برندسازی شخصی : بهینه سازی اطلاعات تان
برخی از اطلاعات شما به گونه ای است که همه ی اشخاص، حتی کسانی که در آن سایت عضو نیستند هم می توانند ببینند. مثل: نام پروفایل تان، آدرس آن و عکسی که انتخاب می کنید. بنابراین فرصت خوبی است که از این موضوع به نفع خود استفاده کنید و این اطلاعات را بهینه سازی کنید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
- نامی قابل تشخیص انتخاب کنید. از نام واقعی و یا نام مستعارتان برای نام پروفایل تان استفاده کنید. نام را به گونه ای انتخاب کنید که به برندسازی شما کمک کند و برای دیگران شناخته شده باشد.
- نام کاربری بی همتا انتخاب کنید. نام کاربری شما در ادرس پروفایل تان به نمایش در می آید، پس در انتخاب آن خلاقیت داشته باشید. اما به این نکته هم توجه کنید که شاید بخواهید آن را روی کارت ویزیت و یا در امضای ایمیل تان بیاورید، پس باید نام کاربری با برند شخصی تان مرتیط باشد.
- تصویر پروفایل تان را به دقت انتخاب کنید. این عکس جزو حریم شخصی شما نیست و همه می توانند آن را ببینند، پس عکسی را انتخاب کنید که هم دوستانه باشد هم حرفه ای.
بعد از اینکه پروفایل تان را ساختید، نوبت به ایجاد روابط بهتر با کسانی می رسد که شما را دنبال می کنند. برای انجام این کار می توانید محتوایی هماهنگ با برندتان و شرکت تان تولید کنید، به عبارتی دیگر می توانید داستان تان را تعریف کنید.
مردم نه تنها به مطلبی که به اشتراک گذاشته ای توجه می کنند، بلکه به شیوه ی اشتراک گذاری آن هم توجه دارند. حتما متنی را که می خواهید به اشتراک بگذارید را چندبار با دقت بخوانید. زمانی که خسته و یا به شدت احساساتی هستید از نوشتن مطالب مهم خودداری کنید، اجازه دهید افکارتان قبل از آنکه در اینترنت ظاهر شوند کمی در ذهن تان جا بیفتند.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید