتیجه دهد، اما در بلند مدت می تواند فاجعه بار باشد و به هر قیمتی از این تاکتیک ها دوری کنید.
در مطالب قبلی در مورد اینفلوئنسرها کیست صحبت کردیم و نشان دادیم که کدام حوزه ها برای فعالیت آنها موفق تر است. شما هم به عنوان اینفلوئنسر نیاز به فالوور دارید و سعی کنید از طریق بهینه سازی اینستاگرام این افراد را به صفحه خود بکشانید و از این طریق به کسب درآمد بپردازید.
دیدگاهتان را بنویسید