برندسازی شخصی : حوزه ی تخصص تان را مشخص کنید
زمینه ای که میخواهید در آن محتوا تولید کنید، حوزه ی تخصصی شماست. به عنوان مثال اگر دندانپزشک هستید و می خواهید در زمینه ی اطفال تخصص بگیرید، بهتر است که در مورد دندانپزشکی اطفال محتوا تولید کنید. داشتن چنین تمرکزی باعث می شود که شما از باقی داندانپزشکان متمایز شوید.
شما باید در زمینه ای، تولید محتوا کنید که به اندازه ی کافی خاص باشد تا مجبور نباشید با افراد زیادی که در همان زمینه تولید محتوا می کنند رقابت کنید.
برای پیدا کردن حوزه ی تخصص تان باید تحقیق و بررسی انجام دهید. می توانید از روش طوفان فکری استفاده کنید، یعنی فهرستی از موضوعات مورد علاقه تان تهیه کنید. در مرحله ی بعد ببینید که در موضوعاتی که انتخاب کردید چه کسانی خودشان را متخصص می دانند. سعی کنید تا موضوغی را پیدا کنید که هم برایتان جذاب باشد و هم زیاد شلوغ نباشد.
بعد از آنکه حوزه ی تخصصی تان را انتخاب کردید، باید تصمیم بگیرید که آن را چگونه به مخاطبان خود انتقال دهید. برای انتخاب راه ارتباطی خود با مخاطب تان خلاقیت به خرج دهید و راهی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید و با برندتان تناسب داشته باشد.
اگر ایده ای برای انتقال پیام ندارید، می توانید از پیشنهادات زیر استفاده کنید:
- به انجمن های تخصصی بپیوندید.
- کتاب یا کتاب الکترونیک بنویسید.
- رویدادهای شبکه سازی راه بیندازید.
- گروه تخصصی فیلم یا کتاب راه بیاندازید.
- برای مطالعه ی موردی با دیگران مصاحبه کنید.
- در روزنامه محلی، ستون تخصصی بنویسید.
- مقاله بنویسید.
- نقد کتاب بنویسید.
- در وبلاگ دیگران نظر بدهید.
- در دانشکده و یا مدارس تدریس کنید.
- اخبار منتشر کنید.
- کارگاه برگزار کنید.
- در زمینه ی تخصصی تان پادکست تولید کنید.
- حامی مالی رویدادهایی شوید که برایتان مهم است.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید