بازسازی نام تجاری باکاردی Bacardi
باکاردی نامی است که هیچ نیازی به بازسازی ندارد. این شرکت، در حال حاضر یکی از بزرگ ترین فروشندگان نوشیدنی در آمریکاست.
اما سوال اینجاست که آیا باکاردی می تواند موفق تر از چیزی که امروز هست، بشود؟ به نظر ما، بله.
ترکیب سنتی برای نوشیدنی “رام”، مخلوط رام و کوکا است که هنوز نیمی از مصرف “رام” به همین شیوه در آمریکا انجام می شود. ولی همانطور که انتظار دارید، باکاردی، مبلغ زیادی از بودجه ی بازاریابی اش را به گسترده کردن این نام تجاری اختصاص داده است. رام مارتینی، رام و توینک، رام و آب پرتقال، رام پنیا کولادا و رام دیاکری.
شما چه استراتژی روابط عمومی برای بهبود وضع رام باکاردی پیشنهاد می دهید؟
پیشنهاد ما این است که باکاردی، تمرکزش را روی همان نوشابه ای که باعث شهرتش شده است بگذارد، یعنی رام و کوکا.
خوش شانسی غیر مترقبه، برای یک مسئول روابط عمومی، نعمت سودمندی است. بر حسب اتفاق نام نوشابه ای که از ترکیب رام و کوکا و آب لیموی تازه به دست می آید کوبای آزاد Libre Cuba است. در حقیقت باکاردی ادعا می کند که اولین نوشابه ی کوبای آزاد همزمان با ارائه ی محصولات باکاردی، در ۱۸۹۸ ابداع شد.
در نتیجه ی تشابه اسمی این محصول، در زمان آزادی کوبا در سال ۱۹۵۹، هیچ شرکتی به اندازه ی کوبا، سود نکرد. در یک برنامه ی روابط عمومی برای باکاردی، هزاران راه مختلف برای استفاده از کوبای آزاد وجود داشت. برای مثال آنها می گفتند: “کوبای آزاد تنها نوشیدنی ترکیبی است که هم سلیقه و هم نظرات سیاسی شما را نشان می دهد.” و شما فکر کنید زمانی که فیدل کاسترو به دیار باقی شتافت، باکاردی چه ضیافتی در کوبا به راه انداخت.
(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)
ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید