برند سازی شخصی : برای استراتژی برند شخصی تان آماده شوید
گام هایی که تا به اینجا در سری مقالات برندسازی گفته شد، سخت ترین گام ها در برندسازی شخصی بود. این گام ها کمک می کند تا بهتر متوجه شوید که چه کسی هستید؛ با چه کسانی می خواهید کار کنید؟ ارزش ها و نیازها،وعده ی ویژه ی شما چیست؟ و شاید بیشتر از آن چیزی که می خواستید در مورد خود اطلاعات کسب کردید.
از اینجا به بعد مطلب هایی که گفته می شود، بیشتر به بررسی و تفکر درباره ی خود است. تهییه برنامه استراتژیک برند شخصی و اجرای آن بدین علت است که؛ برندتان را برای مردم به مرحله ی اجرا درآورید. این مرحله به سخت کوشی و تلاش بیشتری نیاز دارد.
پیش از آنکه استراتژی برند خودتان را انتخاب کنید، باید از دید مخاطب هدفتان به برندتان نگاه کنید یا به عبارت دیگر بهتر است خودتان را جای مخاطب هدفتان بگذارید، و این سوال رابپرسید: از این برند چه می خواستید؟ باید دلایل مهمی را که باعث می شود مخاطب هدف تان با شما کار کند را بشناسید.
بعد از آنکه دلایل را شناختید باید برند خود را وارد بازار کنید، که بدین منظور باید گام هایی بردارید که عبارتند از:
- نوشتن داستان برندتان
- شناختن بهترین راههای ارتباطی با مخاطب هدفتان
- شناساندن و حک کردن تصویر برندتان در اذهان عموم
- تهییه موارد مورد نیاز جهت بازاریابی تصویری
در ادامه مقالات، هر یک از موارد بالا را بیشتر توضیح می دهیم.
یکی از عوامل دیگری که برای تهیه ی استراتژی و راه اندازی برند شخصی موثر می باشد پول است. لزوما پول زیادی نیاز نیست ولی مقدار پولی متناسب با کاری که می خواهید انجام دهید لازم است.
وقتی برای ساختن برند شخصی تان به آینده فکر می کنید بهتر است پاسخ این سوالات را پیدا کنید: آیا به اصلاحات و آموزش نیاز دارد؟ آیا به تجهیزات بیشتری نیاز دارد؟ آیا وسیله ی نقلیه تان با برند شما متناسب است؟
با توجه به این موارد می توانید تخمین درستی از بودجه مالی مورد نیاز بدست آورید. فکر کردن در مورد مسایل مالی در ابتدای فرآیند برندسازی از سردرگمی در اواسط اجرایی کار جلوگیری می کند، پس بهتر است برای مسایل مالی وقت بگذاریم تا در اواسط کارغافل گیر نشویم.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید