برندسازی شخصی : چطور رزومه ای برند شده، بنویسید
رزومه ابزاری است برای یافتن شغل، هدف اصلی هر رزومه این است که تصویر دلخواهتان را ارئه دهد. وقتی که رزومه ی برند شده می نویسید، از برند شخصی تان برای تزریق ویژگی های ممتاز خود استفاده می کنید. به عبارت دیگر رزومه برند شده ی شما باید نشان دهد چه کسی هستید، مظهر چه چیزی هستید، چه مهارت ها و توانایی دارید. می توانید این اطلاعات را در قسمت تجربه های قبلی بیاورید که در آن فهرستی از دست آوردهای اصلی تان ارائه دهید.
رزومه برند شده دارای ویژگی هایی است که رزومه ی شما را از حالت فهرستی خشک از کارهای قبلی تان در می آورد. برای اینکه رزومه ای جذاب و خواندنی داشته باشید باید وعده ی ویژه تان را در آن ذکر کنید؛ یعنی جنبه ی شخصی رزومه تان که نشان می دهد شما چه چیزی برای عرضه دارید. وعده ی ویژه، نشان می دهد که شما با دیگران چه تفاوتی دارید. به همین جهت شما باید نقاط قوت خود را بشناسید و به وسیله ی آنها خودتان را از دیگران متمایز کنید.
برای نوشتن یک رزومه برند شده باید به نکات زیر توجه داشته باشید:
۱.وعده ی ویژه تان را در قسمت خلاصه بیاورید. در قسمت های دیگر هم نگاهی به آن داشته باشید.
۲.از کلمات کلیدی برای بیان ویژگی هایتان استفاده نکنید. از توصیف های قدرتمندی استفاده کنید که برندتان را غنی کند.
۳.بیانیه های موفقیت تان را طوری بنویسید که مشارکت شما را ارزشمند نشان دهد.
۴.از لحن کسالت آور پرهیز کنید و اشتیاق را در جمله هایتان نشان دهید.
۵.پیامی را در رزومه قرار دهید که می خواهید به بازار هدفتان برسانید.
۶.نشان دهید الان چه کسی هستید و در آینده تمایل دارید چه کسی شوید.
۷.رزومه تان را مناسب با هویت برندتان مشخص کنید.
بیشتر رزومه ها دو صفحه ای هستند، ولی نوشتن رزومه برای تازه کارها و یا کسانی که بعد از وقفه ای طولانی به دنبال کار هستند کاری دشوار است. ضمن اینکه در این حالت تجربه ی حرفه ای کمی هم دارند، در این مواقع نوشتن رزومه ی یک صفحه ای با ذکر تجربیات مربوط به کارورزی کاملا پذیرفتنی است.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید