تکنیک فروش : اعتبار سازی در مذاکره ی فروش (۲)
- رفتار فروشنده
رفتار فروشنده بسیار زیاد بر اعتبارسازی شما تاثیر گذار است. مشتریان بر اساس شواهد ظاهری که شامل رفتار و نوع صحبت کردن فروشنده می باشد، قضاوت می کنند.
هیچ چیز نمی تواند به این اندازه برای شما اعتبار به دست آورد که نشان دهید خودخواه نیستید. اگر شما واقعا خریدار را دوست دارید و این را به خریدار ثابت کنید، اعتماد مشتری را به خودتان جلب می کنید.
همیشه راستگو باشید. اگر شما محصول بدی را به کسی بفروشید، هر بار که نگاهش به آن می افتد، با خود خواهد گفت: اون فروشنده ی کلاه بردار این را به من انداخت. همه ی فروشنده هایی که به صورت دائم با مشتری خود در ارتباط هستند می دانند که رمز موفقیت برای حفظ مشتری به دست آوردن اعتماد اوست، این امر هرگز اتفاق نخواهد افتاد، مگر اینکه با آنها صادق و راستگو باشید.
یک فروشنده ی موفق تجهیزات برق می گوید: من در همه ی معاملاتم با خریدارن، به این نکته فکر می کنم که اگر جای ما عوض شود؛ من دوست دارم که آنها چگونه با من رفتار کنند؟ پس همانطور که می خواهم با من رفتار کنند با آنها برخورد می کنم.
نحوه ی صحبت کردن، سبک لباس پوشیدن، طرز نگاه کردن به مشتری و نگرش شما، بر این موضوع که مشتری تا چه حد شما را راستگو و صادق بداند، تاثیر می گذارد. صمیمی برخورد کنید ولی مواظب باشید که لحن شما بی پروا، بی ادابانه و با پرویی نباشد.
به همین دلیل است که شرکت “آی بی ام IBM” فروشندگان خود را ملزم به پوشیدن کت و شلوار با پیراهن سفید و کراوت کرده است. ظاهر و زبان بدن شما و هچنین نحوه ی صحبت کردن تان تاثیر بسیار زیادی بر اعتماد سازی شما دارد. روی همه ی این موارد کار کنید.
(منبع : فروش ، تکنیکها و کاربردها ، ریچارد و بروس دی بوسکرک)
با ادامه مقالات تکنیک فروش همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید