برندسازی شخصی : استراتژی تان را مشخص کنید
مشخص کردن استراتژی برای نقشه ی ارتباطی تان مثل تعیین هدف است. ابتدا تصویر کلی از راه ارتباطی که می خواهید با مخاطب هدف خود داشته باشید را مشخص کنید. بعد از پیدا کردن هدف کلی، به سراغ جزئیات کارهایی که برای تبلیغ برند شخصی تان باید انجام دهید بروید.
ممکن است در حوزه ای که انتخاب کردید تازه وارد باشید و کسی شما را نشناسد. هدف شما می تواند شناخته شدن یا به چشم آمدن باشد. برای همین منظور می توانید در گروههای تخصصی رسانه های اجتماعی عضو شوید و با نوشتن روزانه یک مقاله خود را به مخاطب هدف تان بشناسید.
زمانی که نقشه ی راهتان را تهیه کردید، باید به این فکر کنید که چه اطلاعاتی را می خواهید به اشتراک بگذارید.
چهار نوع استراتژی کاربردی هستند که اگر به خوبی از آنها استفاده شوند، می توانند ارتباطات خوبی را شکل دهند:
استراتژی مقاله نویسی: با نوشتن مرتب مقاله که می تواند به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه در نشریات مرتبط با حوزه ی تخصصی تان باشد خود را به مخاطب هدف تان بشناسانید. اما باید حواستان باشد که تاریخ انتشار مقاله ها را داشته باشید تا سر موقع آنها را منتشر کنید.
استراتژی سخنرانی: چند سازمان را که می خواهید سال آینده در آنها سخنرانی کنید را مشخص کنید. در سه ماه اول سال مطالبی را که می خواهید درباره ی آن سخنرانی کنید را جمع آوری کنید. در سه ماه دوم سال با سازمان ها تماس بگیرید و سعی کنید قرار سخنرانی را در شش ماه دوم سال بگذارید. باید سعی کنید موضوع هایی را برای سخنرانی پیشنهاد دهید که مورد استقبال سازمان ها باشد.
استراتژی وبلاگ نویسی: وبلاگ خود را بسازید. در مورد حوزه ی تخصصی تان به صورت دوره ای مقاله بگذارید .
استراتژی شرکت در انجمن های تخصصی: با شرکت در رویدادها و انجمن های تخصصی مرتبط با حوزه یتان هم می توانید از تجارب کسانی که در این زمینه متخصص هستند استفاده کنید، هم با افرادی که علاقه مند به این حوزه هستند آشنا می شوید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید