برندسازی شخصی : به عنوان متخصص شناخته شوید
اینکه به عنوان متخصص شناخته شوید به برندتان اعتبار می دهد. اولین عاملی که باعث می شود مردم به سراغ شما بیایند و فکر کنند که شما و برندتان می توانید مشکل آنها را حل کنید، تخصص شماست.
در سری مقالات برندسازی شما را تشویق کردیم تا با بررسی ویژگی های خودتان، وعده ی ویژه ی برندتان را کشف کنید. مشخص شدن وعده ی ویژه بیان کننده ی این است که می خواهید به چه عنوانی شناخته شوید و برای رسیدن از چه رفتارهایی برای رسیدن به هدف تان استفاده می کنید.
برای اینکه به عنوان متخصص شناخته شوید باید مالک چیزی باشید که در آن خبره هستید. اگر در کاری خبره نیستید با مطلعه ی یکی از حوزه های مورد علاقه تان سعی کنید تا خبره شوید.
برای اینکه بتوانید در حوزه ای متخصص شوید چند پیشنهاد برای شما داریم:
- در حوزه ی انتخابی تان دانشمند شوید. مسلم است برای متخصص بودن باید بدانید که چه می گویید، از همین رو باید کاملا مسلط به حوزه ی انتخابی تان باشید.
- یک گوشه ی امن پیدا کنید. منظور یک بخش مجزای شما در بازار است که در آن بتوانید متخصص شوید.
- از رئیس، همکاران یا مراجعه کنندگانتان تایید بگیرید. اگر برای خودتان کار می کنید خوب است که این تاییدها را در سایت تان بگذارید ولی فراموش نکنید که قبلش حتما اجازه بگیرید.
- مثل متخصصی که ادعایش را دارید لباس بپوشید. باید ظاهر شما نشان دهنده ی همان چیزی باشد که می خواهید ادعا کنید. در آینده به صورت مفصل به توضیح این قسمت خواهیو پرداخت.
- روابطی را شکل دهید که از زمینه تخصصتان حمایت می کند. منظور همان شبکه سازی است .
- نسبت به دانش تان اعتماد به نفس داشته باشید. با اعتماد به نفس عمل کنید حتی اگر احساس اعتماد به نفس ندارید سعی کنید که آن را تلقین کنید تا باورتان شود.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید