بازاریابی چریکی : در بازاریابی از طنز استفاده نکنید!
ما بازاریابی را سراغ داریم که تنها با استفاده از چهار ترفند بازاریابی ماهیانه بیش از ۱,۵ میلیون دلار به دست می آورد. او بازاریاب فروشگاه تخت خواب مام اند پاپ است. چهار ترفندیی که او استفاده می کند عبارتند از:
با پیام های بازرگانی رادیویی مردم را به وبسایت و نمایشگاه او دعوت می کنند.
وبسایت او به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ می دهد و آنها را به دیدن نمایشگاه هدایت می کند.
فروشندگان آموزش دیده از ظرفیتی که توسط رادیو و وبسایت به وجود آمده است به خوبی بهره برداری می کنند.
هدیه هایی از قبیل لحاف، ملافه، دو بالش و دو رو بالشی باعث می شوند که مشتریان از این خرید برای دیگران هم تعریف کنند و اصطلاحا بازاریابی شفاهی(بازاریابی دهان به دهان) انجام دهند.
فکر می کنید ترکیب این ترفندهای بازاریابی خیلی گران تمام می شود؟ باید بگوییم که نه، خیلی گران تمام نمی شود ولی به شدت موثر واقع می شود. بنابراین به عنوان یک بازاریاب چریک این باید هدف شما باشد: بازاریابی ای بازاریابی است که خیلی پرهزینه نباشد و در عین حال خیلی موثر باشد. این امر تقریباً آسان به نظر می رسد، اما ترکیب مناسب ترفندهای بازاریابی به آسانی اتفاق نمی افتد .
بازاریابی چریکی تمام روش هایی مناسب و ممکن برای ارتباط همه جانبه و دستیابی به مخاطبان هدف را در بر می گیرد. شما به عنوان یک بازاریاب چریک باید تمام ترفندهای بازاریابی موجود را بدانید، آنها را تجربه کنید و مشخص کنید که ترکیب کدام ترفندها، بیشترین سود را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
پس از بررسی تمام راهکارهای بازاریابی و انتخاب بهترین ترفندها برای کسب و کار خود؛ باید به این نکته مهم توجه کنید، نکته ای که بسیاری از کسب و کارها فقط به علت نادیده گرفتن اش شکست خورده اند و آن، این است که در بازاریابی از طنز استفاده نکنید. اگر از طنز در بازاریابی خود استفاده کنید مردم جک و طنز جالب شما را بازگو خواهند کرد نه پیشنهادی که ارائه می کنید. اگر شما در بازاریابی از طنز و مزاح استفاده کنید، برای بار اول یا شاید بار دوم جالب خواهد بود و بعد از آن آزار دهنده و تکراری می شود.
همین افراد فکر می کنند که این نوع بازاریابی مردم را به باهوش و زیرک بودن دعوت می کند. این فکر را از ذهن تان پاک کنید. افراد با مزه ترین قسمت بازاریابی شما را به خاطر می سپارند اما این پیشنهاد شماست که آنها باید به خاطر بسپارند.
همیشه این نکته مد نظرتان باشد : طنز و شوخی یک انگل بازاریابی است که توجه و دقت را از پیشنهاد شما می مکد.
(منبع: بازاریاب چریکی، اثر جی کنارد لوینسون)
ادامه ی مقالات “بازاریابی چریکی” را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید