ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۲۳
571 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

برندسازی شخصی: انعکاس برند تجاری در برند شخصی استیو جابز

در این مقاله یک درباره ی یک کارآفرین صحبت می کنم که دست از ایده‌هایش برنداشت. او با خود و علاقه‌هایش روراست بود و شرکتی را خلق کرد که چشم‌انداز کسب‌وکار را در جهان تغییر داد. خواهید دید که برند شخصی این فرد با برند تجاریش تفاوت زیادی ندارد. برند شخصی آن عملا با برند سازمانی شرکتش یکی است.

استیو جابز Steve Jobs

بلافاصله پس از مرگش در سال ۲۰۱۱، مجله تایم لقب شمایل آمریکایی را به استیو جابز داد. در زمان مرگ او، اپل ارزشمندترین شرکت روی زمین بود. وقتی به اپل فکر می‌کنیم، استیو جابز به ذهنمان می‌آید.

خلاصه کردن صحبت درباره‌ی جابز در چند پاراگراف کار آسانی نیست؛ چراکه او در زندگی‌اش کارهای شگفت‌انگیزی انجام داده است. شعار و جمله‌ی کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی‌اش این بود: «متفاوت فکر کن» و این همان کاری بود که خودش می‌کرد. جابز هم هنرمند بود و هم مهندس. او می‌توانست با طراحی‌های هنرمندانه‌اش سادگی را به موضوعات پیچیده بیاورد که برای هر کسی که می‌خواست باحال باشد، جذاب بود (تعداد فروش اپل نشان می‌دهد این جذابیت برای همه وجود داشت).

درباره‌ی کار استیو جابز فراوان نوشته‌اند. من در اینجا تنها چند نکته آورده‌ام: او اپل را در روز احمق‌ها در آوریل ۱۹۷۶ با دو بنیان‌گذار دیگر راه‌اندازی کرد. رایانه‌های اپل و مکینتاش را ساخت، از اپل اخراج شد و بعد برگشت تا آی‌مک، آی‌پاد، آی‌تونز، آی‌پد و انقلابی در ارتباطات را به جهان معرفی کند. در سال‌های بین ۱۹۸۵ که اپل را ترک کرد و ۱۹۹۷ که به آن برگشت، شرکت نکست (یک شرکت کامپیوتری دیگر) و همچنین پیکسار را راه انداخت که با استفاده از رایانه‌های پردازش تصویر، انیمیشن‌هایی مثل داستان اسباب‌بازی را ساخت و صنعت سینما را تغییر داد.

برند شخصی جابز در نظرش درباره‌ی اپل در سال ۲۰۰۱ منعکس می‌شود. در آن زمان این شرکت همچنان سعی می‌کرد بدون جابز به حیاتش ادامه دهد. او گفت: «راه زنده ماندن ما این است که راهی تازه برای بیرون آمدن از آن خلق کنیم.»

نشریه تایم میراث او را این چنین خلاصه می‌کند: «او در شش صنعت انقلاب ایجاد کرد: رایانه‌های شخصی، انیمیشن، موسیقی، تلفن، محاسبه با تبلت و چاپ دیجیتال.» او همچنین در خرده‌فروشی در فروشگاه‌های اپل هم نوآوری به خرج داد.

جابز در هر کاری که می‌کرد، هماهنگ با برندش با نوآوری پیش می‌رفت. «او با اندیشه‌هایش واقعا دنیا را متحول کرد.»

سخنرانی استیو جابز در جشن پایان تحصیل

سخنرانی استیو جابز در سال ۲۰۰۵ برای عده‌ای از دانشجویان در حال فارغ‌التحصیلی دانشگاه استنفورد به مشهورترین سخنرانی‌اش تبدیل شد. او از انصرافش از تحصیل، اخراجش از اپل، و تشخیص سرطانش گفت. سخنرانی‌اش عصاره‌ای از برند شخصی‌اش بود. در اینجا چند نکته از آن را آورده‌ام:

  • جابز اشاره کرد که هرچند اخراجش از اپل برایش سخت بود، به نقطه‌ی عطفی در زندگی‌اش تبدیل شد. او گفت: «سنگینی موفق‌بودن، به سبکی از نو شروع‌کردن و عدم قطعیت درباره‌ی همه چیز تبدیل شود. این اتفاق من را آزاد کرد تا به یکی از خلاق‌ترین دوره‌های زندگی‌ام وارد شود.»
  • پیدا کردن شغلی هماهنگ با علائق، موضوع اصلی سخنرانی او بود. جابز فار‌غ‌التحصیلان استنفورد را ترغیب کرد که کشف کنند به چه چیزی عشق می‌ورزند و به چه چیزی کمتر از آن راضی نشوند؛ چون قرار است بخش بسیار بزرگی از زندگی‌شان را به تمرکز روی آن صرف کنند. او گفت: «تنها راه رضایت واقعی این است که کاری را انجام دهید که فکر می‌کنید کار فوق‌العاده‌ای است و تنها راه برای انجام کار فوق‌العاده این است که عاشق کارتان باشید.»
  • جابز درباره‌ی این هم صحبت کرد که زندگی چقدر کوتاه است و چقدر مهم است که برای خودتان زندگی کنید نه برای دیگران. او به فارغ‌التحصیلان گفت برای خودشان فکر کنند و به ندای درون خودشان گوش بدهند. او گفت: «و مهم‌تر از همه، این شجاعت را داشته باشید که دنبال دلتان و ندای درونی‌تان بروید. آن‌ها تا حدودی می‌دانند واقعا می‌خواهید چه کسی شوید.»

شما می‌توانید کل سخنرانی استیو جابز را در اینترنت پیدا کنید. این سخنرانی می‌تواند در آغاز برندسازی شخصی بسیار الهام‌بخش باشد.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *