ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۱۸
791 بازدید
۲ دیدگاه
اشتراک گذاری

با ایجاد رقابت بین کارمندان ، گروه سازی می کنید

به شما توصیه می کنم به هر گونه رقابتی که در تلاش برای ایجاد بهره وری انجام می دهید، توجه دقیق تری کنید. تجربه به ما نشان داده است که اکثرا اینگونه رقابت ها، پول هدر دادن، ناکامی در بهره وری و یا ترکیبی از هر دو خواهد شد. اگرچه بسیاری از مدیران به فایده ی این رقابت اعتقاد دارند، اما من قول می دهم کارمندان نیز بر تاثیر آن قسم می خورند.

با وجودی که این رقابت ها ممکن است در ظاهر مانند تفریح و بازی باشد، اما برای اکثر افراد به هیچ وجه تفریح نیست. وقتی من از عبارت “رقابت” استفاده می کنم، منظورم شکل های مختلف و استاندارد قدردانی نیست که برای تشکر از افراد برجسته به خاطر عملکرد استثنایی آنها می کنید، بلکه منظورم رقابت هایی است که افراد شما را به جان یکدیگر می اندازد.

اکثر کارمندها به طور ذاتی روحیه ای رقابت طلب دارند که بدون کنترل و مدیریت، این رقابت شاید به یک درگیری خیابانی تبدیل شود.

سال هاست که پیوسته فکر کرده ام، موذیانه ترین رقابتی که وجود داشته است، رقابت خوردن شام استیک و لوبیا بوده که بسیاری از سازمان های فروش از آن استفاده می کردند. این شیوه ی قدیمی، سازمان را به دو گروه تبدیل می کند و باعث می شود این دو دسته برای مدتی با هم رقابت کنند.

این سازمان ها رقابت را با وعده ی دادن شام شروع می کنند. بدین ترتیب که “به برنده ها در حضور بازنده ها که لوبیا می خورند، استیک می دهند.” من همین اواخر خبری درباره ی یک مسابقه شنیدم که چنین روش بدی طی همایشی اجرا شد و تقریبا مسخره به نظر می رسید. این گروه، از همسران و آشنایان برندگان و بازندگان دعوت کردند. حال فرض کنید که مهمانان افراد بازنده، یک بشقاب لوبیای ناچیز بعنوان شام دریافت می کنند!

اگر هر سازمانی دست آوردهای یک رقابت را دنبال کند، مشاهده خواهد کرد که به طور مسلم در اثر این رقابت، میزان تولید بالا می رود و سپس ناگهان یک کاهش تولید رخ می دهد و عملا در هر مورد، میزان فروش به زیر سطح طبیعی می رسد. این شرکت ها به دنبال آن اقدام افراد خود را به مرور از دست می دهند. پس بهتر بود هیچ گاه درگیر این رقابت نمی شدند.

وقتی ما رقابت را توصیه نمی کنیم، بازی را پیشنهاد می کنیم، چون تفاوت بسیاری بین این دو وجود دارد، هدف یک رقابت افزایش بهره وری است و همیشه هم طوری سازمان دهی می شود که در آخر تنها تعداد کمی برنده و تعداد بسیاری بازنده خواهید داشت؛ اما بازی، کار در شرکت را برای کارمندان شما، یک نوع تفریح می سازد و خواهید دید، وقتی افراد از شغل خود لذت می برند چقدر سودمند خواهد بود.

بعلاوه در هر بازی فروش، همه برنده می شوند. این بازی شکل یک تلاش گروهی به خود می گیرد که می تواند عامل کامل کردن یک پروژه، یک رکورد اطمینان بخش، نهایت فروش و یا هر تلاشی باشد که شما بتوانید به کمک آن عملکرد افراد را ارزیابی کنید. وقتی هدف نهایی میسر شد، تمام اعضای گروه یک جایزه ی یکسان می گیرند.

یکی از دوستان من که مدیر یک سازمان فروش است، بازی دلخواه من را اجرا می کند. هر ماه فروشندگان تشکیلات او بر مبنای میزان فروشی که در همان ماه در سال گذشته داشته اند، هدف سختی را برای خود قرار می دهند و این هدف، کمتر از ۲۰ درصد افزایش نیست.

در آن ماه هایی که آنها به هدف خود می رسند، همه ی افراد از جمله فروشندگان، منشی ها، کتابدارها و حتی باربران یک جایزه می گیرند و این جوایز همه از نظر قیمت یکسان هستند.

حال شما این شیوه را با شیوه ی متداول قدردانی، مقایسه کنید که در آن از یک یا دو کارمند برجسته قدردانی می شود سایر فروشندگان نادیده گرفته می شوند و هیچ گاه مدیران در نظر نمی گیرند که اکثر موفقیت های فروش، مستقیما ناشی از تلاش های کارمندان بخش پشتیبانی است.

دوست من هرگز پیشاپیش دادن پاداش را به افراد اعلام نمی کند و برای هیجان انگیز کردن آن، از شیوه ی غافلگیری استفاده می کند.

چهارم فوریه ی سال گذشته در اداره حاضر بودم که ناگهان ساعت ۳ بعد از ظهر یک بابانوئل با لباس کاملا قرمز و کوله پشتی در پشت، ظاهر شد. او برای تشکر از تولید ماه ژانویه کوله پشتی را پر از هدیه ی کریسمس برای هر یک از کارمندان کرده بود. این هدیه از عطر گرفته تا رادیوهای ساعتی بودند.

باید افرار کنم که عروسک چهل تکه ی کلم، هدیه ی مورد علاقه ی من بودند در حالیکه این سازمان گرفتاری های خاص خود را دارد، اما با این وجود بعنوان یک گروه تلاش می کند، زیرا همه به خاطر تلاش های شان مورد قدردانی قرار گرفته و کارکردن در این سازمان واقعا یک تفریح است.

(منبع: ۱۳ اشتباه مهلک مدیران، رابرت مارویل)

ادامه ی مقالات راهکارهای مدیریتی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

2 پاسخ به “با ایجاد رقابت بین کارمندان، گروه سازی می کنید”

  1. فرحناز کمال خانی گفت:

    کاملا موافقم و به چشم خودم بارها دیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *