بازاریابی محتوایی: پلتفرم محتوا
مایکل هایت نویسنده ی کتاب پلتفرم، می گوید: بدون پلتفرم شما هیچ فرصتی ندارید تا آنچه را که در اختیار دارید چه محصولی شگرف باشد، چه خدمتی برجسته را به دیگران معرفی کنید. پلتفرم این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا دیده و شنیده شوید.
وب سایت، وبلاگ، صفحه ی فیسبوک یا توئیتر، کتاب چاپی و غیره، می توانند پلتفرمی برای محتوای شما باشند، اما از نظر من تنها یک راه واقعی برای ایجاد پلتفرم شما با محتوا وجود دارد و آن هم “با مالک شدن آن” است.
سونیا سیمون از سایت Copyblogger این موضوع را به بهترین شکل بیان می کند: “روی زمین اجاره ای خانه نسازید.” بله این موضوع درست است که شما می توانید در فیسبوک، توئیتر یا لینکدین، روی بلاگ شخص دیگر بعنوان نویسنده ی مهمان مطلب بگذارید؛ اما در این کانال ها، صاحب چیزی نیستید؛ مالک آنها شخص دیگری ست.
ایجاد پلتفرم با تمرکز روی مثلا فیسبوک مانند ساخت خانه ی شیک در زمین اجاره ای است که مالک آن زمین ممکن است در هر زمانی که می خواهد جلوی شما را بگیرد و جلوی چشمان شما آن را به شخص دیگری بفروشد و کاری هم از دست شما برنمی آید. پس تمرکز شما باید روی پلتفرمی باشد که بتوانید آن را تحت کنترل داشته باشید.
به بزرگ ترین شرکت های رسانه ای media companies در طول تاریخ نگاه کنید. خواه آن ژورنال وال استریت باشد یا انتشارات عمده در زمینه ی کاری کنج شما in your niche. پلتفرم های آنها روزنامه ها یا مجلات چاپی بودند. امروزه هر پلتفرم شرکت رسانه ای از وب آغاز می شود و شما هم باید از آنجا شروع کنید.
برای مثال انتشارات مجله ی اینک که تمامی تمرکزش در گذشته بر روی مجله های ماهیانه ی چاپی بود، امروزه اکثر فعالیت هایش بر روی سایت اینک Inc.magazine است. جایی که خوانندگان داستان های روزانه را به اشتراک می گذارند؛ خوانندگان احتمالی، راه حل هایی برای مشکلات خود از طریق جستجو پیدا می کنند؛ و شرکت ثبت نام های بیشتری در خبرنامه ی الکترونیکی بدست می آورد.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید