برندسازی شخصی : شما همیشه در معرض دید هستید (۱)
شما مظهر برند شخصی تان هستید، برند شما چیزی فراتر از پوشش تان است. برند شخصی شما تصویری از کل وجودتان است. وضعیت بدنی، حالت چهره، صدای شما همگی مهمند. باید به گونه ای رفتار کنید که انگار شما همیشه در معرض دید هستید.
آیا شما وقتی که از یک خودکار ارزان و بی کیفیت استفاده می کنید همان پیامی را ارسال می کنید که از یک خودکار زیبای خوش کیفیت؟ هرچیزی که استفاده می کنید و با خود حمل کنید در ساختن تصویر برند شما مهم است.
با زبان بدن تان پیام بفرستید
کارهای شما و شیوه ی رسیدگی شما به امور روزمره تان به دیگران نشان می دهد که شما چه جور آدمی هستید. زبان بدن شما به صورت آگاهانه و یا ناخودآگاه احساسات شما را به دیگران نشان می دهد.
حالت چهره
حالات چهره ی شما، خلق و خوی شما و احساس رضایت و نارضایت درونی شما را نشان می دهد. اگر لبخند شما واقعی باشد در همه ی ارتباطات تاثیر خود را می گذارد اما یک لبخن تصنعی را هیچ کس دوست ندارد و حتی ممکن است که نتیجه عکس هم نیز داشته باشد.
ارتباط چشمی میزان علاقه ی شما را به کسی که با او صحبت می کنید را نشان می دهد. زمانی که ارتباط چشمی درستی وجود نداشته باشد، احتمال دارد از تعامل شما برداشت درستی نشود.
وضعیت بدنی
ممکن است در زمان کودکی پدر و مادر و یا والدین شما به شما تذکر داده باشند که صاف بایستید یا قوز نکنید، ولی الان کسی به شما تذکر نمی دهد اما این نکته بسیار مهم است حتما آن را رعایت کنید.
حالتی که به بدن تان می دهید سطح اعتماد به نفس شما و نوع نگرش تان را نشان می دهد. برای مثال اگر پشت میز نشسته اید و کمی به جلو خم شده اید نشان دهنده ی این است که به صحبت های طرف مقابل علاقه مند هستید.
با توجه به نکات گفته شده شما باید تمام حرکات خود را حساب شده انجام دهید تا بتوانید برندسازی خوبی داشته باشید چون شما همیشه در معرض دید و زیر ذره بین مخاطب هستید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید