ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۳۰
469 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بازاریابی چریکی : بازاریابی یک روند و جریان است نه یک رویداد و اتفاق

اکثر مردم نمی فهمیدند که بازاریابی یک فرآیند و جریان است نه یک رویداد و اتفاق. بازاریابی چریکی آغاز و حد میانی دارد اما به ندرت پایان می پذیرد – مگر در صورتی که شما کل کسب و کار خود را بفروشید. حتی در آن صورت هم نباید یک پایان داشته باشد مگر اینکه شما کسب کار خود را به یک کم عقل فروخته باشید.

بازاریابی فراتر از یک هنر است، مطمئنا همه گونه های هنری را در بر می گیرد: موسیقی، نویسندگی، بازیگری، رقص، فیلم برداری، نقاشی، تصویرگری، عکاسی، خوانندگی. اما خودتان را فریب ندهید که شما یک هنرمند هستید. شما یک چریک هستید و تمرکز شما بر سود کسب و کارتان است. اگر هر گونه خشنودی هم به وجود آید به خاطر افزایش مداوم و قاطع سود است نه به خاطر جوایز یا تعریف و تمجید هایی که شما در این راه دریافت می کنید.

یک اثر هنری عالی اغلب با تشویق و ابراز احساسات همراه است اما یک بازاریابی عالی اغلب با بی تفاوتی و مسامحه دنبال می شود. چرا این گونه است؟ چون این بازاریابی است و یک اثر هنری نیست. هنوز بسیاری از بازاریاب های غیر چریک چون در کارشان تشویق و تحسین نمی شوند گمان می کنند که بازاریابی آنها موثر نیست. بازاریابی به ندرت در کوتاه مدت موثر خواهد بود اگر شما نتایج آنی و فوری می خواهید بروید و به کشاورزی بپردازید. اغلب اوقات کشاورزی سریع تر از بازاریابی به نتیجه می رسد. اما حتی بهترین کشاورزان هم نمی توانند روند کاشت، داشت و برداشت را با عجله انجام دهند.

بازاریابی چریکی همواره و در نهایت موثر واقع خواهد شد ولی به ندرت بلافاصله موثر است. ما خوشحالیم که این قسمت را در ابتدا توضیح می دهیم. نمی خواهیم دیگر ریخت تاجرانی را ببینیم که تمام عوامل موفقیت به جز صبر را دارند.

تعریف متفاوتی از بازاریابی در اینجا ارائه می شود. این یک شانس بزرگ برای شماست. فرصتی درخشان تا مشتریان احتمالی و مشتریان واقعی را آموزش دهید که چگونه در دستیابی به اهداف شان پیروز شوند. اهداف آنها کسب پول بیشتر، گسترش کسب و کار، کوچک کردن دور کمر، پیشرفت در بازی گلف، پیدا کردن یک جفت و یا کاهش وزن باشد، بازاریابی شانس شماست تا به آنها نشان دهید که چگونه می توانند رویاهایشان را به حقیقت تبدیل کنند. ما دقیقا در میانه عصر اطلاعات زندگی می کنیم پس شما می توانید اطلاعات رایگان در اختیار مشتریان قرار دهید تا کمکشان کنید به مقاصد خود برسند.

شاید شما بتوانید این کار را با اطلاعات انجام دهید یا موفقیت بازاریابی ممکن است به محصولات یا خدماتی که شما پیشنهاد می دهید بستگی داشته باشد، هر چقدر هم که به طول انجامد محصول شما می تواند مشکلات مخاطبان را حل کند. بنابراین خودتان را یک حلال مشکلات تصور کنید. زمانی که شما این گونه عمل می کنید در مسیر بازاریاب چریک موفق بودن خواهید بود.

البته علاوه بر مهارت در حل مشکلات ما باید بپذیریم که بازاریابی همچنین شامل یک رکن هنری نیز می شود در حقیقت بازاریابی هنر متقاعد کردن افراد است؛ راهی است برای ترغیب کردن آنها به مسیری که شما می خواهید، یا بازداشتن از کارهایی که آنها انجام می دهند و وادار کردن به انجام کارهایی که شما می پسندید، زیرا مسیری که شما پیشنهاد می کنید قرار است که زندگی آنها را آسان تر کند، به آنها در دستیابی به اهداف شان کمک کند، آنها را شادتر کند – یا هر چه که مسیر پیشنهادی شما قرار است برای مشتریان انجام دهد. بنابراین یکی از وظایف شما به عنوان بازاریاب چریک این است تا ببینید که مسیر شما برای افراد چه چیزی به ارمغان می آورد.

(منبع: بازاریاب چریکی، اثر جی کنارد لوینسون)

ادامه ی مقالات “بازاریابی_چریکی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *