برندسازی شخصی : لینکدین
یکی از رسانه های اجتماعی که برای برندسازی بسیار مناسب است لینکدین می باشد. لینکدین بیشتر از سایر رسانه های دیگر فضای کسب و کاری را دارد. به همین دلیل می خواهیم به توضیح آن بپردازیم.
در لینکدین شما می توانید رزومه، بیوگرافی، و یک نمونه از نامه ی مقدمه ی خود را قرار دهید. زمانی که از این سایت استفاده می کنید بعد از اطلاعات اولیه را به طور کامل پر کردید می توانید مطالب خود را به اشتراک بگذارید.
باید به این نکته توجه داشته باشید که سایت لینکدین و مانند آن رزومه ی شما نیست، بلکه بستری مناسب را برای ارتباط گرفتن شما با مخاطب هدف تان فراهم کرده است. شما نمی توانید در آن تحصیلات، تجربیات، تخصصتان و … را به اشتراک بگذارید.
امروزه لینکدین به سمت تصویری شدن پیش می رود و زمینه ی بهتری را برای به اشتراک گذاشتن محتوای تصویری فراهم کرده است. خیلی خوب است که از این فرصت استفاده کنید، برای آنها هم عنوان های کاربردی را انتخاب کنید که به مخاطبتان کمک کند تا تجربیات شما را درک کند.
در هنگام پر کردن این قسمت ها از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید که هم مشتریان احتمالی شما را جذب کند، و هم باعث شود رتبه ی شما در موتورهای جست و جو از جمله گوگل بالا رود.
اکثر رسانه های اجتماعی به شما این اجازه را می دهد که لینک های وب سایت تان را در پروفایل خود قرار دهید. این فرصت بسیار خوبی است که بازدید کنندگان سایت تان را بالا ببرید و از این طریق اطلاعات آنها هم در مورد شما بیشتر می شود.
از این امکان حتما استفاده کنید، با استفاده ار آن می توانید مخاطبان خود را به وب سایت خود، پروفایل دیگر رسانه های اجتماعی تان، مقالات یا مطالبی که دوست دارید، هدایت کنید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید