برندسازی شخصی : از گوشه ی امن تان برای بی همتا شدن استفاده کنید
گوش کردن به توصیه ی “بی همتا باشید” سخت است. اگر ندانید چطور از دیگران متمایز شوید چه؟ چطور باید گوشه ی امن تان را پیدا کنید. بهترین کار این است با آنچکه می دانید آغاز کنید. چه کاری را بهتر از افراد دیگر بلدید؟ این کار حتما نباید کار خیلی خاصی باشد.
ممکن است در بعضی از موارد زندگی روزانه تخصص داشته باشید و خوب عمل کنید ولی آن را نادیده بگیرید. برای مثال ممکن است شما گروه خاصی از مردم را خوب درک کنید مثل: سالمندان، نوجوانان، کودکان و….
شاید شما درمحل کارتان بهتر ازدیگران با نرم افزار اکسل کار می کنید. شاید استعدادتان زمانی شکوفا می شود که دیگران را رهبری و هدایت می کنید، شاید متخصص روحیه دادن و سرزنده کردن فضای کاری هستید و می دانید که چه وقت باید فضا را عوض کنید و تنش ها را از بین ببرید. این تجربیات کاری شما و ویژگی های شخصیتی شما می تواند مبنایی باشد برای شکل گیری گوشه ی امن تان.
زمانی که می خواهید وارد بازار کار شوید، بی همتا نشان دادن خودتان کار بسیار سختی است. “کیت را در نظر بگیرید، او در رشته ی بازرگانی درس خوانده و به دنبال شغل مناسبی می گردد. او همان تحصیلاتی را دارد که هزاران دانش آموخته یدیگر دارند، ولی او تا سن ۲۲ سالگی به ۲۶ نقطه ی دنیا سفر کرده است. زمانی که او به عنوان تحلیل گری مالی برای شعبه ی بین المللی فروشگاه بزرگی درخواست کار داد، آنها از پیدا کردن شخصی با این تجربه بسیار استقبال کردند. علاقه ی او به سفر برایش گوشه ی امنی را ایجاد کرده بود.
برای اینکه در گوشه ی امن خود شناخته شوید، بهتر است زمینه ی تخصص یا بخشی از بازار را انتخاب کنید که اشباع نباشد.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید