برندسازی شخصی: چطور اکوسیستم برندتان را کنترل کنید
کلمهی «اکوسیستم برند» شاید کمی ترسناک به نظر بیاید؛ ولی فرم مختصری برای این جمله است: «هر جزئی از زندگی شما، از لباسهایتان گرفته تا همکارانتان، که روی برداشت مخاطب هدفتان از شما و تصمیمش دربارهی اینکه محصولات یا خدمات شما را بیشتر دنبال کند یا نه، تاثیر میگذارد.» هدف! حالا فهمیدید چرا دنبال شکلی مختصر برایش بودم؟
اینها اجزای اکوسیستم هستند که قرار است کنترلش کنید:
- ظاهر شما: چه خوشتان بیاید، چه نه، چهرهای که دیگران از شما میبینند، مهم است. اگر ظاهرتان را طوری بسازید که با برند شخصیتان جور باشد، کمک میکند در همان نگاه اول مفهومی اصیل را دربارهی خودتان به دیگران انتقال بدهید.
- ظاهر مواردی که برند شما را دارند: از کارت ویزیت گرفته تا وبسایت، باید مفهوم بصری واحدی را دربارهی برند شما در بر داشته باشند که برداشت درست را در ذهن مخاطبتان ایجاد کند.
- مسیر شغلی منحصربهفرد شما: جایگاه شما در شغلتان است که مخاطب هدف و شیوهی تعاملتان با او را تعیین میکند.
- شبکه شما: افرادی که با آنها سروکار دارید خیلی مهماند؛ آنها روی برداشت مخاطب هدفتان از شما و همچنین روی توانایی شما در برقراری ارتباط با کارفرمایان آینده تاثیر میگذارند.
- عملکرد شما در کار فعلی: برندسازی شغلی فقط برای کسانی نیست که دنبال شغل میگردند.
- هر یک از موارد بالا را در مقالات آینده برندسازی شخصی با جزئیات و امثال توضیح خواهم داد.
شما واقعا چه کسی هستید؟
در مقالات قبل گفته شد، اولین گام برای توسعه برند شخصی این است که خودتان را بشناسید. شما باید بدانید دیگران از شما چه انتظاری دارند و روی چهرهای که میخواهید از خودتان نشان بدهید، چه تاثیری میگذارند. در این روند، از خودتان پرسشهایی میپرسید تا اصالت خودتان را کشف کرده و نیازهایتان را بهتر درک کنید تا بتوانید ماموریتتان را دربارهی برند شخصیتان به انجام برسانید. من در اینجا به شما کمک میکنم دربارهی گامهایی که این فرایند در بر دارد، به درستی فکر کنید.
با ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
(منبع: برندسازی شخصی: سوزان کریتون)
دیدگاهتان را بنویسید