بازاریابی محتوایی: نظر مشتریان درباره ی محتوا
مطابق مطالب عمومی راپر Roper Public Affairs، بیش از ۸۰ درصد خریداران ترجیح می دهند اطلاعات شرکت را در قالب یک سری مقاله دریافت نمایند تا به صورت تبلیغات. ۷۰ درصد آنها عنوان نمودند که بازاریابی محتوایی باعث می شود آنها احساس نزدیکی بیشتری با شرکت حامی Sponsoring company داشته باشند و ۶۰ درصد آنها عنوان نمودند محتوای شرکت در تصمیم گیری انتخاب محصول به آنها کمک می کند.
به این موضوع فکر کنید: اگر مشتریان شما در انتظار دریافت بازاریابی شما باشند چه؟ اگر آنها این بازار را از طریق پرینت، ایمیل، وب سایت، رسانه های اجتماعی یا تلفن همراه خود دریافت کنند و ۱۵، ۳۰ یا ۴۵ دقیقه وقت، صرف آن کنند چطور می شود؟
اگر شما از طریق بازاریابیِ کمترِ محصولات و خدمات خود، بیشتر بفروشید چطور می شود؟ بله، شما می توانید گونه ای از بازاریابی را خلق کنید که پیش بینی شده باشد و یک ارتباط واقعی بین شما و مشتریان تان ایجاد نماید!
شما می توانید پیام های “فروش” که واقعا مورد نیاز هستند یا حتی پیام های درخواستی مشتریان خود را بسط و گسترش دهید. بازاریابی محتوا با بازاریابی ناپیوسته interruption امروزی که همه ی ما را در هر دقیقه ی روز بمباران می کند، فاصله ی بسیار زیادی دارد. بازاریابی برای حال و آینده است.
ویژگی های بازاریابی محتوایی:
- محتوا صرفا محتوا است؛ مگر آنکه باعث تغییر رفتار در مشتریان و مشتریان احتمالی شما بشود. آن وقت است که می توان به آن گفت “بازاریابی محتوایی”.
- بازاریابی شما می بایست آینده نگر، دوست داشتنی و مورد نیاز باشد. این دنیای جدید است که ما در آن زندگی می کنیم.
- همواره و همواره و در تمام برهه های زمانی، استراتژی بازاریابی محتوایی بر استراتژی رسانه ی اجتماعی شما تقدم دارد.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید